Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی، روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، از بعدازظهر شنبه بانفوذ سامانه سرد و بارشی شاهد بارش برف و باران، وزش باد و کاهش دما بعد از گذشت چند روز  هوای گرم و بهاری بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این وضعیت تا روز سه‌شنبه ادامه یافت به‌طوری‌که امروز در در پنجاه و دومین روز از زمستان شاهد بارش برف در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان بودیم و با شادی مردم برای برف‌بازی همراه بود.

بارش شدید برف در ارتفاعات موجب لغزندگی جاده‌ها شده که توصیه پلیس پرهیز از سفرهای غیرضروری است.

 

بارش شدید برف و بوران بامداد امروز محور هراز مسدود شد که بعد از گذشت چند ساعت بازگشایی شد ولی تاکید پلیس پرهیز از سفرهای غیرضروری بوده است.

رئیس پلیس راه مازندران درباره آخرین وضعیت محورهای استان در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: درحال حاضر تمامی محورهای مازندران سفیدپوش شد.

علیرضا قدمی با اشاره به باز بودن تمامی محورهای مازندران، افزود: خوشبختانه ریزش و رانشی نداشتیم.

 

وی با بیان اینکه باتوجه به شرایط جوی احتمال یخبندان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تاکید پلیس پرهیز از سفرهای غیرضروری است.

رئیس پلیس راه مازندران تصریح کرد: تردد در محورهای مازندران باتوجه به بارش برف با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

مدیرکل هواشناسی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد:  با توجه به پیش‌بینی صاف شدن هوا انتظار می‌رود دمای کمینه در شهرهای ساحلی و جلگه ای صبح به یک تا سه درجه زیر صفر برسد که البته کوتاه مدت و برای دو تا سه ساعتِ دمِ صبح چهارشنبه خواهد بود و بتدریج با طلوع خورشید دمای هوا افزایش می‌یابد. 

 

سیدمحمدرضا رضوی افزود: براساس نقشه‌های هواشناسی، روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی تهران، ـ رامسر، تهران، پرواز شماره شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی تهران ـ  نوشهر ـ تهران به دلیل بدی هوا باطل شد.

سعدالله وطن‌خواه گفت: همچنین  پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر درمسیر تهران ساری ـ مشهد و مشهد ـ ساری ـ تهران باطل اعلام شد.

انتهای پیام/86034/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: وضعیت هوا هواشناسی بارش برف باران مازندران پلیس پرهیز از سفرهای غیرضروری گفت وگو با فارس محورهای مازندران شرکت هواپیمایی افزایش دما تاکید پلیس بارش برف پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۸۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان

کارشناس سازمان هواشناسی از اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای امشب در نیمه جنوبی ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و کردستان خبر داد.

به گزارش مشرق، فریبا گودرزی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه اظهار کرد: در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فردا این وضعیت علاوه بر مناطق مذکور برای در استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان، خلیج فارس و تنگه هرمز نیز رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای روز پنج‌شنبه به غیر از استان‌های ساحلی دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبارهای پراکنده دارند در سایر مناطق کشور، بارش‌های قابل ملاحظه در پیش است.

رفیعی در ادامه بیان کرد: روز جمعه نیز در جنوب و جنوب شرق بارش ها پراکنده است اما در سایر مناطق کشور بارش ها قابل ملاحظه خواهند بود.

به گفته کارشناسی سازمان هواشناسی؛ شدت بارش ها که در حد هشدار نارنجی است برای امشب در نیمه جنوبی ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و کردستان پیش‌بینی شده است که سیلابی شدن مسیرها و طغیان رودخانه ها را در پیش دارد. لذا هموطنان در این مناطق باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

وی افزود: تا روز پنج شنبه آب های جنوب کشور مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است و در چهار روز آینده در مناطقی از سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و یزد در بعضی از ساعات وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک را داریم.

رفیعی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای پایتخت نیز گفت: تهران امروز با وزش باد همراه است و بیشینه دما به ۲۸ درجه بالای صفر می رسد. همچنین از شامگاه پنج شنبه بارش باران و رعد و برق پیش‌بینی شده است.

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده
  • تداوم رگبارهای پراکنده در خوزستان تا شنبه
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در مازندران
  • هشدار؛ سامانه جدید بارشی در راه مازندران است
  • آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است
  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود
  • هواشناسی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم بارش در ۲۴ استان / از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان