Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ‎‎ از خبرگزاری فرانسه، برخی رسانه‌ها در سوئیس، آمریکا و آلمان روز سه شنبه اعلام کردند واشنگتن و برلین از طریق یک شرکت فعال در زمینه رمزگذاری مکالمات، به مدت دهه‌ها از بیش از یکصد کشور جهان جاسوسی کرده اند.

پس از جنگ جهانی دوم، شرکت ”کریپتو آ گ“ (Crypto AG) بازار تجهیزات رمزنگاری جهان را در دست گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت میلیون‌ها دلار تجهیزات خود را به بیش از ۱۲۰ کشور جهان فروخته است.

بر اساس نتایج تحقیقاتی که با مشارکت ”واشنگتن پست“، شبکه تلویزیونی ”زد د اف“ آلمان و ”رادیو-تلویزیون سوئیس“ انجام شده است، سازمان جاسوسی آمریکا، موسوم به ”آژانس اطلاعات مرکزی CIA“ ”کریپتو آگ“ را در سال ۱۹۷۰ به طور مخفیانه خریداری کرد. این اقدام در چارچوب یک مشارکت فوق محرمانه با سرویس‌های اطلاعاتی آلمان، موسوم به ”ب ان د BND“ (آژانس اطلاعات فدرال) صورت گرفت. اما دستگاه اطلاعاتی آلمان در سال ۱۹۹۰ از این مشارکت خارج شد و سازمان سیا ”کریپتو آگ“ را در سال ۲۰۱۸ به شرکتی دیگر واگذار کرد.

بر اساس این تحقیق، دو دستگاه اطلاعاتی آلمان و آمریکا تجهیزات شرکت ”کریپتو آگ“ را به گونه‌ای دستکاری کردند که بتوانند به راحتی رمز‌های به کار رفته در مکالمات رمزگذاری شده کشور‌ها (مشتریان) را بازگشایی کنند.

به گفته واشنگتن پست، هنوز نه مقامات سیا و نه مقامات اطلاعاتی آلمان اظهار نظری در این مورد ارائه نکرده اند.

برند اشمیت باوئر (Bernd Schmidbauer)، هماهنگ کننده پیشین دستگاه اطلاعاتی آلمان در گفتگو با شبکه تلویزیونی ”زد د اف“ وجود عملیات موسوم به ”روبیکن“ (Rubicon) را تاییدکرد.

از سوی دیگر، شرکت سوئدی ”کریپتو“، که ”کریپتو آگ“ را خریداری کرده است، ضمن رد هر گونه ارتباط با دستگاه‌های اطلاعاتی آلمان و آمریکا، نتایج تحقیق اخیر را دربردارنده هشداری بزرگ بر شمرد. در همین راستا، مقامات سوئیس روز سه شنبه اظهار داشتند از روز پانزدهم ژانویه، تحقیقاتی در این زمینه آغاز کرده اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهاب حسینی فیلم انگل دادگاه روح الله زم دهه فجر فیلم خورشید کروناویروس ماهواره ظفر فیلم شنای پروانه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آلمان آمریکا جاسوسی مکالمات تلفنی شهاب حسینی فیلم انگل دادگاه روح الله زم دهه فجر فیلم خورشید کروناویروس ماهواره ظفر فیلم شنای پروانه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر دستگاه اطلاعاتی آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بابل برای دستگیری این ۴ نفر

به گزارش همشهری آنلاین، مهرداد بابایی فرمانده سپاه ناحیه بابل روز شنبه گفت: این سوداگران آثار باستانی با تلاش گشت‌های عملیات بسیج محل محور رضویون با همکاری دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و قضایی شهرستان بابل شناسایی و دستگیر شدند.

وی بیان کرد: با تلاش گشت‌های عملیات بسیج محل محور رضویون در راستای برقراری امنیت و با حضور گشت پشتیبان سپاه بابل این سوداگران دستگیر شدند.

این مقام مسوول اظهار داشت: چهار متهم بعد از دستگیری و کشف سه دستگاه گنج‌یاب به همراه تجهیزات آن به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی تحویل شدند.

در ۲ سال اخیر بیش از ۳۰ سوداگران گنج به همراه دستگاه گنج یاب در شهرستان بابل توسط سپاه این شهرستان و گشت رضویون دستگیر شدند.

کد خبر 849182 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم سارق - سرقت قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران بابل- مازندران

دیگر خبرها

  • اطلاعاتی جالب درباره جفت‌گیری عجیب‌ترین موجود جهان!
  • عملیات دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بابل برای دستگیری این ۴ نفر
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • دانشگاه راتگرز نیوجرسی علیه اسرائیل بیانیه صادر می‌کند
  • بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • گرداننده فراری چند شرکت هرمی به کشور بازگردانده شد
  • استرداد متهمه کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • کشورهایی با ماهرترین نیروی کار
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود