Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@23:14:28 GMT

التهاب مجدد قیمت گوشت قرمز در بازار

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۵۸۴۳

التهاب مجدد قیمت گوشت قرمز در بازار

باشگاه خبرنگاران جوان:علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور، از نوسان مجدد قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۸۳ تا ۸۵ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود، ۹۲ تا ۹۳ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازار گوشت قرمز مجدد متشنج شده است، افزود: در هفته گذشته قیمت گوشت گوساله و در این هفته گوشت گوسفندی با افزایش قیمت در بازار روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکی درباره آخرین وضعیت قاچاق دام بیان کرد: بنابر آخرین آمار و اطلاعات موثق، قاچاق دام از مرز بانه به میزان قابل توجهی در حال خروج است که همین موضوع اثر خود را در بازار نشان داده و موجب شده قیمت گوشت ۲ تا ۳ هزار تومان بالاتر رود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش ۳ هزار تومانی قیمت دام‌ در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر هر کیلو دام با نرخ ۴۵ تا ۴۷ هزار تومان در میادین عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام زنده وجود ندارد، اظهار کرد: با وجود رکود حاکم بر بازار گوشت، اما خروج دام از مرز بانه موجب شده تا دامداران تمایل بیشتری به عرضه دام آن سوی مرز‌ها داشته باشند که با استمرار این روند شاهد افزایش مجدد قیمت گوشت در ابتدای ماه و ایام پایانی سال خواهیم بود.
جلوگیری از خروج دام تنها راه حل کنترل قیمت گوشت در بازار

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تنها راه حل کنترل قیمت گوشت در ایام‌پایانی سال را جلوگیری از خروج دام از مرز‌های کشور اعلام‌کرد و گفت: بنابر اطلاعات رسیده میزان خروج دام از مرز‌های کشور چشمگیر است، از این رو دامداران به دنبال فرصتی هستند تا دام خود را با قیمت مناسب آن سوی مرز‌ها به فروش رسانند، از مسئولان امر انتظار می‌رود با اعمال نظارت دقیق از التهاب قیمت در بازار بکاهند.

ملکی در پایان درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گوشت تصریح کرد: از زمانیکه بحث خرید تضمینی پیش آمد، انگیزه دامداران برای نگه داری دام و فروش با قیمت بالاتر افزایش یافت و تاکنون مقداری دام از دامداران خریداری شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت گوشت قرمز بازار رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی خروج دام از مرز مجدد قیمت گوشت قیمت گوشت هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد بررسی تحلیلی گزارش اطلاعات مربوط به تامین ارز توسط بانک مرکزی بابت واردات در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده رشد غیرمتعارف گروه کالایی نظیر گوشت مرغ و گوشت قرمز است.

بر اساس این گزارش ارز تامین شده بابت گوشت قرمز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۶۴درصد و بابت گوشت مرغ به میزان ۱۰۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ دارای رشد نامتعارف نسبت به گروه کالایی و زنجیره ارزش اعلام شده توسط وزارت صمت و جهاد بوده است.

لازم به ذکر است که گزارش تحلیلی منابع و مصارف ارزی سال ۱۴۰۲ توسط دیوان محاسبات کشور برای بهره برداری متولیان نظام برنامه ریزی و تصمیم گیران اقتصادی منتشر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول