Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@05:45:53 GMT

ترامپ: برکناری‌های بیشتری در کاخ سفید خواهیم داشت

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۷۹۶۲

ترامپ: برکناری‌های بیشتری در کاخ سفید خواهیم داشت

ترامپ در مراسمی در واشنگتن از برکناری‌های بیشتری در کاخ سفید در ارتباط با رسوایی اوکراین گیت و استیضاحش در سنا خبر داد.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم تصویب قانون حمایت از کهنه سربازان آمریکایی در واشنگتن، اعلام کرد: «در ارتباط با پرونده تماس تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین شاهد برکناری‌های بیشتری در کاخ سفید خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این در حالی است که مجلس سنا روز چهارشنبه در رای‌گیری نهایی خود ترامپ را از دو اتهام "سوءاستفاده از قدرت" و "کارشکنی در کار کنگره" که علیه او در پرونده استیضاح مطرح شده بود، تبرئه کرد.

بیشتر بخوانید:

دو سوم آمریکایی‌ها معتقدند که ترامپ دوباره در انتخابات برنده می‌شود

ترامپ همچنین از ارتش این کشور خواست با ژنرال الکساندر ویندمن، عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا به دلیل شهادت در پرونده استیضاح خود برخورد انضباطی کند.

ویندمن پیش‌تر از سوی ترامپ به دلیل شهادت علیه او از عضویت در شورای امنیت ملی آمریکا به عنوان متخصص امور اوکراین اخراج شده بود. او در جریان تحقیقات استیضاح دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا جزئیاتی را در خصوص مراودات ترامپ با رئیس جمهور اوکراین در اختیار قانونگذاران این کشور قرار داد.

شهادت ویندمن و تنی چند از مقامات دولتی آمریکا به تصویب دو بند استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان انجامید و منتهی به پیگیری پرونده استیضاح رئیس جمهور در سنای این کشور شد.

سخنرانی سالیانه ترامپ درست یک روز پیش از رای‌گیری نهایی سنای آمریکا درباره پرونده استیضاح او در مجلس نمایندگان این کشور برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا مجلس سنا رئیس جمهور آمریکا شورای امنیت ملی آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ کاخ سفید آمریکا واشنگتن اوکراین مجلس نمایندگان پرونده استیضاح رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۷۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ با امضای رئیس‌جمهور آمریکا، لایحه حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان به قانون تبدیل شد. با این لایحه آمریکا بیش از ۹۰ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان کمک مالی و نظامی می‌کند.

محدودیت شبکه اجتماعی تیک‌تاک که در پوشش این لایحه در سنا تصویب شد و به امضای بایدن رسید، موردتوجه رسانه‌ها و شهروندان آمریکایی قرار گرفته است.

مالک تیک‌تاک ۹ ماه فرصت دارد سهامش را به آمریکایی‌ها بفروشد وگرنه در آمریکا مسدود می‌شود. تیک‌تاک ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی دارد و مقامات آمریکایی به دلیل سهام ۲۰ درصدی شرکت بایت دنس که مالک چینی دارد، این سکو را خارجی و برای آمریکا خطرناک می‌دانند.

گفت‌وگو با سالار واعظی - خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام