Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هادی سلیمی زاده، کارشناس اقتصادی با تاکید بر حمایت دولت از کسب کارهای خرد، گفت: بازار باید اجازه پا گرفتن کسب و کاردهای خرد را بدهد، باید برای این کسب و کارها در بازار تقاضا ایجاد کرد.

وی با اشاره به تجربه کشور ژاپن در این زمینه، ادامه داد: در این کشور پیشرفته، بزرگترین بازارهای آن از طریق دستفروشی ایجاد شده است و مردم ژاپن توانسته اند از طریق دستفروشی صنایع دستی و محصولات کشاورزی خود را بدون واسطه به دست متقاضیان برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمی زاده در ادامه عنوان کرد: دو چالش اصلی در این زمینه وجود دارد که یکی سد معبر و دیگری ایجاد مشکل برای مغازه داران است و از همه مهمتر کیفیت کالاهای عرضه شده می باشد، اما راهکار آن ساماندهی تولیدکنندگان خرد و دستفروشان است.

وی افزود: در کشور هند این تجربه وجود دارد که دستفروشان را از طریق اعطای کد و بیمه کردن کالاها برای کیفیت، ساماندهی کردند، در ایران نیز باید ساماندهی دستفروشان انجام شد و از این کسب و کارها حمایت کرد.

این کارشناس اقتصادی گفت: در تهران نیز عده ای برای دستفروشی موزاییک فروشی و چرخ فروشی می‌کنند تا اجازه دهند دستفروشان در آن مکان ها بساط کنند.

سلیمی زاده افزود: در حوزه فروش صیفی جات می توان با حمایت از دستفروشی، میوه های ارزان قیمت را بدون واسطه به دست مصرف کنندگان رساند، باید برای تولیدکنندگان خرد زیرساخت هایی را ایجاد کرد تا آنها نیز بتوانند کسب درآمد کنند.

وی در پایان با تاکید بر اصلاحیه ماده 16 قانون بهبود فضای کسب و کار، گفت: در ماده تماما ظرفیت های قانونی حمایت از اینگونه کسب و کارها نیز دیده شده است و صرفا همتی برای اجرا از سوی شهرداری ها یا دولت رامی خواهد.

خرید تضمینی محصولات دانش‌بنیان حوزه آب و برق در کشور

محمدولی علاءالدینی -  مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالاهای آب و برق (ساتکاب) - با حضور در برنامه پایش، یکی از محورهای اصلی فعالیت ساتکاب را حمایت از ساخت داخل و استفاده از فناوری‌های نوین دانست و افزود: یکی از الزامات اصلی حمایت از تولید کننده داخلی، ایجاد بازار مناسب برای خرید محصولات ارائه شده در این بخش است؛ بر همین اساس شرکت ساتکاب خرید تضمینی محصولات دانش‌بنیان حوزه آب و برق را در دستور کار قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از 150 شرکت دانش‌بنیان صنعت آب و برق با مجموعه ساتکاب در ارتباط هستند، گفت: از ابتدای سال تاکنون هفت رویداد کارآفرینی آب و برق توسط ساتکاب برگزار شده است که خوشبختانه از رویداد دوم با شناسایی نیازهای موجود در این بخش، روند بومی‌سازی کالاهای صنعت آب و برق با همکاری‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و ساتکاب در حال انجام است و محصولات ارزشمندی برای استفاده در این صنعت تولید شده است.

علاءالدینی صنعت آب و برق را بازار بزرگی برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به این عرصه دانست و گفت: وزارت نیرو تنها در نیمه دوم امسال 227 پروژه مهم صنعت آب و برق را با اعتباری بالغ بر 33 هزار میلیارد تومان در 31 استان کشور به بهره‌برداری خواهند رساند. براساس ارزیابی صورت گرفته هر یکصد میلیون تومان سرمایه‌گذاری برابر با ایجاد یک شغل است؛ بنابراین سرمایه‌گذاری 33 هزار میلیارد تومانی در این مدت 330 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم را در این بخش ایجاد کرده است.

مدیرعامل ساتکاب با اشاره به ‌راه‌اندازی سیستم‌ پهبادی برای رصد کامل شبکه آب و برق کشور، گفت: با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان پهبادهای افق‌ پرواز و عمود پرواز به منظور رصد خطوط انتقال برق، رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سدها و مناطق دارای رانش خاک طراحی و آماده‌سازی شده که اطلاعات با بهترین کیفیت بلافاصله به مرکز مخابره شده و مورد پایش و استفاده قرار می‌گیرد.

علاءالدینی یادآور شد: تاکنون رصد خطوط انتقال برق توسط بالگرد صورت می‌گرفت که استفاده از پهبادهای تولید شده در این بخش موجب صرفه‌جویی قابل توجهی در این حوزه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 95 درصد نیازهای صنعت آب و برق توسط متخصصان داخلی تولید می‌شود، گفت: با تلاش متخصصان کشورمان، ایران توانسته است در میان چهار کشور سازنده توربین ژنراتورهای گازی قرار گرفته و رتبه چهاردهم تولید برق جهان را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: كسب و كار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرهنگ ابوالفضل موسوی پور صبح امروز در مراسم تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان، تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آسیا با بزرگراه شهید لشگری با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در دو سال گذشته شهرداری تهران اقدامات خوبی را در محور آزادگان انجام داده است گفت: در زمستان سال گذشته در محدوده بزرگراه آزادگان در منطقه ۱۶ اقدام خوبی صورت گرفت و یک لاین کندروی جدید اضافه شد و سبب شد که بار ترافیک سنگین صبح و عصرگاهی که از قبل پل رجایی تا صنیع‌خانی ایجاد می‌شد تا حدودی رفع شده و تداخل بار ترافیکی نداشته باشیم.

وی با بیان این‌که همچنین اخیرا در محور آزادگان در محدوده پل فتح یک لاین احداث شد که موجب روان‌سازی بار ترافیکی شد، تصریح کرد: تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان و ایمن‌سازی کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری که امروز وارد مدار می‌شود نیز یکی دیگر از اقدامات مهم بود چرا که لاین کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری محور تنگی بود که حالا این محور استاندارد‌سازی شده و سبب شده که حجم سنگین بار صبحگاهی ترافیک تقلیل یابد چرا که شاهد بودیم این بار ترافیکی تا کیلومتر‌ها محور آزادگان را درگیر می‌کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص این‌که شهرداری در نظر دارد طرح ترافیک را تغییر دهد و آیا در این زمینه نظرات پلیس احصا شده است؟ تصریح کرد: هنوز صحبت جدی در این زمینه با پلیس نشده است، اما اعتقاد دارم که تغییرات در محدوده طرح ترافیک و ... خوب است و نباید در برابر تغییرات مقاومت کنیم.

موسوی پور با بیان این‌که با توجه به افزایش تردد خودرو‌ها موتورسیکلت‌ها و ... باید طرح ترافیک بروزرسانی شود، اظهار کرد: باید کارگروه مشترکی فی‌مابین پلیس و شهرداری تشکیل شود تا به نظر واحدی در خصوص تغییرات طرح ترافیک برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح ترافیک جدید تا پایان سال جاری انجام شده و امسال شاهد اجرای طرح ترافیک خواهیم بود یا نه؟ اظهار کرد: قطعا امسال نیست و باید اقدامات کارشناسی به درستی انجام شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که چه بزرگراه‌هایی در تهران وجود دارد که آسفالت آنها نیاز به مرمت آسفالت دارند، گفت: عمدتا محور‌های کمربندی که خودرو‌های سنگین در آن تردد می‌کنند همچون بزرگراه یاسینی، آزادگان و قسمتی از بسیج محور‌هایی هستند که آسفالت آنها نیاز به بهسازی بیشتر دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن