Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لیلا دودمان در جلسه کمیسیون کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات این شورا؛ اقتصاد نوآورانه و هوشمند را ترکیبی از عناصر موفق تشکیلات اقتصادی و نوآوری با بکارگیری ایده‌های سنت‌شکنانه دانست و گفت: این نوع از اقتصاد، قادر به حل معظلات و چالش‌های شهری اعم از ترافیک، آلودگی، ناامنی، آمادگی در برابر بحران‌ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.

او، روحیه نوآوری، کارآفرینی، وجهه اقتصادی شهر، فعال و بارور بودن، انعطاف پذیری بازار کار و جایگاه بین‌المللی را از معیار‌های اقتصادی شهر هوشمند دانست و افزود: در راستای رسیدن به شهر هوشمند اقتصادی «حذف مقررات زائد» و «تسهیل‌گری برای بخش خصوصی» موضوعات مهمی هستند که باید با جدیت اجرایی شوند.

دودمان افزود: در اقتصاد پایدار بر مبنای شهر هوشمند، شهر‌ها به عنوان یک کلان سیستم در نظر گرفته شده و سازمان‌ها، صنایع، مردم و دیگر مؤلفه‌های شهری زیر مجموعه‌های آن هستند که در راستای رسیدن به هدف نهایی که همان اقتصاد توسعه یافته و پایدار شهری است، به صورت منظم و یکپارچه در ارتباط و تعامل با یکدیگر عمل می‌کنند.

این عضو شورای شهر شیراز، حذف مقررات زائد از حوزه فاوا و اقتصاد هوشمند را در گروی تعامل و همفکری دولت و بخش خصوصی با یکدیگر دانست و یادآور شد: هدف نهایی این تعامل‌ها، افزایش کیفیت زندگی شهری و بالابردن کارایی و اثربخشی در عملکردها و ارائه سرویس‌های شهری است.

رییس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز، بهبود مستمر جنبه‌های اقتصادی را جزو مهمترین عوامل افزایش کیفیت زندگی برشمرد و گفت: ا توجه به تجربه موفق شرکت‌هایی در حوزه تاکسی‌های اینترنتی و استارت‌آپ‌های مشابه، باید به دنبال راهکار‌هایی برای پذیرش سریع آن‌ها در فضای شهری، یادگیری و فرهنگ‌سازی مستمر، استفاده از بستر‌های هوشمند برای ارتقای سطح آموزش، خلاقیت و کاهش مقاومت منفی در مقابل استفاده از فناوری‌ها در تصمیم‌گیری‌های مدیران شهرداری بود.

او با اشاره به تلاش‌های کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر، بیان کرد: در راستای تحقق شهر هوشمند اقتصادی، در جلساتی با حضور اعضای کمیسیون، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، نماینده شرکت آب و فاضلاب، شرکت شتاب دهنده کوانتوم، رئیس اداره مهندسی آب شهرداری و نماینده سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، نماینده اداره املاک شهرداری و کارشناسان شورا و شهرداری با موضوع "ضرورت توجه به اقتصاد شهری هوشمند و فضای کسب و کار‌ها‌ی نوآور در حوزه شهرداری و تعامل برون سازمانی"؛ پس از بحث و بررسی تصمیم‎هایی گرفتیم که می‌تواند مؤثر واقع شود.

دودمان تصریح کرد: بر این اساس شهرداری می‌تواند در حوزه‌های مختلف شهری (کشاورزی، حمل و نقل و...) و از طریق اینترنت اشیا (IOT) داده‌ها را جمع‌آوری و داده‌کاوی داده‌ها را انجام دهد.

او، آمادگی ذهنی مدیران برای استفاده از داده و تبادل داده‌ها را ضروری دانست و گفت: داده‌ها حکم مواد اولیه آزمایشگاهی را دارند و تحلیل و پردازش داده‌ها امکان بهبود وضعیت فعلی و ارتقای پروژه‌های موجود و پیش‌بینی آینده را برای شهرداری و سایر ارگان‌ها فراهم می‌کند.

رییس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر عدم انحصارگرایی شهرداری شیراز در نگهداری داده و لزوم طبقه‌بندی اطلاعات برای در دسترس قرار گرفتن گروه‌های هدف را ضروری دانست و افزود: این امر باعث پیشبرد سریع‌تر اجرای پروژه‌های شهری می‌شود.

او بیان کرد: کمیسیون موظف است، به منظور آموزش مباحث هوشمندسازی و مجهز شدن نیرو‌های شهرداری و مدیران به دانش روز دنیا در زمینه هوشمند‌سازی و فناوری اطلاعات، با شهردار و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

دودمان در پایان حذف مقررات زائد و تسهیل‌گری برای بخش خصوصی را لازمه بسترسازی برای اقتصاد هوشمند دانست و افزود: تعامل شهرداری با شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده در مرحله تهیه طرح و اجرا، موضوعات مهمی هستند که به منظور تحقق پروژه‌های شهر هوشمند باید مورد توجه تصمیم‌گیران شهری قرار گیرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شهر هوشمند اقتصادی شهر هوشمند اقتصادی حذف مقررات زائد داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۸۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر سنندج گفت: شهرداری سنندج با پرونده‌های تخلفات ساختمانی بدون هیچگونه چشم‌پوشی و برابر قوانین برخورد کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، بهروز ابراهیم آبادی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، مدیران و معاونان شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اصلاح روش‌ها و برای نظارت بر وحدت رویه در جهت ارائه خدمات یکسان و بدون اغماض به شهروندان، پروانه‌های ساختمانی به‌صورت دوره‌ایی و رندوم مورد بازرسی و نظارت قرارخواهد گرفت تا خطای انسانی به کمترین حد خود برسد و در حق کسی اجحافی صورت نگیرد.

وی با تاکید بر اعمال قانون بدون غرض‌ورزی و یکسان برای همگان، افزود: سلایق مختلف موجب اختلاف در آرا می‌شود پس به صورت رندوم پرونده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بر ادعای اعمال قانون بدون اغراض شخصی تاکید شده باشد.

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج به قید فوریت از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری خواست نسبت به تشکیل کارگروهی در راستای نظارت بیشتر بر صدور پروانه های ساختمانی اقدام کند تا در این راستا شفاف سازی حداکثری صورت گیرد.

ابراهیم‌آبادی اضافه کرد: تصمیم‌گیری دقیق و کارآمد مهم‌ترین هدف برگزاری جلسات این کمیسیون در راستای رفع مشکلات مردم و صرفه جویی در اتلاف وقت است.

وی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری باید از اختیارات خود در راستای قانون و تا حد امکان در جهت تسهیل و رفع مشکلات مردم استفاده کند.

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج ادامه داد: شهرداری سنندج اگر در هر نقطه از شهر سنندج ارائه خدماتی را به ساختمان‌های بدون مجوز ساخت ارائه کند قطعا برابر قانون و مقرارت اقدامات لازم را به‌عمل خواهیم آورد.

ابراهیم‌آبادی گردش نیرو در سازمان‌ها را یکی از اصول مدیریتی دانست و گفت: گردش نیرو در راستای سالم‌سازی و به‌کارگیری مؤثر و کارآمد از منابع انسانی باید بیش از پیش مورد توجه مدیران قرار گیرد.

کد خبر 749252

دیگر خبرها

  • دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
  • نظارت هوشمند لازمه فسادزدایی است
  • لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است