Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-27@15:57:53 GMT

بارگیری همزمان ۲ سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۸۴۵۸

بارگیری همزمان ۲ سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی

عملیات بارگیری دو سکوی گازی فاز ۱۳ پارس‌جنوبی، امروز (دوشنبه، ۲۱ بهمن‌ماه) از یارد صدرا پایان یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، پیام معتمد، مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس‌جنوبی، پیشرفت ساخت سکوی اصلی ۱۳A و سکوی اقماری ۱۳C را بیش از ۹۸ درصد اعلام کرد و گفت: این دو سکو که هریک حدود ۲۵۰۰ تن وزن دارند، هم‌زمان با روش Push Pull روی شناور FLB۱۲۴ از یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) بارگیری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بارگیری این دو سکو را یکی از اقدام‌های مهم همسو با تکمیل زنجیره دوم بخش دریایی فاز ۱۳ پارس‌جنوبی عنوان کرد و گفت: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، این دو سکو پس از عملیات مهاربندی، توسط شناور FLB۱۲۴ به خلیج‌فارس حمل و با جرثقیل HL-۵۰۰۰ در بلوک مخزنی فاز ۱۳ پارس‌جنوبی نصب می‌شوند.

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس‌جنوبی تصریح کرد: در ساخت هریک از این سکوها حدود ۳۶ هزار قطر - اینچ لوله‌کشی و ۶۷ هزار متر کابل‌کشی به‌کار رفته است.

معتمد با بیان اینکه تولیدات گازی این دو سکو در مجموع معادل نیمی از ظرفیت تولید اسمی هدف‌گذاری شده (روزانه ۲۸.۴ میلیون مترمکعب گاز ترش) برای طرح توسعه فاز ۱۳ پارس‌جنوبی است، افزود: هریک از سکوهای اصلی ۱۳A و اقماری ۱۳C توان تولید روزانه ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز ترش (معادل ۱۴.۲ میلیون مترمکعب) را دارد که همه مراحل طراحی، ساخت، بارگیری، نصب و بهره‌برداری از آنها توسط مهندسان و کارگران ایرانی انجام شده است.

شایان یادآوری است که عرشه‌های دریایی ۱۳A و ۱۳C آخرین سکوهای فراساحلی است که طی قرارداد همکاری شرکت نفت و گاز پارس و شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) ساخته و بارگیری شدند.

منبع: شانا

کلیدواژه: مجری طرح فاز 13 پارس جنوبی بارگیری سکو طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی دو سکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۸۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با صدور حکمی، سیاوش میرحاجی را به‌عنوان مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منصوب کرد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی در جریان سفر میدانی خود به عسلویه، مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌ها را در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منصوب کرد.

وی در آیین معرفی سیاوش میرحاجی به‌عنوان نماینده بخش حاکمیت در این منطقه، بر اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از سوی شرکت‌های پتروشیمی تاکید و آن را الزام‌آور دانست.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه تمامی هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی باید به‌صورت منسجم و یکپارچه بر اجرای قوانین و دستورالعمل‌های موجود پایبند و متعهد باشند، بیان کرد: واحدهای ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و پدافند غیرعامل پتروشیمی‌ها باید به فناوری‌ها و تجهیزات روز مجهز شوند و ملزوم‌های خود را برای استفاده در شرایط احتمالی بحران در اختیار داشته باشند.

شاهمیرزایی گفت: باید سطح منطقه در مدیریت بحران همواره بالا باشد تا در رویارویی با شرایط اضطراری و بحران بتوان با آمادگی کامل هماهنگی‌های لازم را در تمام زمینه‌های اجرایی معمول کرد.

وی با اشاره به هدف‌گذاری‌های انجام شده در مسیر تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی تصریح کرد: هم‌زمان با تلاش برای رسیدن به برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید همه جوانب را همسو با توسعه مورد توجه قرار داد.

دیگر خبرها

  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است