Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:11:41 GMT

جایگزینی رگ‌های خونی با نخ‌های زیستی قابل بافت

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۳۴۳۲

جایگزینی رگ‌های خونی با نخ‌های زیستی قابل بافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، نخ‌های زیستی که به تازگی بدین منظور ابداع شده اند از ثبات و طول عمر بیشتری نسبت به دیگر مواد مورد استفاده برخوردارند.

محققان فرانسوی سازنده این نخ‌ها می‌گویند نخ کلاژن به کار گرفته شده بدین منظور می‌تواند به شکل یک شبکه سه بعدی بافته شود و به خوبی با بخش‌های باقی مانده رگ آسیب دیده پیوند خورده و جلوی تداوم خونریزی را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پشتیبانی و همپوشانی با سلول‌های رگ‌های خونی مزیت دیگر این نخ‌های کلاژن است که ناشی از امکان پیوند زدن آنها با بدنه رگ هاست. نخ‌های یادشده نه تنها قابل بافتن هستند، بلکه برای ایجاد پیوند عروقی (ایجاد لوله‌های قابل کاشت جهت هدایت جریان خون) قابل استفاده خواهند بود.

مقاومت بسیار بالا در برابر فشار، قدرت نگه داشتن بخیه و نفوذناپذیری بالاتر از حد نیازهای بالینی از جمله مزایای این نخ‌های سه بعدی است. پژوهشگران هم اکنون در حال بررسی واکنش سیستم ایمنی بدن به این نوع نخ‌ها هستند.

کد خبر 4851150

منبع: مهر

کلیدواژه: خدمات درمانی فرانسه پیوند اعضا رگ مصنوعی زیست فناوری ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو تحقیقات علمی موبایل نوآوری فناوری فضایی شرکت دانش بنیان سامسونگ ماهواره ظفر امنیت اطلاعات اینترنت گوگل هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۳۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده

ای یار جفا کرده پیوند بریده این بود وفاداری و عهد تو ندیده   در کوی تو معروفم و از روی تو محروم گرگ دهن آلوده یوسف ندریده   ما هیچ ندیدیم و همه شهر بگفتند افسانه مجنون به لیلی نرسیده   در خواب گزیده لب شیرین گل اندام از خواب نباشد مگر انگشت گزیده   بس در طلبت کوشش بی فایده کردیم چون طفل دوان در پی گنجشک پریده   مرغ دل صاحب نظران صید نکردی الا به کمان مهره ابروی خمیده   میلت به چه ماند به خرامیدن طاووس غمزت به نگه کردن آهوی رمیده   گر پای به در می‌نهم از نقطه شیراز ره نیست تو پیرامن من حلقه کشیده   با دست بلورین تو پنجه نتوان کرد رفتیم دعا گفته و دشنام شنیده   روی تو مبیناد دگر دیده سعدی گر دیده به کس باز کند روی تو دیده کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امروز با سعدی: دیگر مپرس از من نشان کز دل نشانم می‌رود امروز با سعدی: کس نیست که پنهان نظری با تو ندارد امروز با سعدی: دست در خون عاشقان داری

دیگر خبرها

  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جایگزینی بیش از ۲ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده‌های مازندران
  • رانندگی خودرو دیزلی با سوخت زیستی
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳