Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده تونس در سازمان ملل اعلام کرد، با پایان اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های عربی، امنیت و ثبات به منطقه باز می‌گردد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، نماینده تونس در سازمان ملل در جریان سخنرانی خود در نشست شورای امنیت خاطرنشان کرد: بازگرداندن امنیت و ثبات به منطقه در گرو پایان یافتن اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های عربی و همچنین اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تاکید کرد: توسعه شهرک‌سازی‌ها و ادامه محاصره اعمال شده علیه غزه نیاز به این دارد که نهادهای بین‌المللی مسئولیت خود را در این خصوص بر عهده بگیرند.

نماینده تونس در سازمان ملل ضمن تاکید بر اهمیت اقدام شورای امنیت برای حفظ امنیت و صلح بین‌المللی، حل و فصل درگیری‌های عربی - اسرائیلی و پیشبرد روند صلح بر اساس قطعنامه‌های بین‌الملل گفت: این جلسه در مرحله بسیار حساسی از تاریخ جنگ عربی اسرائیلی برگزار می‌شود چرا که تنش‌ها در منطقه تشدید یافته، روند صلح متوقف شده، تلاش‌ها برای نادیده گرفتن قطعنامه‌های بین‌المللی تکرار شده است؛ قطعنامه‌هایی که پایه و اساس تحقق صلح عادلانه، فراگیر و همیشگی است و منجر به پایان یافتن اشغالگری، بازگرداندن حق و حقوق مشروع ملت فلسطین و در راس آن حق تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی می‌شود.

وی ادامه داد: تونس و اندونزی طی روزهای اخیر با هماهنگی طرف فلسطینی، اعضای شورای امنیت، کشورهای عربی و اسلامی، طرف های منطقه‌ای و سیاسی به ویژه کشورهای غیرمتعهد رایزنی‌هایی در خصوص پیش‌نویس قطعنامه‌ای انجام دادند که بر ضرورت دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر بر اساس قطعنامه‌های قانونی بین‌المللی از جمله قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت در سال ۲۰۱۶ تاکید دارد.

این نماینده تونسی بر حمایت ثابت کشورش از مسأله عادلانه فلسطین و حقوق غیرقابل تصرف و تقسیم ملت فلسطین که با گذشت زمان نیز از بین نمی‌رود، تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح معامله قرن اشغالگری اسرائیل امنیت و ثبات شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!

رضا نصری حقوقدان بین الملل با انتشار پیامی در ایکس نوشت: کسانی که ادعا می‌کنند دیوان کیفری بین‌المللی صلاحیت رسیدگی به جنایات ارتکابی در سرزمین‌های فلسطین توسط اسرائیل را ندارد، با این هدف این ادعا را رواج می‌دهند که متعاقباً تحریم علیه دیوان کیفری بین‌المللی را - به بهانه اینکه از حیطه اختیاراتش خارج شده - توجیه نمایند. اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!

دیوان کیفری بین‌المللی صلاحیت دارد و ایالات متحده آمریکا هیچ توجیهی مطابق حقوق بین‌الملل ندارد تا دیوان و مقامات آن را بهانه خروج از اختیارات خود تحریم کند!

در سال ۲۰۲۱، شعبه پیش‌دادرسی دیوان - با اکثریت آراء - رأی بر این داد که دولت فلسطین یکی از کشور‌های عضو اساسنامه رم است؛ که دولت فلسطین به درستی با پیوستن به اساسنامه رم به دیوان صلاحیت سرزمینی اعطا کرده؛ و اینکه صلاحیت سرزمینی دیوان به سرزمین‌هایی که از سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل اشغال شده‌اند، یعنی غزه و کرانه باختری، از جمله بیت‌المقدس شرقی، اِعمال می‌شود!

دیگر خبرها

  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق کرد 
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • صدای خُردشدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی به گوش می‌رسد