Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@19:39:54 GMT

روند ابتلا به ویروس کرونا کاهشی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۰۰۸۶

روند ابتلا به ویروس کرونا کاهشی شد

سرشناس ترین مشاور بهداشتی چین در زمینه شیوع ویروس کرونا گفت تعداد مبتلایان جدید در برخی استانها کاهش یافته و پیش بینی می شود اوج ابتلا به این بیماری در همین ماه باشد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، چین اعلام کرد تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا کمترین میزان از اواخر ژانویه بوده است. این آمار پیش بینی مشاور ارشد بهداشت این کشور را مبنی بر پایان شیوع این بیماری تا ماه آوریل تایید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ولی متخصصان بین المللی هنوز هم در مورد شیوع این ویروس که تاحالا جان ۱۱۰۰ نفر را گرفته هشدار می دهند.

بیشتر بخوانید:

سازمان بهداشت جهانی: واکسن ویروس کرونا ظرف ۱۸ ماه تولید می‌شود مرگ زن مشکوک به کرونا در تهران صحت دارد؟

 ژانگ نانشان، سرشناس ترین مشاور بهداشتی در زمینه شیوع این بیماری گفت تعداد مبتلایان جدید در برخی استانها کاهش یافته و پیش بینی می شود اوج ابتلا به این بیماری در همین ماه باشد.

 مقامات بهداشتی چین می گویند تعداد کل مبتلایان جدید به این ویروس در چین به ۴۴۶۵۳ نفر رسیده است که ۲۰۱۵ مورد از آنها در یازدهم فوریه گزارش شده است. این کمترین میزان ابتلا به این بیماری از پایان ژانویه است.

 چین هفته گذشته دستورالعمل خود در جلوگیری و کنترل ویروس کرونا را اصلاح کرد و اعلام کرد فقط وقتی موارد مشکوک نشانه های بالینی بیماری را نشان دهند، باید ثبت شوند. ولی مشخص نیست اطلاعات قبلی دولت شامل موارد بدون علامت میشده یا نه.

 تعداد مبتلایانی که در چین جان خود را از دست داده اند ، ۹۷ نفر اضافه شده و تا پایان روز سه‌شنبه به ۱۱۱۳ نفر رسیده است.

 در حالی که مقامات بهداشت چین می گویند شرایط تحت کنترل است، سازمان جهانی بهداشت درباره خطر شیوع این بیماری در جهان هشدار داده است.

 تدروس ادهانوم قیبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت:« دنیا باید بیدار شود و این ویروس را یک دشمن عمومی شماره یک قلمداد کند». وی اضافه کرد اولین واکسن برای این بیماری ۱۸ ماه دیگر تولید می شود.

 پروفسور برندان مورفی، مقام ارشد سیستم درمانی استرالیا در مورد پیش‌بینی ژانگ می گوید:« به نظر من هنوز برای گفتن این موضوع خیلی زود است».

« من فکر می کنم باید اطلاعات را طی هفته‌های آینده قبل از انجام هر پیشگویی به دقت بررسی کنیم».

صد ها مورد ابتلا به این ویروس در چندین کشور در سراسر دنیا گزارش شده و یک نفر در هنگ کنگ و یکی دیگر در فیلیپین جان خود را از دست داده اند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا سلامت ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت فیلیپین چین تعداد مبتلایان جدید ابتلا به این بیماری شیوع این بیماری پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۰۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه

به گزارش قدس آنلاین، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (پنجشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته افت ۱۳۰ هزار تومانی داشت و به ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۱۳۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی دیروز، ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۱۸۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۲۴ میلیون و۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه با افت ۱۴۰ هزار تومانی ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی به نرخ ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به روز گذشته ۸۳ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی دیروز ۱۶ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز به ۲ هزار و ۳۲۲ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند