Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین ایستگاه رقابت 11 نامزد انتخاباتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در ایالت نیوهمپشایر با پیروزی سناتور مستقل "برنی سندرز" نامزد سوسیالیست به پایان رسید.

به گزارش عصرایران، بر اساس اعلام نتایج اولیه اما تقریبا قطعی، سندرز با کسب برتری بر دیگر رقبای خود در شهر "منچستر" ایالت نیوهمپشایر پیش افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به همین خاطر در سخنرانی در جمع حامیانش در شهر "منچستر" این ایالت، اعلام پیروزی کرد و پت بوتجج نزدیک ترین رقیب انتخاباتی خود نیز در سخنانی به سندرز بابت پیروزی در نیوهمپشایر تبریک گفت.

سندرز در سخنرانی اعلام پیروزی در ایالت نیوهمپشایر/ سی ان ان

سندرز با شمارش بیش از سه چهارم آرا در حدود 27 درصد از آرا به خود اختصاص داد. نظرسنجی‌های پیش از برگزاری انتخابات مقدماتی نیز حاکی از پیشتازی سندرز بر دیگر رقبا بود.

پس از سندرز "پیت بوتجج" با کسب حدود 24 درصد آرا و سناتور" امی کلوبوچار" با کسب حدود 20 درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفتند.

"جو بایدن" همانند انتخابات هفته گذشته در آیوا در این ایالت نیز آرای قابل توجهی کسب نکرده و از این رو او پیش از دیگر رقبا به ایالت "کارولینای جنوبی" رفته تا در آنجا تبلیغات انتخاباتی کند. او با کسب حدود 8 درصد آرا در ایالت نیوهمپشایر در مقام پنجم قرار گرفته است.

بایدن امیدوار به کسب نتایج خوب در ایالت‌های جنوبی آمریکاست؛ ایالت‌هایی که محافظه‌کارتر هستند و کسب رای چهره‌های انقلابی و سوسیالیستی همچون سندرز در این ایالت‌ها مشکل‌تر است.  

با این حال حامیان سندرز که غالبا جوان هستند در این انتخابات بسیار با شوروشوق برای نامزد خود تبلیغات می‌کنند و یک ماشین تبلیغات انسانی سنگین را تشکیل داده‌اند و به صورت خانه به خانه برای سندرز رای جمع می‌کنند. این هزاران حامی جوان از روزها پیش از آغاز انتخابات مقدماتی در هر ایالت، با تقسیم‌بندی ناحیه‌ها و شهرها برای تبلیغات خانه به خانه از صبح تا شب به درِ خانه‌ها رفته و بی‌وقفه برای سندرز رای جمع می‌کنند.

برای مثال تنها در روز دوشنبه همین هفته و 1 روی مانده به انتخابات مقدماتی در ایاللت نیوهمپشایر حامیان سندرز موفق شدند به درِ 150 هزار خانه (یک چهارم خانه‌های کل این ایالت) مراجعه کرده و برای  سندرز رای جمع کنند. همچنین حامیان سندرز در ایالت "نوادا" از هم اکنون با وسایق نقلیه مختلفد حتی اسب بسیج شده‌اند تا به درِ تک تک خانه‌های ایالت ایالت رفته و مردم را به رای دادن به سندرز ترغیب کنند.

همچنین "آندرو یانگ" یکی از نامزدهای حزب دموکرات پس از پایان انتخابات مقدماتی در ایات نیوهمپشایر به دلیل کسب نتایج بسیار ضعیف در انتخابات ایالت‌های " آیوا" و نیوهمشپایر از ادامه رقابت انتخاباتی انصراف داد. مهم‌ترین وعده انتخاباتی این نامزد حزب دموکرات پرداخت یارانه مستقیم نقدی 1000 دلاری ماهانه به هر شهروند آمریکایی بود. گمان می رود حامیان این نامزد جوان به کمپین سندرز بپیوندند.

 

بیشتر بخوانید:

تاخیر بحث برانگیز در اعلام نتایج انتخابات مقدماتی حزب دموکرات آمریکا در ایالت آیوا ‍‍‍ ‍‍‍ ‍‍‍          

   

 

لینک کوتاه: asriran.com/002zac

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: برنی سندرز انتخابات 2020 آمریکا انتخابات مقدماتی ایالت نیوهمپشایر حامیان سندرز حزب دموکرات کسب حدود ایالت ها درصد آرا خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است

این سناتور آمریکایی بار دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داد و گفت که اقدامات این رژیم در غزه قطعاً پاکسازی قومی است.

سندرز با اشاره به آمار حیرت‌انگیز کشته‌ها و آوارگان فلسطینی، درخواست خود را برای رسیدگی به جنایات نتانیاهو تکرار کرد.

سندرز ضمن اشاره به موضع‌گیری «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا در حمایت از فلسطین گفت: نکته اساسی ایلهان این است که ما نمی‌خواهیم یهودی‌ستیزی را در این کشور ببینیم. من فکر می‌کنم کلمه نسل‌کشی چیزی است که توسط دیوان بین المللی دادگستری رسیدگی شود.

سندرز در ادامه صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: فکر نمی‌کنم هیچ شکی وجود داشته باشد که آنچه نتانیاهو انجام می‌دهد، پاکسازی قومی فلسطینی‌ها در نوار غزه است.

سندرز بار‌ها از نتانیاهو به خاطر جنگ جاری در غزه انتقاد و با کمک مالی بیشتر آمریکا به اسرائیل مخالفت کرده است. وی همچنین بار دیگر خواستار توقف حمایت مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • ما مجرم زاده می‌شویم