Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش از برگزاری مستمر دوره های آموزشی و تخصصی ساخت و ساز و منظر شهری در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، آرش نیک فرجام در خصوص بهره گیری از نیروی انسانی متخصص که از ضرورت های ارتقاء شاخصه های شهری و توسعه پایدار است افزود: برگزاری دوره های آموزشی براساس استانداردهای جهانی برای مهندسان و فعالان در حوزه های شهری یکی از مهمترین برنامه های دردست اجرای این شرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با هدف توانمند سازی و دانش افزایی کارشناسان و مهندسان اقدام به برگزاری اولین کارگاه آموزشی روشنایی و نور پردازی شهری کیش، همایش مدل سازی اطلاعات ساخت (B.I.M) و دوره آموزشی معماری سبز کرده است و برگزاری کارگاه تخصصی منظر شهری نیز درتقویم اجرایی این شرکت است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش افزود: این دوره با هدف شناخت روش های نوین روشنایی و نورپردازی در جزیره کیش با حضور دکتر آرش میلانینیا و مهندس محمد علی عباسی دو تن از اساتید این رشته با گرایش های فنی و هنری، برگزار شد.

مبانی نورپردازی، تاریخچه نور و منابع روشنایی، آشنایی با ماهیت نور و انواع لامپ ها و معرفی نورپردازی شهرهای بزرگ داخلی و خارجی از دیگر مباحث آموزشی در این دوره بود.

به گفته نیک فرجام برگزاری همایش مدل سازی اطلاعات ساختمان (B.I.M) با حضور مشاور راهبری دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی و دکتر سعید بنی هاشمی، استادیار دانشگاه کانبرای استرالیا، در مرکز همایش های بین المللی کیش از جمله نشست های علمی بسیار ارزشمندی است که در آذرماه سال جاری برگزار شد ومورد توجه متخصصان این حوزه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه معماران و مهندسان نیازمند گذار از مرحله طراحی سنتی معماری به روشی نوین در طراحی صنعت ساختمان هستند، اظهار داشت: اطلاعات BIM می تواند برای نشان دادن کل چرخه زندگی ساختمان، از گهواره تا بلوغ، از آغاز به کار و طراحی تا تخریب و استفاده مجدد مواد مورداستفاده قرار گیرد همچنین مقدار و خواص مواد را می توان به راحتی از مدل استخراج کرد و دامنه ای وسیعی از فعالیت هایی ازجمله مدیریت اهداف پروژه و مدیریت امکانات در طول زندگی ساختمان و علاوه بر این کلیه سیستم‌ ها، قطعات و مجامع را می توان در مقیاس جزء نسبت به کل پروژه از یکدیگر نشان داد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش در خصوص دوره آموزشی معماری سبز گفت: این معماری که برخاسته از مفاهیم توسعه پایدار می باشد در پی سازگاری و هماهنگی با محیط زیست بعنوان یکی از نیازهای اساسی بشر در جهان کنونی است.

وی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی با نحوه طراحی و ساخت ساختمان‌های سبز در جهت مقابله با تغییرات اقلیمی، جلوگیری از اتلاف انرژی مصرف شده جهت سرمایش و گرمایش و جلوگیری از اثرات منفی ساخت و ساز بر محیط زیست خواند.

گفتنی است در دوره مذکور دکتر علی رشیدی، استاد دانشگاه موناش استرالیا، در خصوص تعریف ساختمان سبز، اهمیت ساخت ساختمان های سبز، شاخص های ارزیابی پایداری مانند شاخص های محیطی، اقتصادی و اجتماعی، همچنین معیارها و سیستم رتبه بندی GBI مطالبی را ارائه داد.

نیک فرجام با بیان اینکه کیش یکی از قطب های مهم گردشگری کشور است، تاکید کرد: داشتن منظر و نمای شهری زیبا و چشم نواز یکی از جذابیت های مهم بین ساکنان و گردشگران جزیره است.

وی در ادامه بیان داشت: در این راستا کارگاه تخصصی طراحی منظر شهری در بهمن ماه سال جاری با هدف ارتقاء سیما و منظر شهری در ساخت و سازها جهت خدمات رسانی بهتر با حضور خانم دکتر بهبهانی، استاد دانشگاه تهران، برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دوره های آموزشی آب و خدمات منطقه آزاد کیش دوره های آموزشی منظر شهری جزیره کیش دوره آموزشی ساخت و ساز نیک فرجام برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۸۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: CT اسکن مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت با همکاری و مشارکت گروه مپنا در نیمه دوم فروردین امسال راه اندازی شده و بهره برداری از آن، سطح ارائه خدمات درمانی را در این مرکز تخصصی و فوق تخصصی ارتقا داده و موجب افزایش رضایت مندی مردم و دریافت کنندگان خدمت شده است.

او افزود: پیش از راه اندازی CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت، بیماران مرکز به ناچار باید به مراکز آموزشی درمانی مستقر در شهر ارجاع می‌شدند که این مسئله علاوه بر معطلی و طولانی کردن روند درمان، خطراتی را متوجه بیماران و کار را بر کادر درمان در دیگر مراکز آموزشی درمانی مرکز استان مضاعف می‌کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی آزمایشی CT اسکن این مرکز تاکنون بیش از ۴۰ بیمار خدمات تصویربرداری مورد نیاز را دریافت کرده اند؛ این در حالی است که این بخش هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده و یقینا در آینده نه چندان دور نیاز بسیاری از مراکز درمانی را نیز پاسخ خواهد داد.

به گفته دکتر آشوبی، در حال حاضر قیمت دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در بازار حدود ۱۳ میلیارد تومان است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنها یک میلیارد تومان برای آماده کردن فضا و تجهیزات هزینه کرده است.

او تصریح کرد: نصب و راه اندازی دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت به عنوان یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان کودکان در استان گیلان، یکی از جلوه‌های برون‌سپاری و بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در تهیه و ارائه بسته‌های خدمتی سلامت به مردم است که علاوه بر خدمت با کیفیت و ارزان، هزینه تمام شده برای دولت را نیز کاهش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • اصلاح روشنایی میادین و مثلثی‌های شهر تاریخی یزد
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • برگزاری دوره آموزشی طرح معراج در فرخ شهر