Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:46:02 GMT

پوتین و اردوغان درباره ادلب گفت وگو کردند

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۳۵۲۰

پوتین و اردوغان درباره ادلب گفت وگو کردند

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین ظهر امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد: این مذاکره تلفنی به ابتکار طرف ترکیه ای صورت گرفت و ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان به تفصیل درخصوص اوضاع ادلب گفت وگو کردند. 

 در این بیانیه آمده است: روسای جمهوری روسیه و ترکیه به گفت وگو درخصوص جوانب مختلف بحران سوریه دروهله اول باتوجه به متشنج شدن اوضاع منطقه امن ادلب ادامه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این گفت وگوی تلفنی بر اهمیت اجرای کامل توافق های بین روسیه و ترکیه به دست آمده در روز ۱۷ ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ تاکید شد. 

دو طرف برای این منظور توافق کردند تماس های بیشتر از طریق سازمان های مربوطه روسیه وترکیه داشته باشند. 

اوضاع منطقه امن ادلب در هفته های اخیر بر اثر تحرکات تروریست ها و حملات آنها از این منطقه به نقاط دیگر سوریه متشنج شده است.

ورود ارتش ترکیه به این منطقه برای حمایت از گروه های مسلح ضدسوری بر تنش اوضاع افزوده و در جریان گلوله باران مواضع ارتش سوریه و ترکیه از سوی دو طرف، دهها نفر از نیروهای آنها کشته یا مجروح شده اند.

سوریه بارها با محکوم کردن حملات نظامی ترکیه و همپیمانان آن در خاک سوریه اعلام کرده است که اقدامات آنکارا در شمال سوریه نخواهد توانست به احیای مجدد گروه های تروریستی کمک کند.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز دوشنبه در کنفرانسی خبری در آنکارا تاکید کرد که چنانچه پیشروی های ارتش سوریه در استان ادلب در شمال این کشور ادامه پیدا کند، ترکیه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وزارت دفاع ترکیه نیز روز دوشنبه اعلام کرد که پنج نظامی این کشور در پی حمله نیروهای ارتش سوریه به برج دیده بانی ترکیه در شمال سوریه کشته شدند.

ادامه پیشروی های ارتش سوریه برای آزادسازی آخرین پایگاه های گروه های تروریستی در مناطق شمال غرب این کشور در استان های ادلب و حلب، باعث منازعه جدیدی میان آنکارا و دمشق و وقوع درگیری های نظامی میان دو طرف شده است.

پیشروی سوریه در این مناطق درحالی شدت گرفته که از روز نهم ژانویه (۱۹ دی ماه) با توافق میان «ولادیمیر پوتین»  رییس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان»  همتای ترکیه‌ای وی، در منطقه ادلب آتش بس اعلام شد؛ اما این آتش بس دو روز بعد با حملات تروریست‌ها نقض شد.

ترکیه دارای ۱۲ برج دیده بانی در ادلب و حلب است که بر فعالیت های تروریست ها نظارت داشته و از نظر سوریه این برج ها بیشتر در خدمت تروریست ها هستند و چهار برج تاکنون به محاصره نیروهای سوری درآمده است.

استان ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد و نیروهای سوری در ماه های اخیر بخش های زیادی از جنوب آن را آزاد کرده اند.

برچسب‌ها رجب طیب اردوغان روسیه ولادیمیر پوتین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان روسیه ولادیمیر پوتین رجب طیب اردوغان روسیه ولادیمیر پوتین رجب طیب اردوغان ولادیمیر پوتین ارتش سوریه تروریست ها گفت وگو دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۳۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان نیکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز پ در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد

کد خبر 6090540

دیگر خبرها

  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد