Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شامگاه سه‌شنبه ۲۲ بهمن‌ماه با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، سینماگران و سینمادوستان در برج میلاد تهران برگزار شد.

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و محمدمهدی طباطبایی‌نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی از مدیران سینمایی حاضر در این مراسم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیروز حناچی شهردار تهران و از حامیان برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر هم در ردیف مدیران حاضر در آیین اختتامیه حضور داشت.

این مراسم رأس ساعت ۱۸:۴۰ با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید در سالن همایش‌های برج میلاد آغاز شد.

نظم مراسم در دقایق ابتدایی و به‌دلیل ازدهام مهمانان در بخش ورودی‌های سالن همایش‌های برج میلاد، برای دقایقی برهم خورد.

پخش ویدئو کلیپی در گرامیداشت دهه فجر و سالگرد انقلاب اسلامی ایران، اولین بخش مراسم اختتامیه بود.

بازهم سینما بهانه دورهمی ما شد

پس از پخش کلیپ محمدرضا شهیدی‌فرد به‌عنوان مجری مراسم پشت تریبون قرار گرفت و ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: بازهم به بهانه سینما دورهم جمع شدیم آن هم در چهل و یکمین پیروزی انقلاب اسلامی ایران. سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتیم. بلایای طبیعی اتفاق افتاد. امروز سالگرد چهلمین روز شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی است که خونش باردیگر ما را گردهم جمع کرد. هواپیمای اکراینی سقوط کرد و هموطنان ما فوت شدند. روزها و شب ‌هایی هم داشتیم که برخی معترض، منتقد و... بودند. در جشنواره هم به جز یکی دو نفر که تصمیم گرفتند در جشنواره نباشند و ما به تصمیم آن‌ها احترام می‌گذاریم باقی سینماگران ترجیح دادند با مردم همراه شدند. در «خروج» حاتمی کیای عزیز اعتراض مردم را نشان داد، در روز صفر اقتدار ملی به تصویر درآمد، مجید مجیدی با فیلمش تذکر داد که به‌واسطه گنج‌های تقلبی از خودمان غافل نشویم.

وی افزود: هر کدام از فیلم‌ها بخشی از رنج، اعتراض و... مردم نشان داده شد و صدای آن‌ها به گوش مسئولان رسید. یک بار دیگر هم کنار هم هستیم و امیدوارم شب خوبی باشد و جوایز را بپسندیم. هرچند که اختلاف نظر بدیهی و قطعی است. امیدواریم حرف‌های امیدبخش هم از برندگان بشنویم.

در ادامه مراحل برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در قالب پخش یک کلیپ مرور شد.

در جشنواره با هم بودن را تمرین می‌کنیم

در ادامه ابراهیم داروغه‌زاده دبیر این رویداد پشت تریبون قرار گرفت و گفت: به شما حضار گرامی و سینماگران عزیز خوشآمد می‌گویم و به همه همکاران عزیزم و هنرمندانی که به احترام مردم هنردوست تلاش کردند روزها و شب های دلنشین برای مردم فراهم آورند، خداقوت می‌گویم.

وی افزود: یاد و نام قهرمانان دلاور و شهدای دفاع مقدس به ویژه حاج قاسم سلیمانی که جشنواره سی‌وهشتم با نام او عطرآگین شده است را گرامی می‌داریم و برای خانواده‌های داغدار حوادث اخیر صبر آرزو می‌کنم جشنواره از مهمترین آیین‌هایی است که هر ساله ما را کنار هم جمع می‌کند تا با هم بودن را تمرین کنیم.

دبیر جشنواره فجر تأکید کرد: فیلمسازان با جریان‌های فکری مختلف به فعالیت در قاب سینما می پردازند گفتگو شنیدن و خواندن و دیدن آغازی برای با هم بودن بیشتر و فهم جهان پیرامون و درک موقعیت‌های به ظاهر متفاوت است اگر این اتفاق بیفتد توسعه آغاز می‌شود. جشنواره مانند هر عیدانه این امکان را ایجاد می‌کند تا همه دور هم جمع بشوند تا هم را بهتر درک کنند. هم‌نشینی اهالی سینما باعث خیزش مردمی می‌شود، مردمی که در این آیین ملی سهیم می‌شوند جامعه ما به این آیین‌ها احتیاج دارد تا به آینده امیدوار شویم. با سینما و جشنواره می‌توانیم در کنار هم بودن را تمرین کنیم و به سوی آینده بهتر حرکت کنیم برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را در چهل و یکمین پیروزی انقلاب اسلامی ایران تبریک می‌گویم و از همه سینماگرانی که به این آیین رونق بخشیدند تشکر می‌کنم به امید پیشرفت ایران عزیز و بزرگ.

برگزیدگان مسابقه تبلیغات سینمای ایران

در ادامه برگزیدگان مسابقه تبلیغات سینمای ایران پس از معرفی هیأت داوران و با حضور داوران بر روی سن معرفی شدند.

در این بخش سیمرغ بهترین عکس به مریم تخت کشیان برای فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» رسید.

سیمرغ بهترین پوستر هم به محمد تقی‌پور برای طراحی پوستر فیلم سینمایی «۲۳ نفر» اهدا شد.

امید میرزای سازنده آنونس فیلم سینمایی «شاهکش» هم سیمرغ بلورین بهترین آنونس جشنواره را از آن خود کرد.

خبر در حال تکمیل است...

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برج میلاد جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی ایران فیلم سینمایی برگزاری سی هم بودن برج میلاد کنار هم هم جمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران، مهمان «مست عشق»!

امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت در رویدادی کم نظیر، بزرگان فرهنگ و ادب و هنر در موزه سینما گردهم آمدند و به تماشای فیلم سینمایی "مست عشق" آخرین فیلم حسن فتحی که بر اساس برداشتی آزاد از حکایت شمس و مولانا ساخته شده است، نشستند.

به گزارش عصرایران، شاید به جرات بتوان گفت که جمع کردن چنین بزرگانی در کنار هم، تنها در سایه اسامی بزرگی، چون شمس و مولانا امکان پذیر بود که با همت سازندگان فیلم سینمایی مست عشق و "بنیاد شمس و مولانا" این امر محقق شد.

بزرگانی از دکتر محمدعلی موحد مولوی شناس و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب کشور، دکتر کریم زمانی و دکتر جلال‌الدین کزازی و دکتر ژاله آموزگار از ادیبان و مولوی‌پژوهان برجسته، پروفسور ارفعی زبانشناس و متخصص زبان‌های باستانی کشورمان که ترجمه منشور کوروش از خدمات ارزنده ایشان به تاریخ و فرهنگ کشورمان به شمار می‌آید تا استاد لوریس چکناواریان و استاد خدایی از بزرگان موسیقی کشور، استاد کریم زمانی، استاد محمد حیدری، استاد عین‌الدین صادق‌زاده و استاد سبزه که همگی از اساتید بنام خطاطی و خوشنویسی کشور هستند، دکتر موسی غنی نژاد استاد برجسته اقتصاد و دکتر عبدالمحمود رضوانی مترجم و زبانشناس بزرگ کشورمان که ترجمه گلستان سعدی به انگلیسی از شاهکار‌های ایشان است، دکتر سید احمد محیط طباطبایی، دکتر یونس شکرخواه، دکتر نمکدوست و دکتر فرید قاسمی که همگی از اساتید نامدار حوزه ارتباطات به شمار می‌روند، در برنامه صبح امروز در سالن سینماتوگراف موزه سینما به تماشای "مست عشق" نشستند.

این مراسم که از ساعت ۱۰ صبح و با حضور حسن فتحی کارگردان و فرهاد توحیدی نویسنده فیلمنامه فیلم سینمایی مست عشق آغاز شد، با تماشای فیلم ادامه یافت و پس از آن این اساتید در کنار یکدیگر و در محفلی دوستانه به بحث گفتگو درباره فیلم و محتوای آن پرداختند.

ابتکار گروه تولید فیلم سینمایی مست عشق در برنامه‌ریزی این رویداد که به نوعی با هدف ایجاد همگرایی میان جامعه نخبگانی و مخاطبان سینمایی شکل گرفته بود، در پایان مراسم و پس از اتمام فیلم بازخورد‌های بسیار مثبتی را به همراه داشت.

حضور ستارگانی، چون دکتر محمد‌علی موحد در کنار لوریس چکناواریان پیام آور این واقعیت جذاب بود، که پاسداران و نگاهبانان تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم، همچنان برای حمایت از آثار فاخری که مبلغ و نماینده‌ی چهره‌ی زیبای «ادبیات پارسی و عرفان ایرانی» در پیش چشم مردم جهان است، در کنار هنرمندان متعهد کشورمان ایستاده‌اند تا همچون همیشه، سالن‌های سینما محلی برای گرد آمدن فرهیختگان و تعالی فرهنگ باشد.

هرچند بازخورد شگفت انگیز این چهره‌های دانشمند و نکته سنج، مسئولیت دست‌اندرکاران و خالقان اثر را در آینده سنگین‌تر می‌کند، اما در عین حال، تعاریف زیبایی که این ستارگان درخشان آسمان فرهنگ و ادب کشور از فیلم و محتوای آن داشتند و رضایتمندی‌شان از نحوه پرداختن به ظرایف رابطه شمس و مولانا برای عوامل سازنده فیلم بسیار جالب توجه و امیدوار کننده بود.

امروز مجمع ستارگان با زبانی که مخصوص خودشان است گفتند: اگر خوب بسازید، خوب ببینید و به داشته‌های این مرز بوم آگاه و مؤمن باشید، در کنار شما هستیم.

این علاقمندی از تشویق‌های پایان فیلم تا احساسات برانگیخته تعدادی از مخاطبان که بویژه لحظات انتهایی فیلم را با چشمانی اشکبار دنبال می‌کردند تا سخنانی که پس از اتمام فیلم و بیرون از سالن نمایش عنوان می‌کردند، همگی نشان از آن داشت که فیلم توانسته است در رسیدن به بخش قابل توجهی از اهداف خود که همانا بازنمایی برگی از تاریخ زرین فرهنگ و ادبیات کشورمان حول دو شخصیت برجسته آن یعنی شمس و مولانا است، موفق عمل نماید.

دیگر خبرها

  • صعود شهرداری گرگان به فینال لیگ برتر بسکتبال ایران
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • (تصاویر) بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران، مهمان «مست عشق»!
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • ۶ روستای دشتستان میزبان جشنواره ملی رضوی + تصویر
  • خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا