Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد امیدفر، روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: بر اساس گزارش هواشناسی در این مدت میانه نیز با ۱ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان بود و دمای هوای تبریز در گرمترین زمان به ۶ درجه زیر صفر و در سردترین زمان به ۱۵ درجه زیر صفر رسید.

وی با بیان اینکه با صاف شدن هوا از شب گذشته در سطح استان دمای هوا به صورت نسبی کاهش یافت، اظهار داشت: دمای فعلی (۹ و ۳۰ دقیقه) هوای تبریز ۱۰ درجه زیر صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: براساس پیش بینی هواشناسی جو استان تا بعد از ظهر روز پنجشنبه پایدار و همراه با افزایش نسبی ۲ تا ۳ درجه ای دما خواهد شد.

امیدفر، ادامه داد: اواخر روز پنجشنبه سامانه بارشی نسبتا فعالی وارد استان شده و تا اواخر روز جمعه موجب ابرناکی، وزش باد گاهی نسبتا شدید و بارش برف خواهد شد.

وی یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش از هشترود به میزان ۲۷ میلی متر و کمترین از ملکان با یک دهم میلی متر گزارش شده و در تعدادی از شهرهای استان مانند اهر، بستان آباد، بناب، ورزقان، عجبشیر، شرفخانه و جلفا بارش روی نداده است.

امیدفر، افزود: با آغاز بارش ها در سطح استان طی ۳ روز گذشته چاراویماق با ۳۳ میلی متر بیشترین بارش و سراب با یک دهم میلی متر کمترین بارش را داشت و میزان بارش در غرب تبریز( فرودگاه) ۴.۸ و در شرق تبریز( زعفرانیه) ۹.۳ میلی متر بود.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

   

برچسب‌ها آذربایجان شرقی بارش برف سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی بارش برف سازمان هواشناسی آذربایجان شرقی بارش برف سازمان هواشناسی آذربایجان شرقی درجه زیر صفر میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود

اردلان محمدپور رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: وضعیت پایداری هوا تا پایان هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: این افزایش تدریجی دمای هوا در این منطقه معمول است و در این ایام که طبیعت بویژه گیاهان و درختان در فصل گلدهی و شکوفه‌دهی هستند، وجود جوی پایدار می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: تا پایان هفته جاری جوی آرام و پایدار این منطقه حاکم شده و آسمان صاف و تا حدودی ابری همراه با ورزش باد پدیده غالب هواشناسی در این منطقه خواهد بود.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و تکاب، اشنویه و چالدران با حداقل دمای چهار درجه سانتی گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین هفت و ۲۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • سامانه بارش‌زا بهاری در راه اصفهان / هوا ۳ تا ۵ درجه سردتر می‌شود
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی