Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال سیاسی اصولگرای کردستان گفت: شرایط ایجاب می‌کند که در انتخابات پیش‌رو مجلس شورای اسلامی تمام آحاد مردم فارغ از گرایشات سیاسی در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

طیب سالاروندیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: انتخابات یک فرایند است که در یک بازه زمانی خاص مردم پای صندوق رای می‌آیند اما آنچه که مهم است، این است که انقلاب اسلامی ایران وارد چهل و یکمین سال عمر خود شده و مقام معظم رهبری هم در بهمن سال گذشته بیانیه گام دوم انقلاب را منتشر و ابلاغ کردند، این نشان داد که انقلاب گام به گام برای تمام بخش‌های حکومتی و مملکت برنامه خاصی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این بیانیه حضرت آقا به اهم اقدامات و کارهایی که در طول این چهل سال انجام شده است اشاره کرد اما این اقدامات را کافی نمی‌داند.

این فعال سیاسی ادامه داد: خطاب مقام معظم رهبری به عموم مردم و مخصوصا جوانان بود جوانانی که هم در پیروزی انقلاب، هم در تداوم و هم در استمرار انقلاب اسلامی در دوران سازندگی، دوران جنگ و بحران‌های مختلف حضوری اثرگذار داشتند و امروز نیز ایجاب می‌کند که در گام دوم و در پله دوم انقلاب اسلامی همچنان جوانان با یک سازوکار و رویکرد جدیدتر پیشقدم شوند.

وی تاکید کرد: اما چرا که تفکرات تغییر کرده، معادلات سیاسی بین‌المللی تغییر کرده و امروز تاکتیک‌ها و شگردهای دشمن برای براندازی نظام جمهوری اسلامی تغییر کرده و خیلی خشن نیست بلکه نرم‌تر، عوام‌پسندتر و عوام‌فریبانه‌تر است که متاسفانه همین باعث می‌شود که گاهی اوقات به راحتی مردم و مخصوصا جوانان و حتی بعضی از خواص گول بخورند و آنها را همراهی کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا اذعان داشت: لازم است جوانان مقداری هوشیارتر و آگاه‌تر شوند و در راستای طی کردن پله‌های ترقی انقلاب اسلامی در گام دوم با برنامه‌تر پیش بروند که انتخابات پیش‌رو یکی از عرصه‌های اثرگذار برای این مهم است.

وی تصریح کرد: مجلس و انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است، مجلس به فرمایش حضرت امام هم در راس امور است و هم عصاره فضایل مردم و ملت است لذا اگر مجلس ما قوی باشد دولت قوی می‌شود، اگر مجلس ما وزیر خوب انتخاب کند قطعا وزیران نیز استانداران توانمند انتخاب می‌کنند و به تبع فرمانداران و نیروهای خدوم، ارزشی، جهادی و انقلابی بیشتر وارد عرصه مدیریتی می‌شوند.

سالاروندیان به لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: تجربه ثابت کرده است که هر زمانی که حضور مردم در پای صندوق‌های رای و مشارکتشان بالا بوده باشد مانند آب سردی بوده که روی بسیاری از مشکلات کشور ریخته شده است.

لزوم حضور گسترده فارغ از گرایشات سیاسی

وی یادآور شد: در قضیه سال 88 جریانی که به دلایل مختلف موج‌سواری کرد اگر اجازه می‌دادند که مردم آن شیرینی و حلاوت انتخابات را بچشند مطمئنا خیلی از مسائل و مشکلات امروز ما همان زمان حل می‌شد اما با ایجاد ناامنی باعث شدند که نظام استکبار و جامعه جهانی نفسی تازه کنند و اطمینان پیدا کنند که در ایران چندصدایی وجود دارد و از این مسئله در جهت پیشبرد اهداف شوم خود استفاده کردند.

وی گفت: شرایط ایجاب می‌کند که در انتخابات پیش‌رو مجلس شورای اسلامی تمام آحاد مردم فارغ از گرایشات سیاسی در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

وی تاکید کرد: البته ما منکر این نیستیم که بدخواه زیاد داریم، چندین سال است که در تحریم هستیم و مشکلات اقتصادی و معیشتی به مردم فشار آورده است و این طبیعی است یکسری نارضایتی‌ها و کم و کاستی‌ها در داخل جامعه و کشور وجود داشته باشد اما نباید این باعث شود که به قول معروف داخل قایق بنشینیم و آن را سوراخ کنیم که منتهی به غرق شدن همه شود بلکه باید علارغم کاستی‌ها و مشکلاتی که وجود دارد در انتخابات شرکت کنیم چرا که انتخابات جایی برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران است جایی است که می‌توانیم با حضور پرشور و گسترده خود نقشه دشمنان را بر آب کنیم و یک امیدواری به جامعه تزریق کنیم.

سالاروندیان به نقش احزاب در انتخابات اشاره کرد و گفت: در تمام جوامع احزاب موتور محرکه مردم هستند یعنی می‌توانند آگاهی بدهند، اثربخش باشند، با هدف پیش روند و مسائل را درست و منطقی توجیه و تبیین کنند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در کشور ایران تعداد احزاب سیاسی که در قالب دو جناح عمده اصولگرا و اصلاح‌طلب فعالیت دارند کم نیستند و طیف‌های مختلفی از داخل این دو جناح منشعب شده است لذا انتظار داریم جناح‌های مختلف سیاسی در آگاهی‌بخشی به مردم، ایجاد انگیزه، امید‌آفرینی و شوق‌آفرینی برای حضور مردم در پای صندوق‌های رای تلاش بیشتری کنند و امیدواریم مردم با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رای در 2 اسفند نمایندگان صالح و اصلح انتخاب کنند.

سالاروندیان گفت: به همراه سایر دوستان با چند نفر از کاندیداهای احتمالی که صلاحیت آنها تایید شده صحبت‌های داشتیم، دیدگاه‌ها، نظرات و برنامه‌های آنها را بررسی کردیم و تا حدودی به جمع‌بندی رسیدیم که افراد اصلح‌تر و توانمندتر که دیدگاه‌هایشان به دیدگاه ارزشی و انقلابی نزدیک‌تر است را معرفی و حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: شخصا دیدگاه من این است که اگر فردی خارج از طیف اصولگرایی برنامه‌های خوبی داشت و ولایتمدار و پایبندی خاصی به انقلاب و نظام ارزشی حاکم بر کشور داشته باشد اما در جبهه مقابل اصولگرا باشد ما باید حمایتش کنیم.

دادن وعده‌هایی که در قد و قواره نمایندگی نیست

سالاروندیان اضافه کرد: امروز مردم ایران بعد از برگزاری حدود 40 انتخابات در کشور به این سطح از آگاهی و شعور سیاسی رسیدند که اگر کاندیدایی در ایام تبلیغات وعده‌هایی می‌دهد آیا این وعده‌ها در قد و قواره وظایف نماینده مجلس است یا نه.

مردم انتظاری بیشتر از حیطه وظایف نماینده از وی ندارند

وی تاکید کرد: وظیفه نماینده مجلس انعکاس مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود در مجلس برای تصویب قانون و نظارت بر اجرای قانون است لذا مردم انتظاری بیشتر از حیطه وظایف نماینده از وی ندارند پس نباید وعده‌هایی خارج از حدود وظایف خود که مطمئنا نمی‌توانند به آن عمل کنند بدهند.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: از کاندیداها خواهش می‌کنم برای جلب آرا مردم مخصوصا آحادی که کمتر بینش و آگاهی سیاسی دارند خیلی خود را وارد فضاهایی با دست‌اندازهای بزرگ نکنند چون واقعا بسیاری از وعده‌ها در حیطه وظایف یک نماینده نیست.

وی به هزینه‌های انتخاباتی اشاره کرد و افزود: معتقدم کاندیدایی که در ایام تبلیغات انتخاباتی خود را در هزینه‌های میلیاردی می‌اندازد نمی‌تواند نماینده خوبی برای مردم باشد چرا که باید قبل از هر چیز برای جبران این هزینه‌ها تلاش کند.

سالاروندیان ادامه داد: هوادار یک کاندیدا شاید براساس رفاقت، اشتراک نگرش و تفکر سیاسی و ... وقت خود را برای تبلیغات صرف کند آن هم بدون هیچ چشم‌داشتی اما چنانچه از نظر مالی کاندیدایی را ساپورت و حمایت کند حتما انتظاراتی از وی دارد.

وی تصریح کرد: میانگین حقوقی که یک نماینده مجلس بصورت حلال و زلال در طول 4 سال می‌تواند از مجلس کسب کند چیزی حدود 400 میلیون تومان است اما وقتی کاندیدایی در حد میلیاردی در ایام انتخابات برای پیروزی هزینه می‌کند باید از جای دیگری این هزینه‌ها و این انتظارات را جبران کند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه برخی هزینه‌های انتخاباتی بودار است لذا از دستگاه‌های نظارتی تقاضا داریم که از چند ماه قبل برخی از کاندیداهای احتمالی را رصد کنند که بدانند کجا می‌روند؟ چه نشست‌ها و همایش‌های برگزار می‌کنند؟ در این تجمعات چه وعده‌هایی می‌دهند، هزینه‌های انتخاباتی خود را از چه راه‌هایی تامین ‌می‌کنند و ...

سالاروندیان تاکید کرد: نباید این بحث هزینه‌های آنچنانی انتخاباتی طوری در جامعه نهادینه شود که افرادی که توانا، پاکدست و اصلح هستند و لیاقت دارند به دلیل نداشتن اسپانسرهای آنچنانی از راه یافتن به مجلس باز بمانند و در مقابل افرادی که برای پیروزی هزینه‌های هنگفت می‌کنند وارد مجلس شوند.

نمایندگان باید هزینه‌های تبلیغاتی غیرشفاف را جبران کنند

وی گفت: مطمئن باشیم نماینده‌ای که با هزینه‌های هنگفت، غیرشفاف و بودار وارد مجلس می‌شود دیگر نماینده مردم نیست بلکه نماینده طیف خاصی است که برای پیروزیش هزینه کردند و باید جبران کند.

جزیره‌ای عمل کردن نمایندگان ادوار گذشته استان

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات اصلی نمایندگان ادوار استان کردستان این بوده که بعد از راهیابی به مجلس یک تیم نیستند وقتی 6 نفر از استان کردستان وارد مجلس می‌شوند باید بصورت تیمی امورات استان را پیگیری کنند و استانی فکر ‌کنند اما متاسفانه می‌بینیم که هرکدام بصورت جزیره‌ای برای حوزه انتخابیه خود تلاش می‌کنند.

وی گفت: نمایندگان کردستان هرکدام می‌خواهند به هر نحوی شده وزیری را متقاعد کنند که به حوزه انتخابیه آنها سفری داشته باشد در حالیکه اگر استانی فکر می‌کردند و به جای جزیره‌ای عمل کردن همه برای ایجاد چند طرح بزرگ در استان با هم متحد بودند که کل مردم استان از آن منتفع می‌شدند قطعا شرایط استان این نبود.

وی افزود: از نمایندگانی که این دوره به مجلس راه پیدا می‌کنند تقاضا داریم که مانند نمایندگان سایر استان‌ها منافع کلان استان را در نظر بگیرند چرا که اگر فکر و خردشان جمعی و تیمی باشد در قبال کاری که انجام می‌دهند کل مردم استان از طرح‌های آنها منتفع می‌شوند.

انتهای پیام/2330/83

منبع: فارس

کلیدواژه: جبهه مردمی نیروهای انقلاب انقلاب اسلامی استان کردستان مجلس شورای اسلامی وعده های انتخاباتی هزینه های انتخاباتی کاندیدای مجلس نماینده مجلس انتخابات حضور حداکثری کردستان پای صندوق های رای حاضر شوند فارغ از گرایشات سیاسی هزینه های انتخاباتی فعال سیاسی اصولگرا مجلس شورای اسلامی انتخابات پیش رو فعال سیاسی تمام آحاد مردم وظایف نماینده حوزه انتخابیه انقلاب اسلامی نماینده مجلس برای پیروزی حیطه وظایف تغییر کرده وارد مجلس وعده هایی هزینه ها جزیره ای گام دوم وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات اظهار کرد: در تمامی دنیا دور دوم انتخابات نسبت به دوره نخست آن شاهد مشارکت کمتری هستیم و امر غیر عادی نیست.

او افزود: انتخابات در تهران انتخابات بین کسانی است که پایبند نظام هستند و فرقی ندارد کدام یک از کاندید‌ها راهی مجلس شوند البته نباید از اهمیت شرکت در انتخابات دور دوم مجلس غافل شد.

سفیر اسبق کشورمان درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم گفت: مجلس علاوه بر کارکرد قانون گذاری وظیفه نظارت بر دستگا‌های اجرایی را دارد چرا که پول و قدرت در این نهاد‌ها نهفته است و مجلس باید مراقب باشد تا فسادی در این مجموعه‌ها صورت نگیرد.

او ادامه داد: برای اینکه مجلس نقش نظارتی و ضد فساد خود را به خوبی ایفا کند در ابتدا باید زمینه ایجاد فساد را در میان نمایندگان از بین ببرد و اگر نماینده‌ای دچار تخطی در این زمینه شد باید به شدت با او برخورد شود و به عبارتی دیگر مجلس باید از فساد ایمن باشد.

قدیری ابیانه گفت: از زمانی که نمایندگان وارد مجلس می‌شوند فساد به سمت آنها هجوم می‌آورد و وعده‌های آنچنانی به آنان داده می‌شود و برخی درخواست‌های عجیب از آنان دارند. البته مردم افراد خوبی را انتخاب کرده اند، اما با این حال باید مراقب بود و تضمینی وجود ندارد که فردی که در گذشته مرتکب فساد نشده در آینده نیز از آن مصون باشد.

این فعال سیاسی در پایان گفت: همچنین نمایندگان باید در بدو ورود به مجلس و آغاز به کار مجلس دوازدهم به ریشه‌یابی مشکلات کشور پرداخته و راه حلی برای آن‌ها پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان هستیم
  • مراحل رای دادن الکترونیکی چگونه است؟
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • بازار انتخابات در تبریز داغ شد/ اوج هیجان در ستادهای تبلیغاتی
  • آحاد جامعه باید در فرآیند تولید تمام حوزه ها سهیم باشند
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد | انتخابات در این ۸ حوزه تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اعلام زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس
  • نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد
  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود