Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین بزرگداشت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در تاجیکستان  با حضور شمار زیادی از مقامات بلندپایه، شخصیت‌های برجسته سیاسی، علمی و فرهنگی تاجیکستان همچنین  سفرا، دیپلمات‌ها و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مقیم، اصحاب رسانه، مسؤلان شرکت‌های تجاری و بازرگانی و ایرانیان مقیم تاجیکستان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در این مراسم، محمد تقی صابری سفیر فوق العاده و تام الاختیارجمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با خوش آمدگویی به حاضران و تبریک فرا رسیدن چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامیِ ملت ایران و روز ملی جمهوری اسلامی ایران، گفت: «انقلاب اسلامی در طول بیش از چهار دهه عمر پر برکت خود توانسته با تکیه بر اصول و اهداف مترقی خود و با وجود مشکلات و چالش هایی، چون جنگ هشت ساله تحمیلی از سوی رژیم بعثی صدام و نیز دشمنی‌های مستمر و تحریم‌های ظالمانه آمریکا، در مسیر استقلال، آزادی، عدالت طلبی و پیشرفت گام برداشته و به دستاورد‌های چشمگیری در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، دانش و علم و فناوری دست یابد».

او با اشاره به رویکرد کاسب کارانه و ترویح ناامنی در منطقه، توسط آمریکا عنوان کرد: «جهان امروز در حالی دوران گذار در نظام بین الملل را می‌گذراند که رژیم آمریکا به دنبال تعمیم یکجانبه گرایی و تحمیل منافع خود بر دیگر ملت‌ها است».


سفیر کشورمان ضمن محکومیت اقدام ناجوانمردانه رژیم آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی افزود: «جنایت رژیم تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن ژنرال قاسم سلیمانی که تمام تلاش و همت خود را صرف دفاع از میهن خود و مبارزه و نابودی گروه‌های تروریستی و تکفیری، چون داعش در عراق و سوریه نموده بود و با توجه به اینکه به دعوت رسمی دولت عراق در آن کشور حضور یافت، مصداق بارزی از یک اقدام هنجارشکنانه و ضد بشری و مغایر با قوانین بین المللی و نقض آشکار منشور ملل متحد و یک جنایت بین المللی بود. این در حالیست که رئیس این رژیم در تکمیل جنایت خود، از حمله به مراکز و اماکن تاریخی و فرهنگی ایران زمین سخن می‌گوید که بی شک طبق قواعد و قوانین بین المللی مصداق بارز "جنایت جنگی" است.»

این دیپلمات کشورمان ضمن تبیین رویکرد جمهوری اسلامی درخصوص موضوع فلسطین، گفت: «امروز شاهد ارائه طرح صلحی وقیحانه و تحمیلی موسوم به "معامله قرن" هستیم که بی شک این طرح نه تنها حقوق بنیادین و مشروع ملت فلسطین را پایمال می‌سازد، بلکه آینده و حیثیت مسلمانان و کشور‌های اسلامی را نیز نشانه رفته است و قطعاً این طرح به نتیجه نخواهد رسید. جمهوری اسلامی ایران معتقد است که تنها راه حل مسئله فلسطین برگزاری همه پرسی و مراجعه به آراء عمومی ساکنان اصلی فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف است».

 صابری در ادامه این مراسم به تحولات مثبت روابط جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان اشاره و خاطرنشان کرد: «سال ۲۰۱۹ میلادی سالی سرشار از دوستی و تفاهم میان دو کشور هم فرهنگ، هم زبان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان بود و ما با جدیت تلاش نمودیم که عزم و اراده مقامات عالیه دو کشور در جهت تحکیم و گسترش مناسبات دوجانبه محقق شود که خوشبختانه نتایج خوبی به همراه داشته است».

او  با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که سفارت خود را در دوشنبه افتتاح کرد گفت:  «جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین کشوری که سفارت خود را در شهر زیبای دوشنبه افتتاح نمود، همواره رشد و پیشرفت تاجیکستان عزیز را همچون رشد و پیشرفت خود می‌داند و در طول ۲۸ سال استقلال جمهوری تاجیکستان در حد توان از هیچ کوششی در جهت تقویت اشتراکات دو ملت و حمایت از سرافرازی و پیشرفت برادران تاجیک خود دریغ نکرده است».

سفیر کشورمان در پایان برای دولت و ملت دوست و برادر، هم فرهنگ و هم زبان تاجیکستان آرزوی سعادت و موفقیت روزافزون کرد.

همچنین از جمله اقدامات مثبت و سازنده در روابط دو کشور می‌توان به برقراری مجدد پرواز‌های مستقیم میان شهر‌های تهران و مشهد و دوشنبه، سفر مهرالدین وزیر محترم امور خارجه جمهوری تاجیکستان به تهران و امضای سند همکاری‌های امنیتی دو کشور، سفر  روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران به دوشنبه برای شرکت در اجلاس سران سیکا و ملاقات با امامعلی رحمان رئیس محترم جمهوری تاجیکستان، رونمایی از کتاب امامعلی رحمان با عنوان "زبان ملت، هستی ملت" با حضور مقامات، اندیشمندان و علاقه‌مندان زبان، تاریخ و فرهنگ مشترک دو کشور، برگزاری سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی، فنی و علمی دو کشور در تهران، امضای یادداشت تفاهم جهت انجام کار‌های تکمیلی تونل استقلال، برگزاری نمایشگاه اختصاصی کالا‌های ایرانی در شهر دوشنبه با حضور ۵۲ شرکت ایرانی با محوریت استان خراسان رضوی و برگزاری نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی دوکشور، برگزاری چهارمین نشست مشترک کنسولی، آزادی و عفو تعدادی از زندانیان دو طرف و ده‌ها مورد دیگر اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: 22 بهمن دهه فجر انقلاب اسلامی چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران جمهوری تاجیکستان انقلاب اسلامی بین المللی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۰۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد

به گزارش صدای ایران ازایرنا به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت در دیگر کشور‌ها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد؛ بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»



نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت – علیهم السلام – را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

وی با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.



در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

"سید محمد شوالا حیدرا" همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشور‌های آفریقایی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • جهش تولید با کارگران بدون دغدغه معیشتی محقق می‌شود
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است