Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@04:50:28 GMT

طرح معامله قرن در نشست لندن محکوم شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۷۹۴۰

طرح معامله قرن در نشست لندن محکوم شد

در این نشست «حسام زملط» نماینده تشکیلات خود گردان فلسطین در انگلیس طی سخنانی عنوان کرد که طرح رییس جمهوری آمریکا توسط تیمی سرهم بندی شده که مستقیما با تشکیلات غیر قانونی تل‌آویو کار می‌کنند و هدف اصلی‌ آنها تشکیل دولت یکپارچه و آپارتاید اسرائیل است. 

وی ابتکار ترامپ را نمونه‌ای از حصر خانگی ملت فلسطین توصیف کرد و افزود: آنها می خواهند ما را در خانه‌های خود حبس کنند به شرط اینکه درست رفتار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ما برای آزادی و باز پس گیری سرزمین خود می‌جنگیم.

نماینده فلسطین همچنین با اشاره به نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد که با حضور محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره طرح معامله قرن برگزار شد تصریح کرد که سخنان وی در مخالفت با توطئه آمریکا و اسرائیل مورد حمایت جامعه جهانی قرار گرفت. 

او گفت؛ پیام محمود عباس روشن و رسا بود «ملت فلسطین در مقابل زورگویی‌های ترامپ و اسرائیل پیروز خواهند شد»

در ادامه این نشست «ربکا لانگ بیلی» نماینده حزب کارگر در مجلس عوام، طی سخنانی تصریح کرد که دولت انگلیس باید با طرح پیشنهادی ترامپ که ضمیمه کردن بخش‌هایی از سرزمین‌های اشغالی را شامل می‌شود مخالفت کند.

وی ابتکار رییس جمهوری آمریکا را حمله‌ای علیه ملت و سرزمین فلسطین دانست و تصریح کرد که صلح و سازش باید بر اساس شناسایی حقوق دمکراتیک و انسانی ملت فلسطین و احترام به قوانین بین‌المللی توسط تمام طرف‌ها باشد.

در این نشست شمار دیگری از نمایندگان مجلس از حزب سبز، حزب ملی اسکاتلند و حزب ایرلندی شین‌فین با اعلام وفاداری به قوانین بین المللی و موازین حقوق بشر اعتراض خود را به ابتکار ترامپ اعلام کردند.

رییس جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۸ بهمن‌ماه همراه با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح سازش‌کارانه خود موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد که این طرح، شهر قدس را پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی می‌داند.

همه رهبران فلسطینی به ویژه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت شدید خود را با این طرح اعلام کرده‌اند. 

محمود عباس دیروز در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع فلسطین برگزار شد بر اعتمادناپذیر بودن ترامپ تاکید کرد و گفت: به نیابت از ۱۳ میلیون فلسطینی که خواسته آنها مورد حمایت اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه اروپا است، طرح اسرائیلی - آمریکایی موسوم به "معامله قرن" را رد می‌کنم.

وی افزود: این ابتکار، حق فلسطینیان را برای آزادی، استقلال و حاکمیت خود بر دولت خود را مشروعیت می بخشد و هرگونه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی را غیرقانونی می داند.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که این طرح نباید به عنوان یک مرجع بین المللی برای مذاکره مورد توجه قرار گیرد. «این یک طرح اسرائیلی- آمریکایی است که باید از سوی ما رد شود برای اینکه دیگر قدس شرقی را تحت حاکمیت فلسطین نمی شناسد. تنها این مساله کافی است تا ما این طرح را رد کنیم.»   

شخصیت‌های سیاسی در کشورهای مسلمان نیز به این طرح واکنش نشان داده و بیشتر دولت‌های اروپایی و اتحادیه اروپا واکنش سردی را به ابتکار ترامپ نشان داده و بر لزوم از سرگیری مذاکرات روند صلح خاورمیانه تأکید کرده‌اند.

اعضای اتحادیه اروپایی شورای امنیت سازمان ملل متحد دیروز در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند تنها مرزهای شناخته شده ۱۹۶۷ در سرزمین‌های اشغالی را به رسمیت می‌شناسند و تداوم شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی را مغایر قوانین بین‌المللی می‌دانند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: معامله قرن نشست لندن فلسطین رژیم صهیونیستی پارسی خبر سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل متحد تشکیلات خودگردان فلسطین سرزمین های اشغالی رییس جمهوری آمریکا قوانین بین المللی ابتکار ترامپ تشکیلات خود معامله قرن ملت فلسطین محمود عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز سه‌شنبه ظلم نیروی پلیس آمریکا به دانشجویان جوانی را که در مخالفت با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تظاهرات می‌کنند، محکوم کرد.

براساس گزارش المیادین، مادورو از جوانان در سراسر جهان خواست تا برای محکوم کردن نسل کشی علیه مردم فلسطین به خیابان‌ها بیایند. رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد برای جوانان آمریکا احترام مطلق قائل است، زیرا آنها در مبارزه خود برای صلح مستحق احترام هستند. او همچنین توصیف نتانیاهو از آنها به عنوان نازی‌ها را محکوم کرد.

سرعت اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در رد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار‌های نسل‌کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی در این نوار افزایش یافته است.  این در شرایطی است که مدیریت دانشگاه‌ها با فراخوان به پراکندگی تحصن‌ها و اعمال زور در برخی از آن‌ها در تلاش برای سرکوب جنبش‌های دانشجویی هستند.

چند روز پیش، ائتلاف بولیواری برای مردم آمریکای لاتین موسوم به اتحاد آلبا (ALBA) خواستار پاسخگویی رژیم جنایتکار و حامیان آن برای جنایات نسل کشی در فلسطین اشغالی شد. اعضای این اتحادیه حمایت خود را از عضویت فوری فلسطین در سازمان ملل متحد، به عنوان اقدامی عادلانه و ضروری که به حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین کمک می‌کند، ابراز کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پاسخگویی و دستگیری اعضای رژیم صهیونیستی و حامیان آن شدند، زیرا آنها مسئول جنایات ارتکابی علیه فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • اینجا سرزمین آزادی‌هاست! | ببینید
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد