Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ مهراله رخشانی مهر  درباره مدارس خشتی و گلی اظهار داشت: جمع آوری مدارس خشتی و گلی از خرداد ۹۷ اعلام شد و از مهر ماه همان سال در فاز اجرایی قرار گرفت.

وی افزود: از مهر ماه سال ۹۷ که اعلام شد مدارس خشتی و گلی جمع‌آوری می‌شود، تاکنون هزار و ۶ کلاس درس خشتی و گلی جمع آوری شد.

به گفته رییس سازمان نوسازی مدارس، میانگین اعتباری که برای جمع آوری و جایگزینی هر کلاس درس خشتی و گلی هزینه شده، ۲۰۰ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: آموزش و پروش ایران در بازسازی مدارس چه تجربه‌ای برای انتقال به سوریه دارد؟ ژن‌های خوب در اولویت آموزشی/ از مدرسه لاکچری حداد عادل تا کپرهای مناطق محرومرخشانی مهر پیشتر به ایرنا گفته بود که بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس کشور اولویت بندی شده و اولین اولویت آموزش و پرورش جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی و استان‌های دارای بیشترین مدارس از این نوع است.

استان سیستان و بلوچستان با ۱۷۴ مدرسه خشتی و گلی در بین استان‌های کشور دارای بیشترین مدارس خشتی و گلی است.

رخشانی مهر با بیان اینکه برخی از این مدارس خشتی و گلی به آموزش و پرورش تعلق ندارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی از مناطق کشور به ویژه در سیستان و بلوچستان فاقد مدرسه هستند، اشخاص منازل را به محل تحصیل دانش آموزان تبدیل کرده اند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش نمی‌تواند منازل شخصی اشخاص را تخریب کند، اما دانش آموزان درحال تحصیل در منازل خشتی و گلی به مدارس نوساز آموزش و پرورش منتقل می‌شوند و دیگر در سازه خشتی و گلی تحصیل نمی‌کنند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با بیان اینکه جشن پایان مدارس خشتی و گلی در اسفند ماه با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود، گفت: قرار بود جشن پایان مدارس خشتی و گلی ۲۴ بهمن ماه به اتفاق وزیر آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان برگزار شود، اما این مراسم با توجه به ایام دهه فجر با تاخیر در اسفند ماه صورت می‌گیرد.

رخشانی مهر خاطرنشان کرد: در جشن پایان مدارس خشت و گلی اعلام می‌کنیم که در هیچ یک از نقاط کشور مدرسه خشتی و گلی وجود ندارد، اما باید در کنار این موضوع به یاد داشته باشیم که مدارسی با سقف چوبی، مدارس سنگی و کلوخی در مناطق دیگر کشور وجود دارند که نیازمند نوسازی هستند.

وی افزود: سازمان نوسازی مدارس پس از اعلام جمع‌آوری مدارس خشتی و گل در یک برنامه ریزی مناسب برای جمع‌آوری مدارس دیگر مانند سنگی و گلی، چوبی، بلوکی و کانکسی هدف گذاری می‌کند. منبع: ایرنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000r5b خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مدارس خشت و گلی برچیده شدن مدارس خشت و گلی جمع آوری مدارس خشتی و گلی سیستان و بلوچستان سازمان نوسازی مدارس جشن پایان مدارس رخشانی مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های پرورشی در مدارس تقویت خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه می‌خواهیم مبادی آسیب‌های اجتماعی را از مدرسه ببندیم گفت:تقویت فعالیت‌های پرورشی اولین لبیک دولت به صحبت‌های اخیر رهبر انقلاب است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی اجتماعی کشور اظهار کرد: تقویت پرورشی اولین لبیک دولت به صحبت‌های اخیر رهبر انقلاب است.

وی افزود: طرح نماد یا همان نظام مقابله با آسیب‌های اجتماعی در وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌شود و می‌خواهیم مبادی آسیب‌های اجتماعی را از مدرسه ببندیم و راه درست همین است.

تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب نظام جامع راهنمایی و مشاوره در وزارت آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون به ازای هر 12 دانش‌آموز یک ساعت خدمات مشاوره در مدارس تصویب شده است، بر این اساس تعداد مراکز مشاوره آموزش و پرورش به 700 مرکز رسیده است که در گذشته 30 مرکز بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان
  • مدارس در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرند
  • همایش تجلیل از معلمان نمونه در گناوه برگزار شد
  • محدوده ثبت نام در هر مدرسه به صورت شعاعی خواهد بود
  • جذب ۱۵۰۵ معلم جدید در کردستان
  • فعالیت‌های پرورشی در مدارس تقویت خواهد شد
  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش