Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش باد‌های شمالی با سرعت قابل ملاحظه بر روی خلیج فارس و سواحل استان تا اواخر هفته است.

محمدرضا انصاری افزود: بر همین اساس، خلیج فارس در این مدت مواج خواهد بود و روند کاهش دما نیز ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: صبح امروز دیلم با ۴ درجه سانتیگراد سردترین شهر استان بوده  و  دما در اهرم، خورموج، جم و گناوه ۶، برازجان ۷، بوشهر و خارگ ۹، دیر ۱۱، کنگان ۱۲ و عسلویه ۱۶ درجه به ثبت رسیده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر پیش بینی کرد: با تداوم روند کاهش دما، صبح فردا برازجان جم و دیلم ۲ درجه برسد.

انصاری همچنین با اشاره به اینکه آسمان استان تا پیش از ظهر فردا، صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود، بیان کرد: جهت وزش باد نیز شمال غربی تا شمال شرقی خواهد بود که درسواحل شمالی و مرکزی با سرعت ۱۴ تا ۳۸ و دور از ساحل تا ۴۲ کیلومتر در ساعت، و در سواحل جنوبی استان با سرعت ۱۶ تا ۴۴ و دور از ساحل گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد وزید.

او افزود: ارتفاع موج دریا نیز در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ و دور از ساحل گاهی ۱۸۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ و دور از ساحل گاهی ۲۴۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرعنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۰۵ بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۰۷، جزر دوم ساعت ۱۵:۲۷ و مد دوم ساعت ۲۱:۳۷ خواهد بود.

سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر هم به کشاورزان توصیه کرده که از محصولاتشان در برابر سرما حفاظت کنند و برای دریافت توصیه‌های لازم به شماره ۰۹۱۷۴۰۰۶۷۵۵ پیام دهند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاهش دما سواحل بوشهر موج دریا تلاطم خلیج فارس وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی در راه بوشهر/ صدور هشدار نارنجی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت فردا با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان و تداوم فعالیت آن تا روز جمعه، بارش باران، رگبار، رعدوبرق، وزش باد، تندباد‌های لحظه‌ای، ایجاد گردوخاک و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فرج‌اله شکوهی‌پور با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی تاکید کرد: آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، شکستن درختان و خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار به‌دلیل وزش باد، لغزندگی جاده‌ها، وقوع رعدوبرق و خطر آتش‌سوزی تأسیسات برق شهری و تأسیسات و مخازن نفتی و گازی، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، مواج‌شدن دریا و سواحل استان بوشهر و خطر غرق شدن شناور‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: جهت وزش باد فردا به‌تدریج شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۸ گاهی بیش‌از ۴۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا امروز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در فرا ساحل شمالی تا ۱۵۰ سانتیمتر و از فردا به‌تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۲۰ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۴:۰۰، مد دوم ساعت ۱۱:۴۰ و جزر دوم ساعت ۲۰:۰۰ خواهد بود.

دیگر خبرها

  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • پیش بینی هواشناسی کشور 12 و 13 اردیبهشت 1403 / بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • بارش باران در اروند
  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • سامانه بارشی در راه بوشهر/ صدور هشدار نارنجی
  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد