Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، جمشید انصاری در جلسه شورای اداری استان قزوین که با حضور جمالی‌پور، استاندار قزوین، مدیران دستگاه های اجرایی، مقامات سیاسی و انتظامی استان و حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران برگزار شد، گفت: دهه فجر فرصتی برای بیان دستاوردها و تبیین اهداف و آرمانهای انقلاب و بنیانگذار کبیر آن است تا بدانیم از کجا به کجا رسیده ایم و آنچه را که خواسته مردم، اهداف و آرمان های امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی بوده را باید برای نسل جوان بازگو کرد تا زمینه پیوند بیشتر آنها با آرمان‌ها و اهداف انقلاب فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور با اشاره به اهمیت بخش‌خصوصی در چرخه اقتصاد کشور گفت: باید اتکا به بخش خصوصی داشته باشیم اما نمی‌توان نقش دولت را به عنوان نهاد اصلی هدایت‌کننده امور و فراتر از آن به عنوان نهاد اصلی ارائه خدمات اساسی مورد نیاز مردم از چشم دور  داشت زیرا دولت نهاد اصلی ارائه کننده خدمات به مردم است و مدیران وظیفه دارند بهترین خدمت را به مردم ارائه کنید.

انصاری افزود: دولت به عنوان پیش‌برنده برنامه‌های توسعه کشور است و مدیران دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند خدمات مورد نیاز مردم را با بهترین کیفیت و بالاترین حد رضایت‌مندی به آنها ارائه بدهند. دولت مسئول تأمین خدمات و کالای عمومی برای مردم است و این بخش قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست و یا مواردی چون امنیت مردم و کشور، دادخواهی عمومی مردم در محاکم دادگستری، تصدی های تکلیفی که برعهده دولت قرار دارد مانند آموزش فرزندان این کشور، توسعه بهداشت و درمان و ایجاد زیرساخت‌ها، توسعه راه‌ها، ارتباطات و تأمین انرژی از جمله مواردی است که همیشه و در تمام کشورها بخش قابل توجهی از آنها بر عهده دولت‌ها بوده و در کشور ما نیز براساس تکالیفی که قانون اساسی مشخص کرده این موارد بر عهده دولت است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: فراهم کردن این امکانات یک وجه قضیه است و ارائه مطلوب و با کیفیت این خدمات به مردم طرف دیگر. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم دولت و نظام جمهوری اسلامی در طول چهل و یک سال گذشته در تامین زیرساخت ها و فراهم نمودن امکان اجرای تصدی های تکلیفی و خدمات عمومی، بیشتر از توانمندی و فراتر از انتظار عمل کرده است. ولی آیا آنطور که به سختی و صرف هزینه های زیاد توانسته ایم این امکانات را فراهم کنیم آیا توانسته ایم از آنها بصورت مطلوب بهره برداری کنیم و مردم توانسته اند استفاده لازم را به نحو مناسب از این امکانات ببرند؟ قطعا اگر بازهم منصفانه قضاوت کنیم این یکی از نواقصی است که باید رفع شود.

وظیفه مدیران ارائه بهترین خدمت به مردم است

انصاری تاکید کرد: به عنوان مسئول نظام اداری کشور به مدیرانی که مسئولیت اداره امور و ارائه خدمات به مردم را برعهده دارند می گویم که باید همه اهتمام و تلاش به این سمت باشد که آنچه را در اختیارمان قرار گرفته تبدیل به مناسب ترین خدمت و بهترین کیفیت برای مردم بکنیم تا بالاترین سطح رضایتمندی را در مردم با نوع خدمتی که ارائه می کنند کسب کنیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور یادآور شد: مدیران و کارمندان دولت باید اهتمام و تلاششان این باشد که بهترین خدمات را به مردم ارائه کنند و همه کارکنان تحت مدیریت شما باید بالاترین سطح رضایتمندی را کسب کنند. امروز مشکلات اداری زیادی داریم و برای اینکه بتوانیم از امکانات موجود درست استفاده کنیم و خدمت مناسب بدهیم باید همت بیشتری داشته باشیم.

انصاری اضافه کرد: شایسته‌سالاری در نظام اداری حق مردم است و آنها حق دارند از بهترین خدمت گذاران برخوردار باشند تا بهترین خدمت را بگیرند. همچنین حق آحاد مردم و جوانان است که اگر می خواهند در نظام اداری خدمت کنند این فرصت را با رعایت عدالت  و فرصت برابر در اختیار آنان قرار دهیم. لذا عدالت در استخدام و استفاده از شایستگان را باید مورد اهتمام ویژه قرار دهیم.

معاون رئیس جمهور گفت: ما اولین هدف اساسی در اصلاح نظام اداری را بهبود کیفیت منابع انسانی در نظر گرفته ایم. بنابراین بهبود وضعیت و ارتقاء کیفیت نیروی انسانی در اصلاح ساختار دولت باید از اولویت های جدی مدیران باشد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اولویت دیگر مدیران دستگاه های اجرایی را کاستن از هزینه های ارائه خدمت به مردم عنوان کرد و افزود: اینکه هزینه خدمات بخش دولتی از بخش خصوصی بالاتر باشد منطقی نیست و این رویکرد باید اصلاح شود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: به عنوان مثال متوسط سرانه یک دانش آموز در مدارس غیر دولتی حدود ۶۰ درصد سرانه آن در مدارس دولتی است که به نظر می‌رسد یک جای کار اشکال دارد و در هزینه‌های تمام شده خدمات زیربنایی، بهداشت و درمان و بسیاری از حوزه ها هم اینگونه است و خدمات ارائه شده از سوی دولت گران است.

انصاری افزود: بالا بودن هزینه خدمات دولتی نسبت به بخش خصوصی زیبنده بخش دولتی  نیست لذا باید ضمن ارتقای سطح کیفی خدمات دولتی برای کاهش هزینه‌ها نیز همت کنیم و از جمله اقدامات ضروری در این زمینه اینست که توسعه دولت الکترونیک را در دستور کار قرار دهیم.

جهت گیری اصلی انقلاب گسترش عدالت است

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد عدالت محوری در انقلاب اسلامی گفت: هدف دولت و نظام گسترش و توزیع عادلانه امکانات و خدمات زیربنایی در همه مناطق شهری روستایی و بویژه مناطق کم برخوردار است تا به اهداف تعیین شده دست یابیم.

وی افزود: در همه دولت‌ها به بخشی از مسائل و مشکلات توجه بیشتری شده است. مثلا  در یک دولت به راه روستایی، در دولت دیگری به توسعه انرژی و گازرسانی، در دوره دیگری آبرسانی و برق رسانی مورد توجه بیشتر بوده است.

انصاری اضافه کرد:امروزه  ٩٩ درصد جمعیت روستایی کشور از انرژی برق، ۸۵ درصد از آب شرب و بیش از ۹۰ درصد از تسهیلات گاز طبیعی، برخوردار شده‌اند و در ارتباطات نیز بسیاری از روستاها از اینترنت استفاده می‌کنند که دستاوردهای مهمی است.

وی گفت: ۹۸ درصد دانش‌آموزان لازم التعلیم دوره ابتدایی تحت پوشش آموزشی قرار دارند و آموزش و بهداشت در کشور در حد قابل قبولی است که نباید آنها را نادیده بگیریم و فراموش کنیم.

انصاری اضافه کرد: مجموعه این اقدامات جهت‌گیری نظام جمهوری اسلامی و دولت‌ها برای بهره‌مندی مردم از امکاناتی که پیش از انقلاب از آنها بی‌بهره بودند یا بهره‌مندی کمتری داشتند و حاصل آن ایجاد و گسترش عدالت بوده است.

وی اضافه کرد: قبل از انقلاب مناطق و اشخاص محروم به‌صورت بارز قابل ملاحظه و رویت بودند و امروز با به‌حداقل رساندن این تفاوت‌ها می‌توانیم مدعی باشیم انقلاب اسلامی توانسته در تعمیم عدالت و گسترش آن در جامعه دستاوردهای خوبی داشته باشد و این روند همچنان با سرعت ادامه دارد.

معاون رئیس‌جمهور گفت: دولت به مشکلات کارمندان خود واقف است و این‌گونه نیست که وضعیت معیشتی کارکنان مورد توجه دولت و مسئولان دولتی نباشد ولی چون کشور در شرایطی قرار دارد که به‌صورت عزم ملی اراده کرده‌ایم این شرایط دشوار کنونی را با مقاومت پشت سربگذرانیم، طبعا بخشی از این مشکلات و دشواری‌ها را روی دوش خودمان احساس می‌کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بخش خصوصی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور مدیران دستگاه های اجرایی انصاری اضافه معاون رئیس جمهور انقلاب اسلامی خدمات به مردم بخش خصوصی هزینه خدمات بهترین خدمت خدمات دولتی نظام اداری نهاد اصلی قرار دهیم هزینه ها دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا، محمدمهدی اسماعیلی با تبریک روز معلم، روز کارگر و روز خلیج فارس گفت: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد؛ یاد شهدایی که در خلیج فارس به شهادت رسیدند از جمله شهید مهدوی را نیز گرامی می‌داریم.

وی همچنین با گرامی‌داشت یاد شهدایی که در جنگ با پرتغال به شهادت رسیدند، افزود: روز ملی خلیج فارس روز فتح بندرعباس و مناطق در اختیار پرتغال و روز شکست غربی‌ها از ملت ایران است که دولت شیعی صفوی توانست در این مبارزه پیروز شود.

وزیر فرهنگ پس از ارائه گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: کسانی که از میانسالی عبور کرده‌اند ارزش اقدامات مربوط به سلامت را می‌دانند؛ در همین راستا به تبیین گسترده در مورد ضرورت این کار نیاز داریم، انشاالله این رویکرد به عنوان بخش مهمی از فرهنگ عمومی کشور که تاثیر مستقیم بر سبک زندگی دارد، تلقی شود.

وی در ادامه پس از شنیدن گزارش رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: روند اینگونه است که اولویت‌های ملی را اعلام می‌کنیم که اولویت‌های استانی و شهرستانی هم در آن قرار دارد؛ اما مسأله واحدی نیستند؛ سال گذشته پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها و سبک‌زندگی را انجام دادیم، به ازای هر شهرستان می‌توانیم خروجی کتاب مستقلی را ارائه کنیم امسال هم مشابه سال ۱۴۰۲ اولویت‌هایی اعلام کردیم و وضعیت توصیفی ملی آنها بیان می‌شود.

اسماعیلی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برش استانی خود را خواهند داشت؛ شهرستان‌ها نیز همینطور، ممکن است در شهرستانی مسأله طلاق پررنگ باشد در شهرستانی دیگر مسأله مواد مخدر که باید همه این مسائل مدنظر قرار گیرد.

وزیر فرهنگ درباره عملیات وعده صادق گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم از این عملیات احساس غرور کردند که عدد بسیار بالایی محسوب می‌شود و همه پاسخ جمهوری اسلامی را مبتنی بر اصول جهانی در حوزه تعاملات دیپلماتیک دانستند، پشتیبانی از اقدام نظامی در این سطح برای ما مغتنم است.

اسماعیلی ادامه داد: در سفر اخیر به پاکستان و سریلانکا هیچ اجتماعی نبود مگر اینکه مردم مسلمان این کشور‌ها با شور و شعف از این اقدام جمهوری اسلامی تشکر کنند.

با توجه به صورت گرفتن عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونسیتی، در مورد ثبت این روز در تقویم نیز بحث و بررسی صورت گرفت.

در این جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت و محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارائه کردند.

در ادامه جلسه آیت الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

بررسی مناسبت‌های تقویم ۱۴۰۴هجری شمسی نیز از دیگر دستورکار‌های این جلسه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • سپهرزاد: کنار گذاشتن من بدون اطلاع قبلی زیبنده دوومیدانی نیست/ حسین رسولی از بی توجهی‌ها دلخور است
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد