Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارش برف سنگین در گیلان آزمونی برای ناکارآمدی و بی‌تدبیری نماینده عالی دولت در استان و مابقی مدیرانش بود، مدیرانی که به خواب سنگین رفتند تا روزگار مردم سیاه شود. ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، با وجود اخطاریه‌های مکرر سازمان هواشناسی مبنی بر تغییر وضعیت جوی گیلان و بارش برف سنگین باز هم شاهد برگزاری جلسات بی‌خاصیت مدیریت بحران و لبخند مسئولانی بودیم که انگار همراه با برف، آنان نیز به خواب سنگینی رفتند تا شب و روز مردم به علت قطع تمام خدمات اولیه سیاه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزش باد گرم بسیار شدید در طول چند روز گذشته در گیلان نوید بارش برفی به این سنگینی را می‌داد، مردم اما مانند همیشه چشم و گوششان به تلویزیون و سایر وسایل ارتباط جمعی بود تا ببینند مسئولانشان و شخص اول استان چگونه برای جلوگیری از وقوع بحران احتمالی و ممانعت از انسداد راه‌های اصلی برنامه‌ریزی می‌کنند.

جالب اینجا است که تا قبل از شروع بارش برف تمام مسئولان و مدیران خرد و کلان استان گیلان دائماً به‌صورت مصاحبه‌های تلفنی و تلویزیونی گزارشات کار خودشان را برای مدیریت کردن بحران به مردم استان می‌دادند اما به محض اینکه بارش برف سنگین شد و تمام راه‌های اصلی و فرعی مسدود، به کنجی خزیده و انگار نه انگار اصلاً وجود داشتند.

7 کشته و 78 مصدوم در پی ریزش بهمن و برف در استان گیلانبارش برف مدارس طالقان و بخش آسارا در استان البرز را تعطیل کردجلوه‌ای از بارش برف زمستانی در مازندران به روایت تصویر

امسال چهل و یکمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که با اربعین سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی همزمان شده بود را پشت سر گذاشتیم، اما حتی برف، کولاک شدید، سرما و یخبندان نیز نتوانست مردم ولایتمدار، شهیدپرور و همیشه در صحنه استان گیلان را از عدم حضور در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن باز نگهدارد. 

آیا مردمانی که در ولایتمداری، هوشیاری و بصیرتشان در کل کشور زبانزدند شایسته داشتن چنین مسئولان خواب‌آلود و بی‌تدبیر هستند، برف و سرما نتوانست جلوی این شیرمردان و شیرزنان را برای پاسداشت چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بازدارد اما تا کی باید شاهد حضور مسئولانی این‌چنین بی‌تدبیر باشند.

فراری بودن و عدم پاسخگویی تنها عملکردی بود که در دو روز گذشته از مسئولان گیلان دیده شد، تا جایی که با وجود قطع برق 250 هزار مشترک به‌علت بارش برف و کولاک در استان، استاندار گیلان فقط لبخند تحویل داده و با زیر و رو کردن یکسری آمارها، کورسوی امیدی که در دل مردم بود را خاموش کرد.

حال سوال اینجا است چرا استاندار گیلان به‌جای دستور صریح به ادارات کل برای رفع مشکل قطعی خدمات آب، برق و گاز ملتمسانه از وزیر نیرو خواهش می‌کند که معضل یاد شده را حل و فصل کند، مگر مدیران کل استان در قید حیات نبودند یا واقعاً باید باور کنیم ارزنی صراحت، جسارت و قاطعیت در شخص اول استان وجود ندارد.

اما انسداد راه‌ها و شریان‌های اصلی استان گیلان غم بزرگ دیگری است که گریبانگیر مردم چه در روستاها و چه در شهرها شد، به‌طوری‌که به‌علت کارکرد بسیار ضعیف ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سایر مجموعه‌های همسو نه‌تنها راه‌های فرعی و روستایی گیلان بلکه جاده‌های اصلی آن نیز از همان ساعات اولیه بارش برف مسدود شد.

بارها از زبان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بحث فرسودگی شدید ماشین‌آلات راهداری و عمر بالای 25 سال آن در رادیو، تلویزیون و مصاحبه‌های رنگارنگ مطرح شد، حتی خود استاندار گیلان نیز به این امر واقف بوده و تصدیقش کرد، پس چرا هیچ کاری از ابتدای امسال تاکنون برای رفع گوشه‌ای از این مشکلات انجام نشد.

آیا مردم غیور گیلان همچنان که در موعد برداشت محصول برنج خود باید منتظر ادوات کشاورزی از سایر استان‌های همجوار باشند، در موقعیتی که تمام خدمات آب‌، برق، گاز و راه دسترسی هم مسدود شده باید چشم انتظار ماشین‌آلات برف‌روبی و خدماتی دیگران باشند که هر چند انگار به‌علت بی‌تدبیری مدیران آن هم تا کارد به استخوان نرسد نخواهد آمد.

خبرنگار تسنیم در ساعات گذشته که خبرهای فراوانی از قطعی امکانات خدماتی اولیه، سقوط بهمن، مفقود شدن مردم، در راه ماندن تعداد زیادی از مسافران به‌علت انسداد کل راه‌‌ها و سردی و خاموشی منازل به‌علت نبود گاز و برق منتشر شد بارها با مدیران تراز اول استان گیلان تماس برقرار کرد اما هیچ‌گونه پاسخی نشنید.

چگونه می‌توان این عدم پاسخگویی مدیرکل مدیریت بحران، شهردار رشت و مجموعه سازمان‌ها و ادارات تحت امر آن، فرماندار رشت، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و برخی دیگر از مدیران استان و به‌ویژه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان که چه در مواقع بحران و چه غیر بحران کلاً در دسترس نیست را تحمل کرد.

چه کسی صدای مسافرانی که ساعت‌ها زیر بارش برف در جاده‌ها و محورهای اصلی استان زمین‌گیر شده و کسی به داد آن‌ها نرسید را شنید، کدام مسئول باغیرتی دفن شدن منازل مردم و ساکنان آن در زیر بهمن را دید و اقدامی مؤثر برای امدادرسانی و مدیریت آن انجام داد، آیا اتفاقات تلخ این روزها کارنامه مسئولان گیلان را سیاه‌تر از گذشته نکرد.

اما بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از امروز 23 بهمن شاهد استقرار جوی پایدار در استان خواهیم بود و جالب اینجا است که همزمان با طلوع خورشید و آب شدن برف‌، خواب سنگین مسئولان استان گیلان هم تمام شده، یخشان آب می‌شود و به تدریج از محل‌های نامعلومی که برای فرار از پاسخگویی به آن پناه برده بودند بیرون می‌آیند.

جاری شدن سیلاب‌های سهمگین، بارش برف و کولاک شدید و حوادث غیرمترقبه مشابه از جمله پدیده‌هایی است که دائماً شاهد وقوع آن در خطه شمال کشور از جمله گیلان هستیم و چقدر جای تأسف است وقتی حال و روز مردمی که از طلایه‌داران بصیرت به‌شمار می‌روند با بی‌تدبیری مدیران و مسئولانشان این‌چنین سیاه می‌شود. 

به گزارش تسنیم به علت بارش برف سنگین در مناطق جلگه‌ای و کوهستانی گیلان که ارتفاع آن در برخی از نقاط به بالای یک متر هم رسید، تمامی خدمات زیرساختی مردم از قبیل آب، برق، تلفن، گاز و راه دسترسی 50 شهر و تقریباً تمام روستاها قطع شد، در حالی‌ که تاکنون در این استان هیچ مسئولی پاسخگوی این بی‌تدبیری نبوده و عملکرد ضعیفش را گردن نگرفته است.

انتهای پیام/614/ح

R7877/P/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار گیلان بارش برف سنگین خواب سنگین اول استان بی تدبیری کل راه راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمه‌نهایی تکراری در فوتبال اروپا ؛ این بازی متفاوت خواهد بود!

به گزارش همشهری‌آنلاین، دور رفت نیمه‌نهایی لیگ اروپا امشب با برگزاری ۲‌بازی پیگیری خواهد شد؛ بایر لورکوزن- آاس‌رم و آتالانتا- مارسی. سال گذشته هم لورکوزن با ژابی آلونسو به تور رم خورده بود که هنوز مورینیو را داشت و ده‌روسی را جایگزین او نکرده بود. رم یک پیروزی مورینیویی به دست‌آورد و به فینال رفت و آنجا به‌سویا باخت. بازی امشب کاملا متفاوت از بازی فصل قبل است، چون هم آاس‌رم بازی بهتری ارائه می‌دهد و هم لورکوزن خیلی ترسناک است. تیم‌های آتالانتا و آاس‌رم بعد از بازی برگشت لیگ اروپا، یکشنبه ۲۳اردیبهشت در سری‌آ به مصاف هم می‌روند تا برای سهمیه اروپایی فصل بعد مبارزه کنند.

رم- لورکوزن

بایرلورکوزن نخستین دیدار تاریخ خود را با رم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۰۵-۲۰۰۴ انجام داد و آن بازی خانگی را ۳ بر یک برد اما بعد از آن بازی تا به امروز در ۵ بازی مقابل جالوروسی (۳شکست و ۲تساوی) بدون پیروزی بوده است.

لورکوزن با تساوی مقابل اشتوتگارت به ۴۶بازی بدون باخت رسید و دومین تیم بعد از بنفیکا(۵۰) شد که از زمان تاسیس یوفا بازی‌های بدون باخت متوالی ثبت می‌کند. بایر حالا فقط ۴مسابقه دیگر تا رکورد این باشگاه پرتغالی فاصله دارد.

پیش از این فقط یک‌بار پیش آمده که در ۲فصل متوالی، ۲تیم مشابه در نیمه‌نهایی لیگ اروپا به مصاف هم رفتند. فصل‌های ۸۵-۱۹۸۴ و ۸۶-۱۹۸۵ رئال‌مادرید با حذف اینترمیلان به فینال رقابت‌ها رسید.

رم برای چهارمین فصل متوالی به مرحله نیمه‌نهایی یک رقابت بزرگ صعود کرده و رئال‌مادرید تنها تیم دیگری است که از فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به این دستاورد رسیده. آاس‌رم در ۳۷دوره‌ای که در رقابت‌های اروپا بوده، ۴بار (فصل‌های ۷۰-۱۹۶۹، ۸۴-۱۹۸۳، ۹۱-۱۹۹۰و ۱۸-۲۰۱۷) به جمع ۴تیم‌نهایی رسیده.

مارسی - آتالانتا

المپیک مارسی و آتالانتا برای نخستین‌بار در یک تورنمنت به مصاف هم می‌روند و این در حالی است که تیم فرانسوی بعد از پیروزی یک بر صفر در خانه مقابل اینتر در یوفا ۱۲-۲۰۱۱ نتوانسته تیم‌های ایتالیایی را شکست بدهد. مارسی در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ۷دیدار اخیر خود با حریفان ایتالیایی در رقابت‌های اروپایی بدون برد (۲تساوی و ۵شکست) بوده است.

آتالانتا پس از گرفتن ۴امتیاز از لیون در مرحله گروهی لیگ اروپا ۱۸-۲۰۱۷ (تساوی یک‌-یک خارج از خانه و باخت یک بر صفر خانگی) برای چهارمین بار در رقابت‌های اروپایی با یک تیم فرانسوی روبه‌رو خواهد شد. این تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰-۲۰۱۹ و در دوران کرونا که بازی‌های حذفی به‌صورت تک‌مسابقه برگزار می‌شد، ۲ بر یک از پاری‌سن‌ژرمن شکست خورد.

مارسی برای دومین بار در ۳فصل اخیر به نیمه‌نهایی یک رقابت بزرگ اروپایی رسیده است. این تیم فصل۲۲-۲۰۲۱ در این مرحله از لیگ کنفرانس اروپا توسط فاینورد حذف شده بود. با این حال تیم فرانسوی نسبت به هر سه بازی قبلی خود در نیمه‌نهایی لیگ اروپا (۹۹-۱۹۹۸، ۰۴-۲۰۰۳ و ۱۸-۲۰۱۷) پیشرفت کرده است و تنها سویا (با ۷بار از ۷بار و رکورد صددرصدی) رکورد بهتری دارد.

آتالانتا پس از جام برندگان جام یوفا

۸۸-۱۹۸۷ که در بازی‌های رفت ‌و برگشت ۲ بر یک به تیم بلژیکی میشلن باخته بود، این فصل برای دومین بار به مرحله نیمه‌نهایی یک رقابت بزرگ اروپایی رسیده است. مارسی نیز همان فصل با باخت مقابل آژاکس از رقابت‌ها خارج شده بود.

مارسی هر یک از ۵بازی خانگی آخر خود در رقابت‌های بزرگ اروپایی را برده. پیش از این آنها درماه مارس۱۹۹۹ طولانی‌ترین‌ دوره بدون شکست را ثبت کرده بودند ‌(۶بازی بدون باخت). مارسی این فصل در بازی‌های پیاپی اروپایی (به استثنای مرحله مقدماتی) که در ورزشگاه ولودروم برگزار شد، بدون باخت بود. آنها یک‌بار هم ماه دسامبر۲۰۱۰ به این آمار رسیده بودند.

کد خبر 848890 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی تیم بایرلورکوزن فوتبال

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محور رشت - قزوین و ورودی رودبار
  • ترافیک سنگین در محورهای خروجی گیلان
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • از خورشید فرار نکنید/ ۴ فایده نور طبیعی که نمی‌دانستید
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی در شفت
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی ‌در شفت
  • ساماندهی هرچه سریع ساحل گیسوم
  • شکست سنگین خیبر برابر فجر/ رقابت نزدیک قعرنشینان برای بقا
  • تصاویری از خسارت سنگین آتش‌سوزی مهیب شب گذشته در گیلان | هیچ نمانــد!
  • نیمه‌نهایی تکراری در فوتبال اروپا ؛ این بازی متفاوت خواهد بود!