Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:27:00 GMT

ساخت بازوی بیونیکی که پیانو می زند

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۳۳۳۷

ساخت بازوی بیونیکی که پیانو می زند

‍‍‍‍‍‍

دریافت 5 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، یک بازوی بیونیک ساخته شده که می تواند تخم مرغ ها را نگه دارد و پیانو بنوازد. در حقیقت این بازو می تواند حرکات دست انسان را تقلید کند.

«هیون مین دو» از انستیتو ماشین آلات و مواد کره جنوبی این بازو را ساخته و ادعا می کند این ابزار می تواند آب بریزد و قیچی را کنترل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازوی رباتیک دارای ۴ انگشت است که هرکدام از آنها ۳ بند دارند، به همین دلیل مانند دست انسان انعطاف پذیر است و می تواند اشیا را با قدرت کنترل کند.

به گفته سازندگان این ربات می توان از آن در کارخانه یا صنایع مختلف استفاده کرد و به ربات ها اجازه داد به طور فیزیکی با جهان اطراف ارتباط برقرار کنند.

بازوی مذکور ۲.۲ پوند وزن دارد و می تواند جسمی با ۳ برابر وزن خود را بلند کند. در این بازوی رباتیک ۲ نوع حسگر وجود دارد که لمس با قدرت های مختلف را شناسایی می کند. این حسگرها در نوک انگشتان، انگشتان و کف دست ابزار به کار رفته اند تا هرگونه شی را شناسایی کنند.

به گفته محققان این بازو مانند دست انسان کار می کند و ساختار و حرکات انگشتان واقعی را تقلید می کند. در کل ۱۲ موتور هر انگشت و مفصل های آن را به طور جداگانه حرکت می دهند.

کد خبر 4851175

منبع: مهر

کلیدواژه: رباتیک ربات نوآوری ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو تحقیقات علمی موبایل نوآوری فناوری فضایی شرکت دانش بنیان سامسونگ ماهواره ظفر امنیت اطلاعات اینترنت گوگل هوش مصنوعی دست انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئویی از پشت‌صحنه «نون خ» در سرما و شرایط سخت!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # سریال ، سریال تلویزیونی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • روایت رییس پژوهشگاه رویان از پیام رهبری در خصوص ساخت انسان کامل
  • آن چه این نامردمان با جان انسان می کنند! | ببینید
  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • قیمت قورمه سبزی نجومی شد
  • ویدئویی از پشت‌صحنه «نون خ» در سرما و شرایط سخت!
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم
  • دونوازنده مهم کنسرت برگزار می کنند/ یک هم‌نشینی شنیدنی
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»