Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمکی با بیان اینکه آزمایشات اولیه از دانشجویان بازگشته از ووهان چین، حاکی از عدم آلودگی آن‌ها به ویروس کرونا است، گفت: نماینده سازمان جهانی بهداشت، از محل قرنطینه آن‌ها بازدید و اقرار کرد که موردی از کرونا ویروس جدید در ایران گزارش نشده است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید نمکی اظهار کرد: تعدادی از دانشجویان ایرانی که در شهر ووهان چین گرفتار بودند را به کشور بازگرداندیم و آن‌ها تحت قرنطینه و مراقبت‌های لازم هستند و تمام آزمایش‌های اولیه از این دانشجویان، حاکی از عدم آلودگی آن‌ها به کرونا ویروس جدید است و این آزمایشات هر روز تکرار می‌شود تا بتوانیم در پایان ۱۴ روز، آن‌ها را صحیح و سالم به خانواده‌هایشان تحویل دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: دیروز هملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، از محل قرنطینه دانشجویان ایرانی بازگشته از چین بازدید داشت و اقرار کرد که هم نظام بهداشتی ایران، بسیار مقتدر و مسلط است و هم اینکه تا این لحظه، هیچ موردی از کرونا ویروس جدید در ایران گزارش نشده و وی روش قرنطینه و مراقبت از دانشجویان در ایران را به شدت تایید کرد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بر خلاف اظهارات مقامات امریکا که می‌گویند دارو و تجهیزات پزشکی و غذا مشمول تحریم نیست، بیشترین فشار‌ها را به ایران وارد کردند و اجازه ندادند که دارو را از کشور‌های مختلف تامین کنیم و خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیدیم، تمام دارو‌های مورد نیاز و مواد اولیه کارخانه‌های داروسازی را به کشور وارد کرده‌ایم و به جرات می‌توانم بگویم که صنعت دارویی کشور حداقل تا ۶ ماه آینده، یک ثانیه هم تعطیلی نخواهد داشت و ۹۷ درصد از دارو‌های مورد نیاز، در کشور تولید می‌شود.

نمکی افزود: دارو‌های مورد نیاز بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز با وجود همه فشار‌های آمریکایی‌ها از بازار‌های مختلف تا کنون تامین کرده‌ایم البته تحریم‌ها، هزینه تامین دارو‌ها را برای ایران بالا برده که سعی کرده‌ایم این هزینه‌ها از منابع دولتی پرداخت شود تا فشاری به مردم وارد نشود.

وی ادامه داد: وضعیت دارویی کشور در حال حاضر مطلوب است و هیچ مشکل عمده‌ای نداریم.

وزیر بهداشت در خصوص تصمیم وزارت بهداشت برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان جم، گفت: در نشست مشترکی که با وزرای نفت و رفاه داشتیم، پیرو تفاهم نامه‌ای که قبلاً به امضا رسیده بود، پیگیری می‌کنیم که هم برای بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی عسلویه و هم برای امکانات مورد نیاز بیمارستان‌های کنگان و دیّر و شهرستان جم در برنامه زمان بندی به گونه‌ای پیش رویم که تا یکی دو سال آینده، مشکلی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در این مناطق وجود نداشته باشد.


منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا بیماری کرونا راهپیمایی 22 بهمن نماینده سازمان جهانی بهداشت دارو های مورد نیاز کرونا ویروس جدید دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله شکری ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به اینکه موارد تخلف مشاهده شده در فروشگاه زنجیره‌ای آبادان، مصداق بارز تهدید علیه سلامت عمومی بوده و برخورد با آن با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: در این بازدید فروشگاه یادشده به علت رعایت نشدن موازین بهداشتی پلمب شد.

وی نسبت به برخورد قانونی و بدون اغماض با افرادی که سلامت مردم را به خطر بیندازند تاکید و بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، به صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس گیرند یا اینکه به صورت حضوری به مرکز بهداشت مراجعه کنند.

کد خبر 6089919

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو که تبلیغاتش در اینستاگرام زیاد است
  • جایگاه هشتم نماینده ایران در جام جهانی پاراتیراندازی
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا