Web Analytics Made Easy - Statcounter

با یک جستجوی ساده در فضای مجازی می‌توانید شاهد فعالیت کانال‌ها و سایت‌هایی باشید که مدعی یافتن نیمه گمشده‌ شما در کوتاه ترین مدت هستند. بعضی از آنها برای عضویتشان از شما مبالغی هم دریافت می‌کنند و با ثبت اطلاعاتی که البته از هیچ طریقی امکان صحت‌یابی آن وجود ندارد، شما را وارد جریانی می‌کنند که ظاهرا مورد تایید دستگاه‌های قانونی در کشور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، موضوع همسریابی در فضای مجازی سال‌هاست که با حضور اینترنت در زندگی روزمره مطرح شده است. در برخی از بازه‌های زمانی بحث آن داغ شده و با ظهور آسیب‌ها و گاهی کلاهبرداری‌ها از این طریق بارها با هشدار مسئولان و البت پلیس نیز همراه بوده است. به طوریکه چندی پیش رییس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از طریق سایت‌ها و کانال‌های همسریابی و دوست‌یابی هشدار داد.

سرهنگ تورج کاظمی درباره تداوم فعالیت سایت‌ها و کانال‌هایی تحت عنوان همسریابی و دوستایابی گفته بود که هیچ یک از این سایت‌ها مجوز ندارند و از این رو فعالیتشان غیر قانونی است، اگر کاربری وارد یکی از این سایت‌ها شود، ابتدا از او مشخصات هویتی، ظاهری و تصاویرش دریافت می‌شود و در مرحله بعدی افراد مورد نظر را به آنان معرفی می‌کنند. در برخی از این سایت‌ها حتی مبلغ اندکی نیز از کاربران دریافت می‌شود که می‌تواند منجر به کپی اطلاعات کارت بانکی نیز بشود. در این شرایط چند اتفاق رخ می‌دهد، نخست اینکه بسیاری از کاربران با هویت اصلی خود در این فضا حاضر نمی‌شوند و چه بسا ممکن است حتی جنسیتشان نیز متفاوت باشد، از این رو می‌تواند منجر به جرائم دیگری نظیر خفت‌گیری، سواستفاده ، اخاذی و ... شود. در برخی موارد نیز از مشخصات هویتی و ظاهری افراد سوءاستفاده نیز می‌شود و علاوه بر آن موارد مجرمانه بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که ممکن است در این فضاها رخ دهد.

بر همین اساس محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با ایسنا نسبت به فعالیت این سایت‌ها و کانال‌های به جوانان هشدار داد و با بیان اینکه هیچکدام از سایت‌ها، کانال‌ها یا گروه‌های همسریابی، مجوز رسمی ندارند، گفت: به مردم، جوانان، اعضای این کانال ها و ...هشدار می‌دهیم که افراد و گروه‌هایی که در این بسترها اقدام به همسریابی یا ترویج ازدواج موقت می‌کنند، هیچکدام مجوز رسمی از هیچ نهادی ندارند.

وی افزود: ممکن است بعضی از این گروه‌ها به برخی از دفاتر مشاوره مرتبط باشند یا از نهادی برای فعالیت دیگری مجوز دریافت کرده باشند، اما به طور 100 درصدی جوانان و مردم مطمئن باشند هیچکدام از این افراد مجوز رسمی تایید شده از نهادهای رسمی و دولتی ندارند. در عین حال این اقدامات از نظر ما نوعی کلاهبرداری هم هست، چراکه به جز آسیب‌های اجتماعی دیگر، برخی از این کانال‌ها و سایت‌ها برای ایجاد لینک ارتباطی مبالغی را از افراد دریافت می‌کنند.

معاون امور جوانان ادامه داد: سامانه مالی که به این شکل فعالیت می‌کند نیز مورد تایید دولت و هیچکدام از سازمان‌ها نیست. هرکس که چنین مبالغی را پرداخت کند برای احقاق حق خود به هیچ جایی نمی‌تواند مراجعه کند، چرا که این عملا کلاهبرداری است و شکایت افراد وارد فاز حقوقی و دادگاهی می‌شود.

تندگویان در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر پایشی از این موضوع انجام و نتیجه آن برای معاونت جوانان نیز ارسال شده بود که براساس این پایش تراکنش‌های مالی قابل توجهی در این فرایند وجود دارد که طی آن کلاهبرداری انجام می‌شود و در عین حال حدود 100 درصد این ارتباطات منجر به ارتباطات پایدار و روابط خانوادگی شرعی مدنظر ما نمی‌شود. در بهترین حالت این فرایند روابط شرعی موقت را ایجاد می‌کند که نه تنها باعث استحکام خانواده ها نمی‌شود بلکه بیشتر باعث از بین رفتن خانواده‌های سالم و مستحکم موجود نیز می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه موضوع دیگر این است که اطلاعات افراد مراجعه کننده به درستی ثبت و نظارت نمی‌شود و اغلب این کانال‌ها اقدام به واسطه‌گری برای افراد شناخته نشده می‌کنند، اظهار کرد: برای موضوع چندین مرتبه با دادستانی مکاتبه کردیم و هم معاونت جوانان و هم آقای سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان نیز در این خصوص مکاتباتی را انجام دادند. دادستانی مدعی بود که ما باید متولی این امر شویم و به این کانال‌ها و سایت‌ها مجوز دهیم ولی ما با استناد به پژوهش‌ها، مدارک و به ویژه گزارش پایش مذکور اعلام کردیم که به هیچ وجه این مدل کار مورد تایید ما نیست زیرا فقط باعث پیوند موقت شده و موجب استحکام خانواده‌ها هم نخواهد شد.

معاون امور جوانان تاکید کرد: همچنین برای سازو کار مالی این قضیه نه تنها هیچ سیستم نظارتی وجود ندارد، بلکه نمی‌تواند هم وجود داشته باشد. به این ترتیب بستری که بتوانیم میزان تراکنش‌ها را از طریق آن کنترل کنیم، موجود نیست، به همین دلیل حداقل شش ماه پیش آخرین نامه را به امضای آقای وزیر به دادستان ارسال کردیم و طی آن صراحتا اعلام کردیم که دادستانی باید با فعالیت‌های مذکور مقابله کند و اجازه توسعه عمکرد آنها را ندهد. همچنین پلس فتا باید در این خصوص دخالت کند. به نظر ما بعد این هم هر کسی در این فرایند به فعالیت خود ادامه بدهد باید مورد برخورد رسمی و قانونی قرار بگیرد.

لینک کوتاه: asriran.com/002zaZ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: همسریابی وزارت ورزش سایت ها و کانال کانال ها و سایت ها معاون امور جوانان کانال ها سایت ها مورد تایید خانواده ها مجوز رسمی گروه ها نظر ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۸۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به شایعاتی در مورد تغییر نام دو باشگاه فوتبالی معروف گفت: هر باشگاهی چه استقلال و چه باشگاه دیگری بخواهد تغییر نام داشته باشد باید مسیر قانونی را طی کند.

به گزارش مشرق، کیومرث هاشمی در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در باره تغییر نام باشگاه استقلال گفت: واقعیت این است که دو باشگاه استقلال و پیروزی واگذار شده اند و متولی خاص خودشان را دارند اما هر باشگاهی بخواهد تغییر نام پیدا کند باید روال کار را طی کند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: ما کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده ۵ باشگاه ها داریم و هر باشگاهی چه استقلال و چه باشگاه دیگری بخواهد تغییر نام داشته باشد باید مسیر قانونی را طی کند.

وی در پاسخ به سؤالی در باره حق پخش مسابقات تیم‌های استقلال و پیروزی اظهار داشت: حق پخش فقط متعلق به این دو باشگاه نیست حق پخش متعلق به ورزش کشور است و یکی از موضوعاتی است که گره کار ورزش کشور است و لازم است که این گروه باز شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: در لایحه برنامه هفتم توسعه موضوع حق پخش برنامه های ورزشی دیده شده و به آیین نامه ای که با کمک وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما تدوین می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد موکول شده است.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: حق پخش حق ورزش است و باید به ورزش داده شود و طبیعی است که اگر حق پخش پرداخت شود، می‌تواند به حل بسیاری از مشکلاتی که در مسیر ورود بخش خصوصی به ورزش وجود دارد، کمک کند.

وی افزود: مراسمی با حضور قهرمانان و دست اندرکارانی که سال گذشته برای کشور افتخار آفرینی کردند، برگزار خواهد شد و پاداش آنها که مبلغی معادل ۲۳۰ میلیارد تومان است به آنها پرداخت می شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: جامعه ورزش به رشته هایی که سهمیه المپیک دارند، کمک می کند و بنا است که پس از ۲۰ سال ناوگان تجهیزاتی این رشته های ورزشی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی که با هماهنگی وزارت نفت در نظر گرفته شده ارسال شود.

دیگر خبرها

  • شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان
  • ساعت پخش زنده بازی رم و بایرلورکوزن از تلوزیون + شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • تغییر نام استقلال و پرسپولیس ربطی به وزارت ورزش ندارد | تمام شد؛‌ شما دیگر هیچ مسئولیتی ندارید
  • انهدام باند قمار و شرط‌بندی آنلاین در گلستان
  • تغییر نام استقلال به وزارت ورزش ربطی ندارد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق