Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@14:43:44 GMT

کمیاب شدن سیلندرگاز مایع در بندرگناوه

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۰۶۰۳

کمیاب شدن سیلندرگاز مایع در بندرگناوه

کمبود سیلندر گازیع در این بندر باعث سردرگمی و دغدغه اصلی خانوارهایی شده‌است که تاکنون منازلشان به شبکه گاز طبیعی متصل نکردند و از مسئولان مرتبط انتظار جدی دارند که در برطرف کردن این مشکل تلاش کنند.

مردم این دیار که در استان بوشهر پایتخت انرژی زندگی می‌کنند، معتقدند: کمبود سیلندر گاز مایع در این شهرستان شایسته مردم این منطقه با دارابودن بزرگترین منابع گازی جهان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از مردم این منطقه که منزل آنان به دلایلی تاکنون به شبکه گازرسانی متصل نشده‌است برای دریافت یک سیلندر گاز با ازدحام و صف‌های طولانی در محل جایگاه توزیع روبرو شده و باید ساعت زیادی را تا شب در سرما معطل شوند.

مردم می‌گویند: در هنگام توزیع سیلندر گاز  عده‌ای با دست خالی به خانه‌های خود برمی‌گردند و عدهای نیز ۲ تا ۳ سیلندر دریافت می‌کنند که این روند ناعادلانه است.

آنان از مسئولان مرتبط خواستند هنگام توزیع سیلندر گاز  توسط عاملان حضور و نظارت دقیقی صورت گیرد تا همه افرادی که در صف معطل ماندند بتوانند سهمیه خود را دریافت کنند.

یکی از شهروندان گناوه‌ای گفت: با توجه به اینکه بخشی از منازل در این شهر به شبکه گاز خانگی وصل نشده‌اند، نیاز به سیلندرهای گازمایع برای پخت و پز و آبگرمن خود برای استحمام و دیگر نیازهای خانه دارند.

محسن بهروزی افزود:  در چندروز اخیر برای تهیه سیلندر گاز بارها به عاملان مراجعه اما با دست خالی به منزل برگشتم.
وی اظهارداشت: در چند روزی که در این شهر سیلندر گاز مایع بشدت کمیاب شده خانواده برای پخت و پز و استحمام با مشکل عدیده‌ای روبرو شدند و ناچارشدیم از  بستگان و همسایه‌ها در این زمینه کمک بگیریم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه گفت: در چندروز اخیر  با افزایش تقاضای کپسول گاز در سطح شهرستان مواجه که دچار کمبود و  باعث گله‌مندی مردم شده‌است.

محمد حسین داریونی افزود: یکی از علل مهم کمبود گاز مایع در شهرستان بالا رفتن نرخ بنزین و افزایش تقاضای ماشین‌های گاز سوز است که موجب شده تا استفاده کنندگان گاز مایع خانگی با مشکل روبرو شوند.

وی  یکی دیگر از علل کمبود سیلندر گاز مایع را  فصل سرما دانست و  گفت: باتوجه به اینکه استفاده‌کنندگان عایق‌های رطوبتی و  شناورهای صیادی و ماهیگیری نیز سهمیه شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند باعث شده تا کمبود وجود داشته باشد البته با گرم شدن هوا  تقاضای این صنوف کمتر می‌شود.

داریونی ادامه داد:  باتوجه به وجود بازارهای مناسب گناوه و آب وهوای  خوب این  شهرستان، مسافران زیادی به این بندر سرازیر می‌شوند و  بیشتر خودروهای آنان  از  گاز مایع استفاده می‌کنند که همین امر نیز باعث شده تقاضای گاز در شهرستان  افزایش یابد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه افزود: در یک هفته گذشته  ۶۵۰۰ سیلندر گاز مایع  وارد این شهرستان و بین شهروندان توزیع شده است اما پاسخگوی تقاضای مردم نیست.

وی بیان کرد:  در هنگام توزیع تشخیص دادن خریدار سیلندر گازمایع برای استفاده خانگی با  مصارف دیگر نیز بسیار سخت و خارج از عهده بازرسان است.

داریونی اظهارداشت: سهمیه سیلندر  گاز مایع شهرستان در هر ماه حدود ۵۶۷تن  معادل ۵۰ هزار کپسول است که پیش از این هیچ مشکلی برای توزیع بین مصارف خانگی وجود نداشت اما  با بالا رفتن نرخ بنزین، استفاده از گاز مایع ( ال پی جی) در بین ماشین‌های گاز سوز بالا  گرفت و این مهم مصرف کنندگان خانگی را با مشکل روبرو کرده‌است.

وی گفت: سهمیه گناوه همانند قبل از افزایش نرخ بنزین است و حتی این سهمیه نیز  بطور کامل جذب نمی‌شود که امیدواریم با پیگیری مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر که مسئولیت جذب و تامین گاز را برعهده دارد، برطرف شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه  اظهار داشت: باتوجه به بررسی‌های انجام شده از طریق سامانه ۱۲۴ و  تشدید بازرسی‌ها و برخورد با نمایندگی‌های فروش سیلندرگاز مایع در زمینه فروش به رانندگان خودروها، باز هم تاثیر چندانی بر رفع مشکل مطرح شده نداشته و همچنان بخشی از مردم گلایه‌مند هستند.

شهر گناوه مرکز شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع و ۷۰ درصد از جمعیت ۱۰۵ هزارنفری آن در شهر سکونت دارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا استان بوشهر پخش فرآورده های نفتی خانواده رئیس اداره صنعت معدن و تجارت گاز انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی معدن و تجارت گناوه کمبود سیلندر گاز رئیس اداره صنعت سیلندر گاز مایع هنگام توزیع استان بوشهر گاز مایع نرخ بنزین شبکه گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۰۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه

دادستان گناوه تسریع در راه‌اندازی مجدد پایگاه امداد دریایی را از نیازهای مهم شهرستان دانست و گفت: همراهی دستگاه‌ها با هلال احمر امری مهم در توسعه خدمات امدادی محسوب می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر گناوه، حسین مسلم‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در نشست با مسئولان جمعیت هلال احمر استان بوشهر توجه به حقوق عامه را یکی از رسالت‌های مهم دستگاه قضا خواند و اظهار داشت: در تحقق مطالبات مردم در همه بخش‌ها دستگاه قضایی ورود می‌کند.

وی گناوه را شهرستان گردشگری در تمام فصول دانست و بیان کرد: یکی از مهمترین طرح‌های گردشگری گناوه سواحل این شهرستان است که ایجاد زیرساخت امدادی یک ضرورت است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گناوه با اشاره به حوادث یک سال گذشته ، راه‌اندازی مجدد پایگاه امداد دریایی این شهرستان را مهم خواند و افزود: همه دستگاه‌های شهرستان گناوه در این مسیر و اجرایی شدن این طرح باید با جمعیت هلال احمر همراهی کنند.

نقش حیاتی راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر هم از روند پیگیری راه‌اندازی مجدد پایگاه امداد دریایی و همچنین نقش حیاتی آن در کاهش حوادث دریایی و ساحلی نکاتی بیان کرد و گفت: جمعیت هلال احمر همواره در همه حوادث طبیعی و غیرطبیعی حسب وظایف و مأموریت‌های خود حضور داشته و امیدواریم در راه‌اندازی مجدد پایگاه دریایی شهرستان گناوه دستگاه‌های مرتبط این جمعیت را یاری کنند.

احسان ایزدپناه ضمن تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در ایام نوروز از همکاری دستگاه‌ها با این مجموعه قدردانی کرد و با بیان اینکه بیشترین آمار حوادث دریایی و ساحلی در نوروز امسال در گناوه رخ داده است تصریح کرد: راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی و ساحلی هلال احمر گناوه بسیار مهم است .

وی افزود: امیدواریم که دستگاه‌های همکار در راه‌اندازی هر چه سریع‌تر پایگاه امداد دریایی گناوه جمعیت هلال احمر را یاری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر بیان کرد: اقدامات ساخت و راه‌اندازی مجدد پایگاه امداد دریایی گناوه از سوی جمعیت هلال احمر استان صورت گرفته که برخی موارد نیازمند مساعدت دیگر دستگاه‌ها است.

پیگیر راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه در دستور کار قرار دارد

فرماندار گناوه هم خدمات امدادگران جمعیت هلال احمر استان بوشهر را مورد ستایش قرار داد و گفت: جمعیت هلال احمر طی سالیان گذشته همواره پیش‌قدم در عرصه خدمت‌رسانی بوده است.

محمدتقی صفری با تقدیر از عملکرد جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی یادآور شد: به عنوان خادم مردم در شهرستان گناوه پیگیر راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه خواهیم بود و تا تحقق این مطالبه مهم مردم در این مسیر جمعیت هلال احمر را یاری می‌کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر همچنین در جلسه با مسئولان شرکت اسکله سازی و سازه‌های دریایی در راستای ایجاد زیر ساخت‌های پایگاه امداد دریایی گناوه راهکارهای لازم برای این مهم بررسی کرد.

انتهالی پیام/190/.

دیگر خبرها

  • قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد
  • (ویدئو) راننده خوش‌شانس یک گوزن سفید کمیاب را دید
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • معلم گناوه ای رتبه برتر جشنواره ایده های نو را کسب کرد
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • تصویری کمیاب از دیدار یحیی السنوار با رهبر انقلاب