Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «طارق الادب»، نماینده تونس در سازمان ملل روز گذشته -سه‌شنبه- در جلسه شورای امنیت تاکید کرد که با پایان اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های عربی  و اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل آرامش و ثبات به منطقه باز خواهد گشت.

نماینده تونس همچنین عنوان کرد که ادامه شهرک‌سازی‌ها و محاصره غزه بر لزوم مسئولیت‌پذیری نهادهای بینالمللی تاکید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین بر لزوم اقدام شورای امنیت برای حفظ امنیت و صلح بین‌الملل و حل درگیری عربی-اسرائیلی و انجام عملیات صلح بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی و نهادهای اصلی صلح تاکید کرد. 

نماینده تونس تصریح کرد که این جلسه در مرحله حساسی از تاریخ جنگ عربی اسرائیلی برگزار می‌شود، به گونه‌ای که تنش‌ها در منطقه شدت یافته، فرآیند صلح متوقف شده و تلاش‌ها برای نادیده گرفتن قطعنامه‌های بین‌المللی تکرار شده است، قطعنامه‌هایی که اساس تحقق صلح عادلانه، فراگیر و همیشگی است و بر حقوق قانونی مردم فلسطین برای تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس شرقی تاکید می‌کند. 

وی خاطر نشان کرد: «تونس و اندونزی طی روزهای گذشته، با هماهنگی طرف فلسطینی، اعضای شورای امنیت، کشورهای غیرمتعهد و برخی کشورهای عربی اسلامی، برای پیش‌نویس قطعنامه‌ای رایزنی کردند که بر لزوم دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی تاکید کند و بدین به اشغال اراضی بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل پایان دهد.»

این نماینده تونسی در پایان بر حمایت ثابت کشورش از مسئله فلسطین تاکید و خاطر نشان کرد که حقوق مردم این کشور غیر قابل تصرف و تقسیم است و با گذشت زمان از بین نمی‌رود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شورای امنیت فلسطین قطعنامه های بین المللی نماینده تونس شورای امنیت بر لزوم بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۰۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان امروز دوشنبه در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد که ما به آتش‌بس دائم در غزه نیاز داریم.

فیصل بن فرحان اظهار داشت که باید تلاش بیشتری در جبهه فلسطینی صورت گیرد و مسیری را در پیش بگیریم که در نهایت به تشکیل کشور فلسطین منتهی شود.

وی همچنین در ارتباط با موضوع روابط ریاض و واشنگتن، افزود: ما به گام های آخر در راستای رسیدن به توافقات دو جانبه با آمریکا نزدیک می شویم.

کد خبر 6092392 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود