Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حالی که وضعیت ارتباطات تلفن ثابت و همراه در گیلان با مشکل اساسی مواجه است توییتی معنادار را منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در پی بارش سنگین برف در مناطق مختلف شمال کشور به‌ویژه در استان گیلان شبکه‌های ارتباط تلفن ثابت و همراه در تعداد زیادی از شهرها و روستاهای این استان با مشکل اساسی مواجه شده و هم‌اکنون شبکه‌های مخابراتی و اینترنت در گیلان به‌طور کامل یا مقطعی قطع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی اولین و مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های مسئول در حوزه شبکه‌های ارتباطی پیگیری و رفع قطعی و اختلالات است؛ اما به نظر می‌رسد علی‌رغم نیاز ضروری مردم مناطق مختلف استان گیلان به برقراری هرچه سریع‌تر ارتباط تلفن ثابت و همراه،  یکی از مهم‌ترین شرکت‌های وابسته به این وزارتخانه یعنی شرکت ارتباطات زیرساخت نسبت به شرایط حاکم  شبکه ارتباطی در گیلان اقدامات لازم را به موقع انجام نداده است.

البته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همان ساعت‌های اولیه پس از بارش سنگین برف از قطعی ارتباط تلفنی و اینترنتی در شهرهای مختلف استان گیلان خبر داد و گفت: «ساعتی قبل، اکیپ‌های امدادی با تجهیزات از ۴ استان دیگر به گیلان اعزام شدند. برف شدید گیلان، باعث قطع وسیع برق و جاده‌های استان شده که درنتیجه ارتباطات تلفن و اینترنت گیلان نیز مختل شده است. امیدوارم تا شب بتوانند بخشی از ارتباطات را بازیابی کنند.»

باوجود پیگیری و گزارش‌های محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کمک‌رسانی به برقراری ارتباطات مخابراتی مردم این استان، حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت زیرساخت در حساب توییتری خود نوشت: «خیلی از گیمرها، مرتباً پیگیر بهبود پینگ بازی‌ها بودند. امروز پینگ کانتر و dota2 و حدود ۴۰ بازی دیگه کاهش چشمگیری داشت. فورت‌نایت و بقیه بازی‌ها طلبتون تا آخر هفته بعد. امیدوارم راضی باشید.»

حضور میدانی و پیگیری مجدانه مشکلات پیش آمده در استان گیلان توسط مسئولانی دولتی اگرچه دور از انتظار است، و در کارنامه مسئولان فعلی دولت چنین رویکرد جهادی مشاهدده نشده است، اما کمترین توقع و انتشار ساکنان این مناطق پیگیری هرچه سریعتر مسئولان جهت عادی سازی شرایط پیش آمده و از سرگیری روال عادی زندگی است.

شرکت زیرساخت به‌عنوان یکی از بازوهای مهم وزارت ارتباطات، مسئول فراهم ساختن تجهیزات زیرساختی مناسب برای شبکه‌های ارتباطی تلفن همراه، ثابت و اینترنت است. از همین رو از مسئولان این شرکت انتظار می‌رود با سرعت به کمک مردم گیلان بروند و دستورهای لازم برای هرگونه عملیات بازسازی تجهیزات مخابراتی آسیب دیده را به نمایندگان خود در شهرهای استان گیلان ابلاغ کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن هرگونه اختلال در تمامی شبکه‌های ارتباطی این استان برطرف شود.

تجربه سوانح طبیعی درگذشته باید سیاست‌گذاری مسئولان وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت را به سمتی سوق دهد که در آینده بسیار کمتر از گذشته شاهد تداوم قطعی شبکه‌های ارتباطی در نقاط مختلف کشور باشیم. شدت بارش‌ برف در برخی از نقاط استان گیلان تا حدی بوده که به منازل مسکونی آسیب وارده زده است. لذا شرکت زیرساخت می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب تا حد زیادی از رنج مردم گیلان را کاهش دهد.

کشوری مثل روسیه در بیشتر ایام سال بارش سنگین برف را تجربه می‌کنند ولی مشکلاتی نظیر قطع و بروز اختلال در شبکه‌های ارتباطی این کشور کمتر پیش می‌آید. قطعا برای کشوری مانند ایران که در کل دارای اقلیم آب و هوایی گرم و خشک است نباید بارش‌های مقطعی برف مشکلات جدی برای ارتباطات همراه و ثابت مردم ایجاد کند. ایران به عنوان کشوری در حال توسعه گام‌های بلندی را به سمت نسل‌های جدید اینترنت یعنی شبکه‌های 4G و حتی 5G برداشته داشته است. لذا مردم انتظار دارند مسئولان اساس این گونه از پیشرفت‌ها را در همه مناطق کشور فراهم کنند و مشکلی برای برقراری ارتباط تلفنی وجود نداشته باشد.

گسترده‌ای حوزه‌های پوشش شرکت زیرساخت بر هیچ‌کس پوشیده نیست و قطعاً مدیران و کارمندان این دستگاه نیازهای همه اقشار مختلف جامعه را در نظر گرفته و برای رفع آن می‌کوشند. گیمرها و علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای نیز از  جمله افرادی هستند که به طور مستقیم و غیرمستقیم با شرکت زیرساخت در ارتباط هستند. با توجه به محدودیت‌های صورت گرفته از شرکت‌های بازی‌سازی خارجی برای کاربران ایرانی نیاز به حمایت دستگاه‌های مسئول در حوزه بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد.  اما نباید فراموش کرد که «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.»

بر اساس آمار اعلام‌شده از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم‌اکنون مناطق ماسوله، لنگرود، لاهیجان، کومله، شلمان، رحیم‌آباد، خشک بیجار، آستانه، اشرفیه و املش با مشکل ارتباطی درزمینهٔ شبکه تلفن همراه مواجه هستند. توجه به این نکته که آیا برای مردم این مناطق بهبود پینگ بازی‌های رایانه‌ای مهم‌تر است یا وصل شدن ارتباط آن‌ها با خارج از محل سکونت خود، اهمیت انجام وظیفه مسئولان مربوطه را دوچندان می‌کند.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزارت ارتباطات شرایط بحرانی شرکت زیرساخت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بازی های رایانه ای تلفن ثابت و همراه شبکه های ارتباطی شبکه های ارتباط وزارت ارتباطات بارش سنگین برف شرکت زیرساخت استان گیلان ارتباط تلفن بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال خیابان جمالی تهران به بزرگراه شهید صیاد شیرازی

شهریار افندی‌زاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: با توجه به وجود گره‌های ترافیکی متعدد در معابر محلات حسین‌آباد و مبارک‌آباد، حد فاصل بزرگراه‌های امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی که رفت و آمد روزانه شهروندان را با مشکل و کندی همراه ساخته بود، مطالعات تخصصی در این باره انجام و راهکارهای روان‌سازی ترافیک و برطرف کردن مشکلات یادشده مورد بررسی قرار گرفت.

افندی‌زاده گفت: در فرایند مطالعات مذکور، گزینه‌های مختلف ساماندهی ترافیکی این محدوده بررسی شد و بازگشایی یکی از معابر شرقی- غربی محلات اعلام شده به شبکه بزرگراهی برای تسهیل دسترسی ساکنین و تخلیه بهتر بار ترافیک خروجی از شبکه، مدنظر قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ادامه داد: براساس نتایج مطالعات و جمع‌بندی اعضای کمیته شبکه معابر، اتصال خیابان جمالی به کندرو بزرگراه شهید صیاد شیرازی با رعایت اصول ایمنی و طرح هندسی مناسب به تصویب رسیده است.

افندی‌زاده با بیان اینکه بهبود دسترسی شهروندان به ایستگاه متروی میدان هروی، تقلیل زمان پیمایش خودروها و کاهش نسبی آلاینده‌ها در محدوده از نتایج اتصال خیابان جمالی به کندرو بزرگراه شهید صیاد شیرازی خواهد بود، اعلام کرد: طرح یادشده، باعث روان شدن ترافیک در شبکه معابر محلات پیرامونی، خروج آسان‌تر خودروها از معابر محلی به بزرگراهی، کاهش بار ترافیکی درون شبکه‌ای و کاهش تأخیر و زمان تردد خودروها می‌شود.

گفتنی است کمیته شبکه معابر، از کمیته‌های تخصصی شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران است که با محوریت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و حضور جمعی از صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف از جمله معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پلیس راهور، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و مناطق مربوطه، تغییرات شبکه معابر شهری تهران را بررسی کرده و درباره نحوه مواجهه با مشکلات ترافیکی تصمیم‌گیری می‌کند.

کد خبر 6097762 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • اتصال خیابان جمالی تهران به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • تداوم پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان
  • پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان با وجود بارندگی‌های اخیر
  • تست سلامت از روی خطوط صورت و چروک پیشانی