Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتمین گزارش ذره‌بین «فارس من» را به سوژه‌های مرتبط با «صداوسیما» اختصاص داده‌ایم. سوژه‌های مهم و عموماً پرطرفداری که مدیران این سازمان را مخاطب قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ سازمان صداوسیما از همان نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب، محل منازعه بوده. همیشه و در تمام مقاطع مدیریتی، این سازمان به اندازه‌ی حامیانش، منتقد داشته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظارات مردم، کارشناسان و اهالی فرهنگ از مهم‌ترین قرارگاه رسانه‌ای کشور، بسیار بالاست. آن‌قدر بالا که معمولا صداوسیما در برآورده‌کردن آن‌ها ناتوان است. تعداد زیاد شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی در کنار یک دوجین رسانه‌‌ی مکتوب و مجازی و انبوه اختیارات قانونی، صداوسیما را به کانون تحولات فرهنگی کشور تبدیل کرده و تمامی فعالیت‌های این سازمان را زیر ذره‌بین برده. شما هم در سامانه «فارس من» مطالبات زیادی از این سازمان بزرگ داشتید. مطالباتی که گاهی محدود به تقاضای پخش یا عدم پخش چند برنامه‌ی تلویزیونی بود و گاهی به دنبال اصلاحات ساختاری در جام جم.

هفتمین گزارش ذره‌بین «فارس من» را به سوژه‌های مرتبط با «صداوسیما» اختصاص داده‌ایم. سوژه‌های مهم و عموماً پرطرفداری که مدیران این سازمان را مخاطب قرار داده‌اند.

 

اول | شفافیت عالیس!

شاید بیشتر از هر برنامه‌ی دیگری در تلویزیون دیده می‌شود. «کدومو بدم؟» این روزها از شدت تکرار در تلویزیون، یکی از تکیه‌کلام‌هایی است که ورد زبان مردم شده. شدت بالای تبلیغات در صداوسیما برای یک برند نوشیدنی، بسیاری از مردم و کارشناسان را حساس کرده. پشت پرده این تبلیغات پرحجم چیست؟ یکی از کاربران «فارس من» در کمپینی به نام «چرا صداوسیما شفافیت را در دستور کار خود قرار نمی‌دهد؟» این سوال را پرسیده  و از مسئولین سازمان صداوسیما خواسته جزئیات قرارداد این سازمان با برندِ پرتبلیغ را شفاف کند و به ادعاهایی که درباره‌‎ی درآمد ۶هزارمیلیاردتومانی صداوسیما از همکاری با این برند وجود دارد، پاسخ دهد. این سوژه، حدود ۱۰۰ حامی دارد و با افزایش تعداد حامیان، بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

دوم | این سخنران جنجالی

نامش با کلیپ‌های اینترنتی و صحبت‌های پرحاشیه کم‌کم سر زبان‌ها افتاد و در کنار «حسن عباسی»، زوج سخنران‌های جنجالی را ساخت. آن‌ها برای دیده‌شدن نیازی به تلویزیون نداشتند و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، خیلی زود به شخصیت‌هایی مشهور تبدیل شدند. «علی اکبر رائفی‌پور» با موسسه‌ی مصاف، این روزها از مهم‌ترین سلبریتی‌های سیاسی به حساب می‌آید. سخنرانی‌های جذابش، در فضای مجازی دست‌‎به‌دست می‌شود و بعضی وقت‌ها صدای مشاورین رئیس‌جمهور را هم در می‌آورد.

دوستداران آقای سخنران با ثبت کمپین‌های مختلف در سامانه «فارس من» از استادشان حمایت می‌کنند. مهم‌ترین کمپین آن‌ها، همین چند روز پیش در سامانه ثبت شد و رکورد تعداد امضای «فارس من» را مال خود کرد. بیش از ۵۱هزار نفر پای کمپین «درخواست برنامه نود سیاسی با اجرای استاد علی اکبر رائفی‌پور» را امضا کردند و از صداوسیما خواستند زمینه‌ی پخش این برنامه را فراهم کند. صداوسیمایی‌ها هم گفته‌اند امکان ساخت چنین برنامه‌ای را بررسی می‌کنند.البته صداوسیمایی‌ها جواب صریحی به این سوژه‌ی پرطرفدار نداده‌اند و احتمالاً ساخت چنین برنامه‌ای به جایی نخواهد رسید. ناگفته نمانَد که خبرگزاری فارس هم پیشنهاد ساخت یک برنامه‌ی سیاسی با اجرای رائفی‌پور را به او داده و اگر صداوسیما هم نخواهد یا نتواند، احتمالاً فارس میزبان نود سیاسی با اجرای رائفی‌پور می‌شود تا پرطرفدارترین سوژه‌ی «فارس من» روی زمین نماند. علاوه بر این سوژه‌ی ۵۱هزارتایی، مخاطبان ما درخواست برگزاری مناظره میان حسام‌الدین آشنا و علی‌اکبر رائفی‌پور در صداوسیما را هم داشتند و از مسئولین این سازمان می‌خواهند سخنران جنجالی را به شبکه‌های مختلف تلویزیون، دعوت کنند.

 

سوم | امان از کنکوری‌ها

تقریباً حوالی ساعت ۵ عصر، تعدادی از شبکه‌‎های تلویزیون برنامه‌هایی مشابه را پخش می‌کنند. برنامه‌هایی که با یک لوگوی آبی در گوشه‌ی پایین تصویر، از سایر برنامه‌ها متمایز می‌شوند و تبلیغاتی هستند. «کنکور سراسری» مخرج مشترک تمامی این برنامه‌هاست. موسسات آموزشی کنکور، با استخدام یک چهره‌ی تلویزیونی و نشاندنش روبه‌روی کارشناسان خودخوانده، هرروز دقایقی از وقت مخاطبان خود را با تبلیغ متدهای آموزشی خود برای کسب بالاترین درصد‌ها در کنکور سراسری می‌گیرند. روش‌های این جماعت کارشناس، بر اساس ادعاهایشان کنکور را آسان می‌کند و البته جیب دانش‌آموزان را خالی! مشارکت فعالانه‌ی صداوسیما در تبلیغ این موسسات و کسب‌وکار عجیبشان، صدای برخی از مخاطبین تلویزیون را بلند کرده. «درخواست از صدا و سیما برای عدم پخش تبلیغات موسسات کنکور» یکی از کمپین‌های پرطرفدار سامانه «فارس من» است که تاکنون  بیش از ۳۰۰ امضا جمع کرده. کمپینی که سازنده‌اش معتقد است صداوسیما به کاسبی روی آورده. نیاز مهم مردم به موفقیت در کنکور سراسری، این روزها اسباب کسب موسسات آموزشی شده و شراکت صداوسیما در این کسب مبهم، برای مردم سوال‌برانگیز است.

 

چهارم | پایتخت نمی‌خواهیم!

تلویزیون را تحریم می‌کنیم. این، واکنش شماری از هنرمندان به برخی برنامه‌های جنجالی اخیر تلویزیون بود. اظهارنظر تند یک کارشناس درباره‌ی برخی سلبریتی‌ها در شبکه افق، بعضی از بازیگران را رنجاند و شماری از آن‌ها با انتشار بیانیه‌‎های اعتراضی، از قطع همکاری با صداوسیما خبر دادند. اما یکی از عجیب‌ترین این واکنش‌ها، نظر محسن تنابنده بود که گفت بعد از پایان پروژه «پایتخت۶» دیگر با تلویزیون همکاری نخواهد کرد! حرف‌های تنابنده بازخورد‌های متعددی را در فضای مجازی به دنبال داشت و خیلی‌ها با تمسخر به این تصمیم عجیب بازیگر پایتخت واکنش نشان دادند. یکی از کاربران «فارس من» هم با ثبت کمپین «کار برای صدا و سیما کار برای مردم است؛ پایتخت ۶ نمی‌خواهیم» از مسئولین تلویزیون خواست تا واکنش محکمی به حرف‌های تنابنده نشان بدهند. کمپین این کاربر بیش از ۶۰۰ حامی داشته و در میان کمپین‌های پرطرفدار «فارس من» قرار گرفته. البته این اولین بار نیست که برخی از بازیگران با واکنش‌های سریع و احساسی به اتفاقات روز، کارنامه‌ی حرفه‌ای خودشان را لکه‌دار می‌کنند. باید منتظر ماند و دید واکنش صداوسیما به سلبریتی‌های تحریمی، چه خواهد بود.

 

پنجم |  دلسوزی برای نهاد خانواده

تعداد شبکه‌های تلویزیونی از بیست هم گذشته و حجم برنامه‌هایی که هرروز از آنتن صداوسیما پخش می‌شود، قابل مقایسه با ده سال پیش نیست. با وجود این رشد کمّی اما هنوز خلاءهای کیفی در برنامه‌سازی تلویزیون وجود دارد. «خانواده» یکی از آن موضوعاتی است که به نظر شما در سازمان صداوسیما نسبت به آن کم‌لطفی می‌شود. کمپین «تاسیس شبکه تلویزیونی مختص تقویت نهاد خانواده» از مسئولین صداوسیما خواسته با تاسیس یک شبکه اختصاصی، حق خانواده را ادا کند و در میان جنگ رسانه‌ای و حملات دشمن به نهاد خانواده، حامیِ فرهنگ و سبک‌زندگی مردم ایران باشد.

 

آخر | جام‌جم در تیررس نقدها

مردم از صداوسیما انتظارات زیادی دارند. انتظاراتی با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات این سازمان عریض و طویل، بیجا نیست. مهم‌ترین نهاد فرهنگی کشور در تیررس نقدها و نظرات شماست. «فارس من» در لباس جدید و با امکانات تازه، برای شنیدن صدای شما درباره صداوسیما و سایر نهادهای فرهنگی کشور، آماده است. فراموش نکنید که شما هنوز سردبیران فارس هستید.

ذره‌بین «فارس من» با شماست تا از سازمان‌ها و مسئولین برای کارهای نکرده و سوژه‌های پیگیری نشده، پرسش کند. کنار ما باشید تا با هم، مطالبه‌ کنیم!

 

گزارش از مهدی ملکی

انتهای پیام/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس من صداوسیما علی اکبر رائفی پور سازمان صداوسیما سیاسی با اجرای کنکور سراسری نهاد خانواده فرهنگی کشور ی تلویزیونی برنامه هایی سلبریتی ها ی پرطرفدار فضای مجازی برنامه ها داده اند برنامه ی مهم ترین فارس من ذره بین سوژه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های تلویزیون در دهه کرامت

به گزارش قدس آنلاین، تلویزیون در دهه کرامت از جمعه، ۲۱ اردیبهشت تا دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت با برقراری ارتباط زنده با آستان ملکوتی امام رضا(ع)، پخش مستند، میان برنامه‌های مناسبتی با دهه کرامت و پوشش و پخش مجالس مولودی خوانی برنامه هایش را روی آنتن می برد.

این برنامه ها به تبیین سیره امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها خواهند پرداخت.

شبکه یک

برنامه زنده «توحید خانه» از شنبه، ۲۲ اردیبهشت هر روز ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه یک پخش خواهد شد.

مستند «سمت اقیانوس» با موضوع زائران امام رضا(ع) از شنبه، ۲۲ اردیبهشت هر روز ساعت ۱۲:۴۵ روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

همچنین برنامه های «صبح بخیر ایران» و «ایران دوست داشتنی» نیز برنامه های خود را با ایام دهه کرامت منعطف خواهند کرد.

شبکه دو

برنامه زنده «صبحانه ایرانی» با موضوعات و اخبار متنوع سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی که به مناسبت دهه کرامت به این ایام منعطف خواهد شد و آیتم‌های متنوع و پلاتوهای ویژه‌ای را در نظر خواهد گرفت. این برنامه گفت وگوهایی نیز با کارشناسان مذهبی در مورد سیره عملی و کرامات اخلاقی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) خواهد داشت.

برنامه «پناه» هر شب ساعت ۲۲ به صورت زنده در حرم رضوی روی آنتن خواهد رفت و در دهه کرامت با دعوت از مهمانان مرتبط و کارشناسان مذهبی در مورد سیره و کرامات اخلاقی حضرت امام رضا (ع) و خواهر گرامی آن حضرت، حضرت فاطمه معصومه (س) به گفتگو خواهد پرداخت.

سخنرانی واعظان در حرم رضوی و حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در قم و پخش مولودی‌خوانی و کلیپ‌های تصویری مرتبط با دهه کرامت از دیگر برنامه های شبکه دو در این ایام خواهد بود.

برنامه «بیا وسط» به صورت زنده هر روز ساعت ۱۹:۱۵ و مسابقه «صد در صد» هر روز ساعت ۱۸:۴۰ منعطف با دهه کرامت روی آنتن خواهند رفت.

شبکه سه

به مناسبت دهه کرامت شبکه سه سیما مینی سریال «روزی روزگاری برادر» را پخش می کند.

مینی سریال «روزی روزگاری برادر» در ۸ قسمت ۴۰ دقیقه ای هر شب حوالی ساعت ۲۱ پخش می شود.

شبکه چهار

ویژه برنامه دهه کرامت شبکه چهار با عنوان «ماجرای خورشید هشتم» در ۱۰ قسمت از شنبه، ۲۲ اردیبهشت ساعت ۲۰:۳۰ پخش می شود.

این برنامه به تهیه کنندگی سید یزدان ملک آبادی و اجرای حمید سبحانی‌ صدر روی آنتن می رود.

شبکه نسیم

ویژه برنامه «کودک شو» با اجرای ملیکا شریفی نیا و با حضور دانش اموزان دختر به مناسبت روز دختر جمعه، ۲۱ اردیبهشت ماه ساعت ۲۲ از شبکه نسیم به روی آنتن می رود.

شبکه آموزش

برنامه «مثبت آموزش» شبکه آموزش سیما منعطف با دهه کرامت روی آنتن می رود.

شبکه قرآن و معارف

برنامه گفت وگو محور «یاد خدا» با حضور کارشناسان مختلف و با موضوع گرامی داشت دهه کرامت از روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت هر شب ساعت ۲۰ بر روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می رود.

پخش سخنرانی های علما و روحانیون از حرم مطهر حضرت معصومه (س) در باب دهه کرامت هر شب ساعت ۱۸:۳۰ به صورت زنده از شبکه قرآن ومعارف سیما پخش می شود.

همچنین برقراری ارتباطات مستقیم و پخش تصاویر زنده از جشن ها و سخنرانی های مختلف در صحن های بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) از دیگر برنامه های شبکه قرآن و معارف سیما است.

پخش میان برنامه‌های مناسبتی، مجالس مولودی خوانی، قرائت ادعیه های مختلف و ترتیل جزخوانی نیز از تدارک شبکه قرآن ومعارف سیما در دهه کرامت می باشد.

شبکه تهران

گروه معارف شبکه تهران، با تدارک ویژۀ دو برنامه «تا نیایش» و «کرامت رضوی» دهه کرامت را گرامی می‌دارد. برنامه ظهرگاهی «تا نیایش» از روز پنج شنبه، ۲۷ تا دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه به مدت ۵ روز به مناسبت دهه کرامت حوالی ساعت ۱۲:۱۵ روی آنتن می رود. این برنامه ترکیبی به صورت زنده و مستقیم از مشهد مقدس، حرم مطهر امام رضا (ع) به تهیه‌کنندگی علیرضا هنرمند و محمد جوادی‌نژاد پخش می‌شود. «تا نیایش» دارای بخش گفت‌وگو (مجری و کارشناس)، پخش تصاویر زائران حرم امام رضا(ع) و پلی‌بک‌های تماشایی خواهد بود.

ویژه‌ برنامه ترکیبی «کرامت رضوی» نیز از ۲۷ اردیبهشت ماه به مدت ۵ شب ساعت ۲۴ به‌ صورت زنده و ترکیبی از حرم رضوی در دهه کرامت تماشایی می‌شود. بخش گفت‌وگو با کارشناس، پخش تصاویر زائران حرم امام رضا (ع)، مدیحه‌سرایی و پلی‌بک‌های مرتبط با برنامه از بخش‌های تماشایی این برنامه است.

شبکه افق

برنامه «صاد» در روزهای یک شنبه و دوشنبه، ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت و سه شنبه، ۱ خرداد با اجرای یامین پور، به مناسب ایام کرامت ساعت ۲۲ پخش می شود.

شبکه سلامت

برنامه های «مثبت سلامت» و «دوربین سلامت» منعطف با ایام دهه کرامت روی آنتن شبکه سلامت می رود.

شبکه کودک

ویژه برنامه عروسکی «ماجراهای نوید» و «بچه مرشد» منعطف با دهه کرامت روی آنتن شبکه کودک می رود. برنامه «بچه مرشد» از کنار مزار حکیم ابوالقاسم فرودسی در شهر طوس به صورت زنده روی آنتن می رود.

شبکه مستند

مستندهای «کریم بانو» و «بنای محبت» در دهه کرامت به ترتیب شنبه و سه‌شنبه ۲۲ و ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند پخش می شود. همچنین مستند «از جنس بلور» نیز از شنبه، ۲۲ اردیبهشت تا چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن می رود.

شبکه امید

فیلم های سینمایی «ماجرای رسیدن به ستارگان» و «جهان من» همزمان با روز دختر پنج شنبه و جمعه ساعت ۱۷ از شبکه امید پخش می شود.

مستندهای «عروسک کوکی نیستم» و «دختر بهمنشیر» پنج شنبه و جمعه ساعت ۲۳ پخش می شود.

پخش مستند «سرزمین خورشید» و انیمیشن سینمایی «مشهد دوست داشتنی»، وله و کلیپ گروه های سرود نوجوان و «نونوا» از دیگر تدارکات شبکه امید برای دهه کرامت است.

شبکه جام جم

مستند «مهمانان درب شماره ۱۷» با محوریت گردشگران غیر مسلمان و توریست در حرم حضرت معصومه (س) و مجموعه تلویزیونی «کسی که نمی شناختم» در دهه کرامت از شبکه جام جم پخش می شود. همچنین ویدیوهای ارسالی مخاطبان از سراسر دنیا، تصاویری از خاطرات، واگویه ها و زیارت های از راه دور عاشقان امام هشتم نیز در فواصل برنامه ها پخش خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سریال ۸۷ به زودی از شبکه یک سیما پخش خواهد شد
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در دهه کرامت
  • برنامه‌های تلویزیون در «دهه کرامت»
  • تلویزیون بی‌خیال گربه‌های عیاری شد؟ بازگشت «۸۷ متر»
  • شهبازی جان، رفتی؟ درب را هم محکم پشت سرت ببند!
  • ببینید | اقدام خارج از عرف صداوسیما؛ پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • مجری پرحاشیه از صداوسیما کنار گذاشته شده؟
  • رئیس صداوسیما در پشت صحنه برنامه برمودا |‌ تصاویر
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • ساخت ادامه سریال‌های موفق در دستور کار است