Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@18:19:42 GMT

برگزاری اربعین شهید سلیمانی در ۱۵ استان عراق +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۴۸۷۷

برگزاری اربعین شهید سلیمانی در ۱۵ استان عراق +فیلم

‍‍‍‍‍‍

امروز، بغداد و ۱۴ استان دیگر عراق، شاهد برگزاری مراسم باشکوه چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و سایر همرزمانشان است.

به گزارش مشرق، بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه)، طی حمله آمریکا به جاده فرودگاه بغداد، سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و شماری از همرزمانشان به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز به مناسبت گذشت چهل روز از شهادت این رهبران مقاومت و پیروزی، در ۱۵ استان عراق، مراسم بزرگداشت برگزار می‌شود.

اداره اطلاع‌رسانی در سازمان الحشد الشعبی عراق، طی بیانیه‌ای رسمی، از تدارک برای برگزاری مراسم اربعین این شهدای مقاومت در بغداد و سایر استانهای عراق خبر داد.

بر اساس این گزارش، امروز ۱۷ مراسم رسمی و مردمی و عمومی در ۱۵ استان عراق برای بزرگداشت اربعین این شهدا برگزار می‌شود و هیأت اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی، آن را به طور مستقیم پوشش می‌دهد.

امروز (سه‌شنبه - ۱۱ فوریه - ۲۲ بهمن)، نخستین مراسم بزرگداشت چهلم شهدای مقاومت در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در مجموعه تئاتر المنصور واقع در منطقه سبز بغداد با حضور شخصیت‌های سیاسی و مسئول و فرماندهان امنیتی و نظامی و نمایندگان هیأت‌های دیپلماتیک در عراق برگزار شد. یک مراسم عمومی نیز قرار است، ساعت ۱۵ عصر امروز در ساختمان اداره اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی و سالن «شهید حیدر المیاحی» برگزار شود که علاوه بر سخنرانی و ارائه برنامه‌های ادبی و فرهنگی، فیلمهای مستند نیز برای عموم به نمایش درخواهد آمد.

 مراسم بزرگداشت اربعین شهدای مقاومت در بغداد  

 مراسم صبح امروز بغداد با حضور «فالح الفیاض»  رئیس سازمان «الحشد الشعبی»، «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» و رئیس سازمان بدر و «یاسین الیاسری» وزیر کشور و شماری از مقامات سیاسی و نظامی کشور برگزارشد.

«فالح الفیاض» رئیس الحشد الشعبی در ابتدای این مراسم تأکید کرد که «شهدای پیروزی (حاج قاسم و المهندس) در دفاع از خاک، آبرو، مقدسات و حقوق ملت جان سپردند».

وی افزود که مرجعیت دینی عراق، این شهدا را فرماندهان «پیروزی ما در برابر تروریسم عنوان کرد و این جایگاه مهم و والایی [برای این شهدا] است».

الفیاض ترور حاج قاسم، المهندس و همراهانشان را «جنایتی علیه بشریت و حاکمیت عراق» عنوان و تصریح کرد که عاملان ترور این شهدا، بی‌خرد بوده‌اند.

رئیس الحشد الشعبی در بخش دیگری از سخنرانی خود تأکید کرد که طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله قرن» احساسات میلیون‌ها انسان را تحریک کرده است.

الفیاض همچنین گفت که الحشد الشعبی همچنان بر عهد خود وفادار است و مرزها و امنیت عراق را از هر گونه خطری، حفظ خواهد کرد.

وی ضمن ابراز خوش‌گمانی به مرجعیت دینی عراق، تأکید کرد که نیروهای الحشد «در نقشه راهی که مرجعیت برای خارج کردن کشور از بحران سیاسی، مطرح کرده» در کنار مرجعیت خواهند بود.

این مسئول عراقی در پایان خاطر نشان کرد: «از تمامی اقدامات برای اصلاح و تغییر حمایت می‌کنیم و خاری در چشمان کسانی خواهیم بود که قصد دارند، حاکمیت کشور [عراق] را نقض کنند.

سخنرانی وزیر کشور عراق

«یاسین الیاسری» وزیر کشور عراق در مراسم امروز بغداد، از نقش مهم ابومهدی المهندس در پیروزی بر داعش و آزادسازی عراق سخن گفت و از حضور چشمگیر او در عملیات‌های مهم برای غلبه بر تروریسم تقدیر کرد.

وی سپس به خاطره‌ای از عملیات آزادسازی موصل اشاره کرد و گفت: یکی از زنان مسیحی این شهر، از دور المهندس را خطاب قرار داد و گفت: هان ای چریک، داعشی‌ها به روستاهای ما آمدند تا ما را ذبح کنند، همسایگانمان ما را فروختند، برادرانمان به ما خیانت کردند..شهید المهندس در پاسخ گفت: شرافت شما شرافت ماست، بانوی آزاده.

سخنرانی رئیس ستاد ارتش عراق

سرلشکر ستاد «عثمان الغانمی» رئیس ستاد ارتش عراق در مراسم بزرگداشت اربعین شهدای مقاومت گفت: مایه افتخار من است که به نمایندگی از ارتش عراق، در جمع حاضران عزادار این مراسم حضور دارم. برای کسانی که از ما در این مراسم حضور دارند و گرانبهاترین دارایی خود را در راه عراق می‌دهند، می‌گوییم: «آنها پیشرو هستند و ما پیرو آنهاییم»؛ تا وطن ما سربلند باقی بماند و پرچم عراق برافراشته باشد و مرزها در سایه کلیه تنش‌های کنونی کشور، مصون بماند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

رئیس ستاد ارتش عراق افزود: شهید «ابومهدی المهندس» و سایر فرماندهان شهید نقش بزرگ و موثری در جنگ با داعش و شکست آن داشتند و دستهای آنها در طول جنگ با داعش، همواره بر روی ماشه بود و ما آنها را این‌گونه به یاد می‌آوریم. شهید المهندس یک سرباز اصیل و به تمام معنا، مرد، فداکار و ایثارگر بود.

الغانمی افزود: با وجود کلیه تنش‌هایی که کشور در حال حاضر با آنها مواجه است، مرزها همچنان حفظ خواهند شد. اگر فداکاری‌های شهدا نبود، عراق به جایگاه‌ منطقه‌ای و بین‌المللی و عربی خود بازنمی‌گشت.

وی تصریح کرد: ما تنها می‌توانیم پیرو دستورالعمل‌های مرجعیت عالی باشیم و خوشحالیم که بگوییم، ارتش حامی قانون اساسی و روند سیاسی و دمکراتیک کشور باقی می‌ماند و به دغدغه‌های عراقی‌ها پاسخ داده خواهد شد  و همه ما مانند، کسانی که از ما پیشی گرفتند و برایشان بهشت آرزو می‌کنیم، سربازان راه شهادتیم.

رئیس پلیس بغداد: راه المهندس را ادامه می‌دهیم

سرلشکر ستاد «جعفر البطاط» رئیس پلیس دولت فدرال عراق نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: ما نیز خط مشی شهید «المهندس» را در دفاع از عراق و مقدساتش دنبال می‌کنیم و در این مسیر باقی خواهیم ماند. شهید المهندس نقش مهمی در تقویت نیروهای پلیس فدرال طی عملیات علیه داعش داشت و طی نشست‌های مستمر با فرماندهان پلیس طرح‌هایی ارائه می‌کرد که همگی به پیروزی علیه داعش منجر شد.

بر اساس این گزارش، امروز یک مراسم مخصوص بانوان در ساعت ۱۵ عصر به وقت بغداد از سوی خانواده شهید المهندس در مسجد «الزویه» در مرکز بغداد برگزار خواهد شد.

در ادامه جدول برنامه‌های امروز به مناسبت اربعین شهدای مقاومت می آید:

۱- بغداد /منطقه سبز- مجموعه تئاتر المنصور- ساعت ۱۰ صبح

بغداد /اداره اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی، سالن شهید «حیدر الملاحی» - ساعت ۱۵

۲- نینوی/ بخش غربی موصل- ساعت ۱۵ عصر

۳- کرکوک/ مرکز استان- سالن ورزشی کرکوک - ساعت ۱۵ عصر

۴- الانبار / الرمادی – سالن مسجد الحق - ساعت ۱۵ عصر

۵—صلاح الدین / تکریت – کاخ فرهنگی - ساعت ۱۵ عصر

۶ – دیالی / بعقوبة – خیابان المحافظة - ساعت ۱۵ عصر

۷ – کربلاء  /  بین الحرمین - ساعت ۱۵ عصر

۸—نجف / بوستان قصر الضیافة- ساعت  ۱۵ عصر

۹—بابل / سالن کنفرانس‌ها - ساعت ۱۵ عصر

۱۰—الدیوانیة / سالن سرپوشیده ورزشی - ساعت ۱۵ عصر

۱۱ – المثنی / سالن الصداقة –نزدیک دانشگاه - ساعت ۱۵ عصر

۱۲ – ذی قار / الجبایش – مقر نصب الشهید- ساعت ۱۵ عصر

۱۳ – میسان / منطقه الشبانه _ سالن کنفرانس‌ها- ساعت ۱۵ عصر

۱۴—واسط /مرکز شهرالکوت – الداموک / بوستان السیسبان- ساعت ۱۵ عصر

۱۵—البصرة / مرکز فرهنگی نفت - ساعت ۱۵ عصر

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا پلیس فدرال ارتش عراق مقاومت حشدالشعبی سردار حاج قاسم سلیمانی فالح الفیاض ابومهدی المهندس معامله قرن منطقه سبز بغداد آزادسازی موصل سازمان بدر هادی العامری اربعین عراق نیروی قدس سپاه داعش 22 بهمن تروریسم ائتلاف الفتح بغداد فرودگاه بغداد انتقام موشکی ایران حمله موشکی ایران انتقام سخت پایگاه عین الاسد ترور اربعین شهدای مقاومت رئیس ستاد ارتش عراق اداره اطلاع رسانی ابومهدی المهندس بزرگداشت اربعین ۱۵ استان عراق شهدای مقاومت مراسم بزرگداشت شهید المهندس ساعت ۱۵ عصر وزیر کشور حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین

سردار سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: در سفری که ما در راس هیئتی به عراق داشتیم برروی مجموعا بیش از ۵۰ محور از مسائل مشترک اربعین توافق کردیم و باید از دولت عراق تشکر کنیم. 

وی اظهار کرد: یک مسئله عبور آسان زائران از مرزهاست، چون در سنوات گذشته این مشکل بود، اما سال قبل شاهد تحول مثبتی بودیم و امسال طرح سجاد که تبادل برخط زائران از ایران به پلیس عراق صورت بگیرد و مرحله ثبت پلیس عراق حذف می‌شود که قرار شده در ایام غیراربعینی هم باشد.

 دبیر ستاد اربعین بیان کرد: عراق عمده خروجی مرز‌ها را به کنترل الکترونیک مجهز کرده که این امر سرعت انتقال زائران را افزایش می‌دهد و کنترل دستی حذف می‌شود.

میراحمدی گفت: بر سر اسناد رسمی پذیرش زائران توافق شد و مبنا این شد که همان مدارک سال گذشته استفاده شود و زائران ما با خیال راحت گذرنامه خود را تهیه کنند.

وی گفت: در خصوص زائران غیرایرانی توافقات خوبی شد. در مورد زائران پاکستانی دولت عراق ملاحظاتی داشت و قرار شد در سفری که وزیر کشور عراق به ایران دارد پیشنهاد خود را نسبت به زایران پاکستانی‌ها اعلام کند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور بیان کرد: در مورد اتباعی که از مرز ما عبور می‌کنند طبق سند خادم اقدام می‌شود همچنین پایانه‌های نذری عراق و گاراژ‌هایی که هست ساماندهی شود و اقدامات خوبی را عراق برای ساماندهی انجام داده است. 

میراحمدی اظهار کرد: مسئله دیگر ما بیشترین آمار فوتی‌هایمان است که مربوط به تصادفات جاده‌ای است و قرار شد کمیته مشترکی با عراق تشکیل شود و عراق جاده‌های عبور و مرور زائران را به دوربین کنترل سرعت مجهز کرده همچنین بر استفاده از کمربند‌های اتومبیل و استفاده از موبایل تاکید کرد، چون کنترل سرعت راننده‌های عراقی اقدام مهمی است که میزان تلفات را کاهش می‌دهد.

دبیر ستاد اربعین بیان کرد: در حوزه زمینی، ریلی، دریایی و هوایی توافق شد. از طریق دریا از شلمچه به بصره روزانه ۱۵۰۰ زائر را منتقل کنیم و می‌توانیم حمل و نقل زائران پاکستانی را از دریا دنبال کنیم همچنین در خصوص تخفیف به ایرلاین‌ها توافق شد.

وی گفت: توافق شد فرودگاه نجف ۲۴ ساعته شود. در مورد ورود خودر‌های شخصی توافق شد تا از اول صفر تا ۱۰ صفر وارد خاک عراق شوند که قرار است پاسخ دهند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: در زمینه‌های مختلفی که سفر اربعین را تسهیل کند مثل رایگان شدن اینترنت و رایگان شدن شمار‌های سه شماره‌ای و امکان پرواز هلی کوپتر‌ها و عبور و مرور آمبولانس‌های ایرانی و تسهیل انتقال موکب‌های عراقی توافق شد و موکب ایرانی از بیستم محرم تا ۱۵ سفر امکانات خود رامنتقل کنند. 

میراحمدی اظهار کرد: در جلسه امروز ستاد اربعین یکی از بحث‌های ما تغییر در جریان خدمت رسانی به زائران است. چون مواکب عراقی ار ۱۲ صفر به بعد فعال می‌شوند و خدماتی در عراق مطرح نمی‌شود و سال قبل یک میلیون و چهارصد هزار زائر ما قبل از ۱۲ صفر برگشتند.

دبیر ستاد اربعین تصریح کرد: قرار شد خدمات عزتمندانه به زائران بدهند، چون عزتمندی زائران ما هدف ماست و پنج اصل امنیت، سهولت، سلامت، عزت و معنویت را داریم که بر اساس اصل عزت زائران ما با عزتمندی بروند و برگردند و دولت عراق به این موضوع توجه دارد، اما زمانی که فعال نیستند وظیفه خود می‌دانیم این کار را انجام دهیم. 

وی ادامه داد: درخصوص خدمات درمانی با طرف عراقی توافق کردیم خدمات تا بازگشت زائران انجام شود.

میراحمدی بیان کرد: تنها موردی که با آن توافق نشده در مورد اتوبوس‌هاست و گفتند تمام ظرفیت حمل و نقل خود را برای انتقال زائران انجام می‌دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • پدر شهید جاویدالاثر علی اربابی آسمانی شد
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • برگزاری مراسم یادواره شهدا به همت بسیجیان در خوی + فیلم
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید جهانگیر بیات در ماهدشت