Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مجله فوربس، همزمان با گسترش ویروس کرونا رییس جمهوری آمریکا در بودجه ۲۰۲۱ خواهان کاهش شدید بودجه مراکز کنترل بیماری‌ها و سازمان بهداشت جهانی است.  

ترامپ بودجه پیشنهادی ۲۰۲۱ خود را روز دوشنبه منتشر کرد که شامل کاهش ۱۶ درصدی در بودجه مراکز کنترل بیماری‌ها و کاهش ۱۰ درصدی بودجه وزارت بهداشت و خدمات انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ایالات متحده به طور کل ۲. ۵ درصد از بودجه ۴. ۸ میلیارد دلاری سازمان جهانی بهداشت را تامین می‌کند و در این میان ترامپ خواستار کاهش ۶۵ میلیون دلاری برای سازمان بین المللی شده است.  

روزنامه واشنگتن پست نوشت: در صورت تصویب بودجه ۲۰۲۱ ترامپ سهم ایالات متحده در حمایت از سازمان بهداشت جهانی بیش از ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.  

نانسی پلوسی رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به طرح بودجه پیشنهادی دونالد ترامپ گفت: بودجه بیانیه‌ای از ارزش‌هاست؛ رییس جمهوری بار دیگر نشان داد ارزش چندانی برای سلامت، امنیت مالی و تندرستی خانواده‌های سختکوش آمریکایی قائل نیست.  

در بیانیه پلوسی که روز یکشنبه (۲۰ بهمن‌ماه) روی صفحه شخصی‌اش در تارنمای مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفت آمده است: سال به سال، ترامپ به دنبال کاهش قابل توجه در شریان‌های مهمی بوده که زندگی میلیون‌ها آمریکایی به آن متکی است.  

 «کمتر از یک هفته از وعده حمایت ترامپ از مراقبت‌های بهداشتی خانواده‌های آمریکایی در نطق سالیانه او موسوم به «وضعیت کشور» نگذشته که رییس جمهوری اکنون با بی‌پروایی، کاهش چند میلیارد دلاری در بودجه برنامه‌های خدمات درمانی و بیمه‌ای را پیشنهاد داده است آن هم در حالی که در دادگاه فدرال به دلیل نابودی سازوکارهای محافظتی از افراد و برچیدن دیگر سازوکارهای حفاظتی و منافع قانون مراقبت مقرون به صرفه، دست‌وپنجه نرم می‌کند.  

پلوسی افزود: کیفیت زندگی مردم آمریکا و مراقبت‌های بهداشتی مقرون به صرفه هرگز با وجود ترامپ امن نخواهد بود. مردم آمریکا نمایندگانی از مجلس نمایندگان را که اکثریت آن‌ها دموکرات بودند به واشنگتن فرستادند تا از آن‌ها برای کاهش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی دفاع کنند و این همان کاری است که ما ادامه خواهیم داد.  
 

برچسب‌ها دونالد ترامپ مجلس نمایندگان آمریکا نانسی پلوسی سازمان جهانی بهداشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ مجلس نمایندگان آمریکا نانسی پلوسی سازمان جهانی بهداشت دونالد ترامپ دونالد ترامپ مجلس نمایندگان آمریکا نانسی پلوسی سازمان جهانی بهداشت مجلس نمایندگان آمریکا مراقبت های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۷۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳

رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت اجاره در سال جاری توضیح داد.

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی؟ افزود: ما همیشه یک افزایش قیمتی را خواهیم داشت، اما امیدواریم در سال جدید با یک سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.

وی تصریح کرد: ببینید، به طور معمول هر ساله ۲۵ درصد نسبت به سال قبل اجاره‌ها افزایش پیدا می‌کند. این موضوعی است که مجلس به دولت اجازه داده است که برحسب موضوعات تورمی ورود پیدا کند و عدد و رقمی اعلام شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که تعیین این اعداد و ارقام کار بدی نیست، در همه جای دنیا هم این اتفاق می‌افتد، ولی در ایران بستر آن هنوز فراهم نبوده و ابزار لازم برای این کار مهیا نیست، متذکر شد: پارسال اگر این اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم به مشاوران املاک بگوییم قیمت‌ها را رعایت نکردید، یعنی موضوع قابل رصد و کنترل بود.

گوردزی تصریح کرد: نکته این‌جاست که الان با سامانه خودنویسی که راه افتاده و متعامل آن می‌توانند خودشان قرارداد بنویسند، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند. یعنی متعاملین، چه مستاجر و چه موجر، خودشان با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند.

وی تاکید کرد: اصل موضوع همین‌جاست که دولت در حالی که باید نظارت و کنترل داشته باشد، در واقع با سامانه‌ای که ایجاد کرده، نظارت و کنترل از دست دولت خارج خواهد شد. این سامانه تبعات خاص خود را دارد.

دیگر خبرها

  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن