Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز خدمات استان قم گفت: آیت‌الله طبرسی حامی خاص کشاورزان استان مازندران بود، وی از تریبون نماز جمعه برای صنعتی شدن استان تلاش کرد تا جوانان مازندران شغل عالی داشته باشند، حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و دانش آموزان و دانشجویان بخشی از کارهای او است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مراسم وداع با پیکر مرحوم آیت الله نورالله طبرسی امشب همزمان با نماز مغرب و عشا در یوم الله ۲۲ بهمن سال 98، در مصلی ساری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران متولد سال ۱۳۱۹ بود که در دهم آبان‌ماه سال جاری امسال به‌‌دلیل بیماری از سمت خود استعفا داد، وی از سال ۱۳۵۹ با حکم امام خمینی(ره) به‌عنوان امام جمعه ساری منصوب به و مدت حدود ۴۰ سال در این جایگاه فعالیت داشت.
 
بعد از استعفای او آیت الله محمدباقر لائینی که امام جمعه شهرستان نکا و از شاگردان آیت الله جوادی آملی است به عنوان نماینده ولی فقیه استان مازندران منصوب شد، آیت‌الله طبرسی از مدت‌ها قبل در بیمارستان شهید رجایی تهران بستری بود.
 
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری مدیر مرکز خدمات استان قم و از بستگان آیت الله طبرسی در این آغاز مراسم، گفت: تا روزگار باقی است علما ماندگار هستند، جسمشان زیر خاک دفن می‌شود ولی خاطراتشان در دل‌ها زنده است.
 
طاهری افزود: مردان بزرگ در تاریخ زنده‌اند و این زندگی ابدی است، خداوند قدرت شفاعت به علما داده است، کسانی که با علما ارتباط دارند بدانند بیش از همه علما شفاعت می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: این مرد بزرگ تحصیلش را در محضر آیت الله کوهستانی آغاز کرد و در کلاس درس علمای قم حضور داشت و همچنین قبل و بعد انقلاب در جریان‌های انقلابی حضور داشت.
 
طاهری گفت: وی پس از مسؤولیت‌های مختلف امامت جمعه شهر ساری را پذیرفت که مسؤولیت کمی نیست و چهار دهه این بار امانت را به دوش کشید همچنین با رای مردم در مجلس حبرگان رهبری حضور پیدا کرد.
 
وی تاکید کرد: بسیاری از علمایی که حتی یک بار در منزلشان در ساری نیامدند در مراسم تشییع باشکوه در قم در کنار حرم حضرت معصومه(س) از او به عنوان عالمی بزرگ یاد کردند، آیت الله جوادی آملی، نوری همدانی و علوی گرگانی در این مراسم به تکریم مقام آیت‌الله طبرسی پرداختند.
 
طاهری بیان کرد: مصلی با عظمت ساری، یادگاری از اقدامات این عالم بزرگ است، دانشگاه علوم پزشکی از یادگاران ایشان است، با دانشگاهیان ارتباط صمیمانه‌ای داشت، کمک به حوزه‌های علمیه و ترمیم مدرسه بزرگ سلیمان خان ساری از اقدامات او است.
 
مدیر مرکز خدمات استان قم خاطرنشان کرد: او حامی خاص کشاورزان استان مازندران بود، وی از تریبون نماز جمعه برای صنعتی شدن استان تلاش کرد تا جوانان مازندران شغل عالی داشته باشند، حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و دانش آموزان و دانشجویان بخشی از کارهای او است.
 
طاهری با بیان اینکه مازندران علمدار ولایت بود، خاطرنشان کرد: مازندران پناهگاه علما اهل بیت است‌، اگر مبارزات آیت الله شیخ فضل الله نوری نبود شاید از اسلام نام و نشانی نمی‌ماند.

پسر ارشد عالم فرزانه آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه سابق مازندران به قرائت بخشی از وصیت نامه این عالم بزرگ پرداخت که در زیر می‌خوانید؛

 جنازه‌ام را در مصلی ببرید و یا هر جای دیگر که مصلحت است تشییع کنید البته ذکر سالار شهیدان را برایم فراموش نکنید، هزینه مراسم ختم را ساده بگیرید و تشریفات قائل نشوید از همه حلالیت می‌طلبم، با دست خالی و روی سیاه، عمل تباه به سوی مبعودم می‌روم، جز مغفرت و شفاعت اهل بیت چیزی نمی‌خواهم در گلزار شهدا ملامجدین ساری کنار قبور شهدا دفنم کنید، از ملت شریف و عزیز ملت ساری و جانبازان و آزادگان طلب عفو و بخشش دارم، میراث خون شهدا یعنی انقلاب و رهبری را خوب حفظ کنید، از امت حزب الله و شهروندان ساروی تقاضا دارم اگر حقوقی دارند از خانواده بنده طلب کنند، از تریبون نماز جمعه برایم از مردم رضایت بگیرید، خداوند ائمه را وسیله شفای مسلمین قرار بدهد، از برادران سپاه و اعضای سیاست‌گذاری نماز جمعه ساری طلب رضایت دارم حقیر را از دعای خیر فراموش نکنند، از همه کسانی که با ستاد همکاری داشتند کمال تشکر دارم همه همراه و همگام با انقلاب باشید این انقلاب سرمایه‌اش خون شهیدان و جانبازان و مجروحان است، وصیت آخر من برای همه این است که خدا پیامبر و اهل بیت را فراموش نکنید و در همه امور و مشکلات زندگی به این حبل‌الله متوسل شوید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تریبون نماز جمعه آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه اقشار آسیب پذیر استان مازندران آیت الله طبرسی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۶۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به مناسبت شهادت امام صادق(ع)/ عزاداری شامگاه شهادت رئیس مذهب در بارگاه رضوی

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی حرم رضوی، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) به تشریح برنامه‌های حرم مطهر رضوی به این مناسبت پرداخت.

وی گفت: ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق(ع) با محوریت رواق بزرگ امام خمینی(ره) از شامگاه جمعه و همزمان با شب شهادت این امام همام با قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی توسط مداح و ذاکر نام‌آشنای اهل بیت(ع)، آقای احمد واعظی، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی بیان کرد: سخنرانی پیرامون شخصیت ششمین امام شیعیان توسط حجت‌الاسلام والمسلمین علی اوسطی، مرثیه‌سرایی و عزاداری با نوای ذاکران اهل بیت(ع)، آقایان سید محمود علوی و مرتضی اسلامی‌نژاد، از دیگر برنامه‌های شب شهادت این امام همام خواهد بود.

وی افزود: در شامگاه شهادت امام جعفر صادق(ع) همچنین زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی میهمان محفل شعرخوانی با حضور جمعی از شاعران آئینی از جمله حجج‌الاسلام سید ابوالفضل مبارز، سید رضا یعقوبی آل، علیرضا خاکساری و علی مقدم خواهند شد.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد در ادامه به تشریح ویژه برنامه صبح شهادت امام صادق(ع) پرداخت و اظهار کرد: این مراسم روز شنبه پانزده اردیبهشت، ساعتی قبل از اذان ظهر با قرائت زیارت امین‌الله و عرض سلام و ارادت به محضر امام مهربانی‌ها با صدای کبیر قلندرزاده آغاز می‌شود و با بیان احکام دینی توسط حجت‌الاسلام مصطفی رنجبر ادامه می‌یابد.

وی عنوان کرد: اجرای برنامه سرود و همخوانی توسط گروه گلدسته‌های حرم، شعرخوانی آئینی با نوای شاعر و مدیحه‌سرای اهل بیت(ع)، آقای مصطفی جلیلیان مصلحی، و مرثیه‌سرایی و عزاداری در سوگ شهادت صادق آل محمد(ع) از دیگر برنامه‌های روز شهادت امام صادق(ع) خواهد بود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی اضافه کرد: در این مراسم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و سپس زائران حریم ملکوتی رضوی با قرائت زیارت‌نامه امام صادق(ع) که توسط آقای قاسم پناهی قرائت می‌شود، به محضر این امام همام عرض ارادت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق(ع) در شامگاه شهادت این امام بزرگوار نیز ادامه دارد و این مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله با نوای احمد واعظی، شعرخوانی شاعر آئینی، آقای علی زمانیان، سخنرانی آیت‌الله سید علیرضا صدر حسینی و عزاداری و مرثیه‌سرایی آقایان جعفر ملائکه و امیر عارف همراه خواهد بود.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | وداع با پیکر مطهر شهید حجت‌الله یوسفیه
  • امام جمعه ساری: ماماها از مسئله زشت سقط جنین فاصله بگیرند
  • عملیات طوفان الاقصی جوانان غرب را بیدار کرده است
  • دولت تلخ‌کامی اقشار کم درآمد را به شیرینی تبدیل کند‌
  • حماسه «وعده صادق» نیازمند تبیین و روایتگری است
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به مناسبت شهادت امام صادق(ع)/ عزاداری شامگاه شهادت رئیس مذهب در بارگاه رضوی
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)