Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:55:45 GMT

تایید صلاحیت‌شدگان خراسان شمالی ۶۸ نفر شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۸۹۰۱

تایید صلاحیت‌شدگان خراسان شمالی ۶۸ نفر شدند

عابدین عابدی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مرحله قبل صلاحیت ۶۷ نفر توسط هیات نظارت مرکزی تایید شده بود که پس از ارسال اعتراض نامزدهای رد صلاحیت شده، شورای نگهبان در آخرین بررسی صورت گرفته ۲ نفر از رد صلاحیت شدگان بجنورد را تایید و یک تن از تایید صلاحیت شدگان حوزه انتخابیه اسفراین را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نامنویسی ۱۴۰ داوطلب در استان خراسان شمالی، افزود: از این شمار ۶۸ نفر تایید و ۶۰ نفر رد صلاحیت شده و ۱۲ نفر نیز انصراف دادند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات خراسان شمالی در خصوص آمار تفکیکی حوزه های سه‌گانه انتخابیه استان افزود: در حوزه انتخابیه بجنورد که دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس است ۸۸ نفر داوطلب شده بودند که ۳۷ نفر تایید و ۴۲ نفر رد صلاحیت شده اند و ۹ نفر نیز انصراف داده اند.

عابدی مقدم در خصوص حوزه انتخابیه شیروان که در مجموع ۲۶ داوطلب برای یک کرسی نمایندگی این شهرستان نام نویسی کرده بودند، نیز گفت: در این حوزه انتخابیه ۱۲ نفر تایید شده اند، ۱۲ نفر رد صلاحیت شده و ۲ نفر نیز از نامزدی انصراف داده اند.

وی در خصوص ۲۶ داوطلب نام نویسی کرده برای یک کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه اسفراین نیز افزود: در این حوزه ۱۹ نفر تایید و ۶ نفر رد شده اند و یک نفر نیز انصراف داده است.

استان  خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

خراسان شمالی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات اسفند ماه امسال برگزیده خواهد شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، در این استان ۸۶۳ هزار نفری، بیش از ۶۵۰ هزار نفر در انتخابات پیش رو واجد شرایط رای دادن هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا خانه ملت خراسان رضوی خراسان شمالی شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نفر رد صلاحیت شده کرسی نمایندگی یک کرسی نمایندگی نفر نیز انصراف صلاحیت شدگان خراسان شمالی انصراف داده نفر تایید شده اند ۱۲ نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۸۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی

(تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی

دیگر خبرها

  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • واکنش طحان نظیف به ادعای حسن روحانی درباره رد صلاحیت خود | ظاهرا برخی وقتی تایید می شوند .... | ویدئو
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد