Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-29@10:05:32 GMT

جریمه 27 میلیون دلاری اپل به خاطر کند کردن آیفون

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۸۵۷۱

جریمه 27 میلیون دلاری اپل به خاطر کند کردن آیفون

ایتنا- ظاهرا تبعات رفتار ناشایست اپل و کند ساختن عملکرد دستگاه‌های سری آیفون توسط این شرکت هنوز ادامه دارد زیرا به تازگی کشور فرانسه نیز بابت این موضوع، این شرکت آمریکایی را جریمه کرده است. ظاهرا تبعات رفتار ناشایست اپل و کند ساختن عملکرد دستگاه‌های سری آیفون توسط این شرکت هنوز ادامه دارد زیرا به تازگی کشور فرانسه نیز بابت این موضوع، این شرکت آمریکایی را جریمه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا و به نقل Engadget، دولت فرانسه تصمیم بر این گرفته است که خسارت وارده به کاربران اپل را در قالب یک جریمه برای این شرکت در نظر بگیرد که جریمه یاد شده رقم 27 میلیون دلار است.
 
نکته مهم این است که اپل مجبور به اطاعت از این موضوع است زیرا در صورت عدم تبعیت از این حکم، نه تنها در بازار فرانسه بلکه در تمام بازار اروپا با مشکل روبرو خواهد شد و به این ترتیب بخش بزرگی از فروش خود را از دست خواهد داد.
 
بنا بر اعلام رسمی مقامات دولت فرانسه قرار است تا این شرکت به زودی به صورت اجباری اطلاعیه‌ای مربوط به این جریمه را در وب‌سایت رسمی خودش در کشور فرانسه منتشر کند تا همگان از این موضوع آگاه شوند.
     
رقم دقیق این جریمه برابر با 25 میلیون یورو است که در تبدیل نرخ روز به رقم مورد استفاده توسط اپل یعنی دلار، 27 میلیون و 300 هزار دلار خواهد بود.
 
شایان ذکر است که اپل در سال 2017 با رسوایی بزرگی روبرو شد و مشخص شد که به صورت عمدی نسخه‌های قدیمی‌تر آیفون را کند می‌کند تا کاربران را مجبور به مهاجرت به نسخه‌های جدیدتر کند و این اقدام فرانسه تنها اقدام حقوقی صورت گرفته علیه این غول آمریکایی نبوده است و این شرکت در طول دو سال اخیر مجبور به پرداخت خسارت‌هایی دیگر نیز شده است.
 
باید دید که رویکرد اپل نسبت به این موضوع چه خواهد بود و تبعات این اشتباه تجاری در سال 2017 تا چه زمانی برای این کمپانی هزینه در بر خواهد داشت. شایان ذکر است که اپل به خاطر انتشار ویروس کرونا نیز با ضررهای مالی روبرو شده است و این خسارت 27 میلیون دلاری نیز می‌تواند مشکلات این شرکت را بیشتر کند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اپل فرانسه آیفون جریمه کشور فرانسه میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی افزود: تاکنون بیش از ۸ هزار مرکز غیرمجاز شناسایی و از این مراکز بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر گردآوری و تحویل مراکز قضایی شده است.

وی با اشاره به این که برای تأمین برق این دستگاه‌های غیرمجاز می‌بایست نیروگاهی به بزرگی ۱۱۰۰ مگاوات احداث می‌شد، گفت: کار رصد، رهگیری و شناسایی ماینر‌های غیرمجاز به‌صورت پیوسته در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که بر اساس قوانین جدید ماینر‌های کشف شده، امحا خواهد شد گفت: در صورت کشف دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز، صاحبان دستگاه‌ها از زمانی که مشخص شود به‌صورت غیرمجاز از برق استفاده کرده‌اند، تا صد برابر تعرفه‌های برق مشمول جریمه خواهند شد.

رجبی مشهدی با توصیه به علاقه‌مندان این کسب‌وکار برای دریافت مجوز‌های لازم ادامه داد: دارندگان دستگاه‌های مجاز می‌توانند از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح بدون محدودیت به استخراج اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • چرا هیچ وقت یادمان نمی ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟