Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:22:25 GMT

شاخص آلودگی هوای فهرج ۳۴ برابر بیش از حد مجاز!

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۴۸۶۹

شاخص آلودگی هوای فهرج ۳۴ برابر بیش از حد مجاز!

ایسنا/کرمان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه در سایر شهرستانهای استان که دارای ایستگاه پایش کیفی هوا بوده، شاخص آلودگی هوا به مرز هشدار نرسیده است، بیان کرد: شاخص آلودگی هوای فهرج ۳۴ برابر بیش از حد مجاز است.

"مرجان شاکری" در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وزش باد شدید در برخی نقاط استان کرمان گفت: هم‌اکنون شاخص آلودگی هوای شهرستان ریگان ۱۴ برابر حد مجاز و در شهرستان فهرج ۳۴ برابر بیش از حد مجاز است اما شاخص آلودگی هوای شهر کرمان در حدنرمال بوده و هنوز به مرز هشدار نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سایر شهرستانهای استان که دارای ایستگاه پایش کیفی هوا بوده، شاخص آلودگی هوا به مرز هشدار نرسیده است، بیان کرد: متاسفانه محیط زیست استان کرمان با کمبود دستگاه‌های کیفی پایش هوا در سطح استان مواجه است به طوری که هم اکنون ۷ ایستگاه پایش هوا در استان وجود دارد که یکی از آنها (دستگاه پایش کیفی هوا در میدان مشتاق کرمان)تقریبا نیمه کاره بوده و در حال تعمیر است اما در کرمان معضلی نداریم زیرا یک ایستگاه در منطقه الغدیر فعالیت می کند و همچنین ایستگاه‌های سیاری نیز داریم که در زمان شرایط نامساعد از آن ایستگاه‌ها استفاده می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان به حضور روز گذشته خود در شهرستان راور اشاره کرد و گفت: کاملا مشخص بود که میزان گرد و غبار در شهرستان راور روز گذشته بیش از حد مجاز است اما متاسفانه ما در این شهرستان ایستگاه پایش کیفی هوا نداریم.

شاکری با اشاره به وجود دو ایستگاه پایش هوا در شهر کرمان، یک ایستگاه در بم و یک ایستگاه در کهنوج که جدیدا افتتاح شده است اظهار کرد:در شهرستان های ریگان، فهرج و زرند نیز دستگاه های کیفی پایش هوا وجود دارد ضمن آنکه مجوز خرید دو ایستگاه پایش کیفی هوا برای شهرستان‌های راور و انار را نیز گرفتیم.

وی تحلیل کیفی هوا را مستلزم اطلاعات کافی دانست و در ادامه تاکید کرد در سطح استان کرمان کمبودهای زیادی در این زمینه داریم، اظهار کرد: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی استان کرمان، حداقل در هر یک از شهرهای استان باید یک دستگاه پایش کیفی هوا وجود داشته باشد تا بتوانیم شرایط را بسنجیم که در حال حاضر پیگیر این موضوع هستیم تا از مصوبات سفر برای شهرهای رفسنجان، مس سرچشمه، شهربابک و مس خاتون‌آباد این دستگاه ها خریداری و نصب کنیم، همچنین برای شهرستان سیرجان نیز پیگیر هستیم تا با کمک شرکت صنعتی معدنی گل‌گهر در راستای مسئولیت اجتماعیش، دستگاه های گیفی پایش هوا برای این شهرستان خریداری کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلودگی هوا رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اخبار اجتماعی کرمان طوفان گرد و خاك استانی اجتماعی مرز هشدار نرسیده ایستگاه پایش کیفی هوا محیط زیست استان کرمان بیش از حد مجاز شاخص آلودگی هوای شاخص آلودگی هوا یک ایستگاه پایش هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اهواز بر مدار نارنجی است / شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، لازم است بدانیم امروز هوای یک شهر اهواز ناسالم و تعداد ۲۳ شهر سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلانشهر اهواز با شاخص ۱۱۶، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد، به طوری که روز گذشته شهر اصفهان در موقعیت ناسالم (نارنجی) قرار داشت.

در همین راستا، شرایط کیفی هوا امروز در ایستگاه کلانشهرهای اصفهان با شاخص ۸۲، کرج با شاخص ۷۸، بوشهر با شاخص ۹۴، تهران با شاخص ۶۱، شهرکرد با شاخص ۸۷، مشهد با شاخص ۷۴، زنجان با شاخص ۷۵، سمنان با شاخص ۵۴، زاهدان با شاخص ۶۲، قم با شاخص ۸۸، سنندج با شاخص ۵۳، کرمان با شاخص ۶۳، کرمانشاه با شاخص ۶۳، خرم‌آباد با شاخص ۸۸ و اراک با شاخص ۶۵، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته نهم اردیبهشت، شهرهای کرج، بوشهر، تهران، شهرکرد، بیرجند، مشهد، بجنورد، سمنان، زاهدان، قزوین، قم، سنندج، یاسوج و اراک وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

قابل توجه است که امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای تبریز با شاخص ۴۵، ارومیه با شاخص ۲۵، اردبیل با شاخص ۴۰، بیرجند با شاخص ۴۰، شیراز با شاخص ۳۹، قزوین با شاخص ۳۳، یاسوج با شاخص ۴۰ و همدان با شاخص ۴۸، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته شهرها تبریز، ارومیه، اردبیل، کرمان، کرمانشاه و همدان در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

به این ترتیب امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای ایلام، بجنورد، گرگان، رشت، ساری، بندرعباس و یزد ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، بندرعباس و یزد بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) ثبت نشدند، اما یک شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۵ شهر سالم (زرد)، هشت شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون داده ثبت شده‌اند، در حالی که روز گذشته یک شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۵ شهر سالم (زرد)، شش شهر پاک (سبز) و هشت شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 749698

دیگر خبرها

  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق