Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ولادیمیر ارماکوف» مدیر امور منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک ضمن بی‌اساس خواندن ادعا‌های واشنگتن مبنی بر نقض معاهده آسمان‌های باز از سوی مسکو اعلام کرد در صورتی که آمریکا از این معاهده خارج شود، روسیه نیز مجبور به انجام اقدام متقابل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها در مورد قصد آمریکا برای انصراف از این پیمان، که به موجب آن ۳۴ شرکت‌کننده در این پیمان قادرند از آسمان قلمروی سایر کشور‌ها پرواز کنند تا بتوانند اجرای توافق‌های خلع سلاح را بررسی کنند، برای اولین بار در ماه اکتبر منتشر شد.

ارماکوف گفت: طرف آمریکایی هیچ گزارش رسمی درباره برنامه‌های خود برای ترک معاهده آسمان باز اعلام نکرده است. با این حال، ما از قصد احتمالی آن برای انجام این کار که به دنبال مطرح شدن ادعا‌هایی مبنی بر نقض این معاهده از سوی روسیه قوت گرفته است، نگران هستیم. اگر واشنگتن تصمیم بگیرد از این معاهده خارج شود، ما مجبور خواهیم شد پاسخ دهیم. ما اعتقاد داریم که هنوز خیلی زود است که علناً درباره این موضوع و اینکه چه تدابیری می‌توان اتخاذ کرد، بحث کنیم.

وی مجدداً بر درخواست مسکو برای نجات معاهده آسمان‌های باز به عنوان "یکی از معدود ستون‌های باقیمانده از معماری امنیت اروپا" تأکید کرد.

این دیپلمات روس در پایان اظهاراتش گفت: ما موضع خود را به همکاران آمریکایی ابلاغ کرده‌ایم. متأسفانه شرکای آمریکایی به جای آنکه اوضاع و روش‌های حفظ توافق را بطور کامل تحلیل کنند ادعا‌های سنتی و کاملاً بی اساس خود مبنی بر عدم پایبندی روسیه به این پیمان را تکرار می‌کنند.

طبق معاهده آسمان‌های باز که میان ۳۴ کشور جهان منعقد شده است پرواز هواپیما‌های جاسوسی و تجسسی کشورهای امضاکننده این پیمان بر فراز سایر کشور‌های عضو بلامانع است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاهده آسمان های باز روسیه آمریکا پرواز شناسایی معاهده آسمان های باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۲۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصر به اسرائیل در خصوص حمله به رفح

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در گفت‌وگوی مطبوعاتی با همتای ایرلندی خود بر لزوم برداشتن گام‌های بازدارنده در برابر حمله اسرائیل به رفح تاکیدکرد.

وی با بیان این که وجدان بشری دیگر نمی‌تواند ادامه این حجم از کشتار در غزه که به 34 هزار کشته رسیده و 20 هزار نفر از آنها زنان و کودکان هستند و استمرار تخریب این منطقه به گونه‌ای که غیرقابل سکونت شده است را تحمل کند.

شکری بر ضرورت توقف این جنگ و تلاش برای پایان دادن به آن با تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکیدکرد و گفت: این موضوعی است که باید از سوی همه هم‌پیمانان و جامعه بین‌الملل حمایت شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد که آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی(آنروا) تنها سازمانی است که می‌تواند کمک‌های بشردوستانه را در فلسطین توزیع کند و کشورهایی که کمک به این سازمان را تعلیق کردند، خسارت زیادی به این موسسه و در این شرایط فاجعه‌بار انسانی وارد نمودند.
 

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • هشدار مصر به اسرائیل در خصوص حمله به رفح
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست