Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: با پایان عملیات بازسازی خط آهن محور جنوب، این خط هم اکنون می‌تواند با حداکثر استعدادی که دارد مورد بهره‌برداری قرار گرفته و افزایش سرعت قطارها در آن محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی درخصوص پایان عملیات بازسازی خط آهن محور جنوب به طول ۲۹۰ کیلومتر با اشاره به کار مهم انجام شده و تاکید ویژه‌ای که روی این نوع فعالیت‌ها وجود دارد، اظهار داشت:‌ باید از سرمایه‌های موجود به بهترین شکل نگهداری و با گسترش و ارتقا دادن آن راندمان و ایمنی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی افزود: وقتی زیرساخت و روسازی در راه‌آهن دچار فرسودگی می‌شود، ایمنی سیر و حرکت قطار را به خطر انداخته و سرعت پایین می‌آید. مساله‌ای که باعث شده بود در گذشته شاهد خروج قطار از ریل باشیم.

وی ادامه داد: با بازسازی خط آهن محور جنوب که یک کار مهم و با ارزش بود، این خط هم اکنون می‌تواند با حداکثر استعدادی که دارد مورد بهره‌برداری قرار گیرد. یکی از این موارد رسیدن حرکت قطارها به سرعت حداکثر ۸۰ کیلومتر است که قوس‌های افقی این امکان را فراهم می‌کند. به این ترتیب قطارها بدون اتلاف وقت و ایمنی بالاتر می‌توانند حرکت داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تشکر از همه مدیران، پرسنل، پیمانکاران و دیگر دست‌اندرکاران دخیل در این پروژه در ادامه با اشاره به بحث اتصال راه‌آهن به خرم‌آباد تصریح کرد: در جلسه‌ای که چند روز پیش در استانداری لرستان با حضور استاندار در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان برگزار شد، خوشبختانه موانع درخصوص بحث اتصال راه‌آهن به خرم‌آباد برطرف شده است.

وی ادامه داد: با مصوبه شورایعالی فنی و پیگیری‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مشکلاتی که پیمانکار داشت برطرف و با آغاز مجدد کار متعهد شدند که با افزایش سرعت این پروژه گسترش یابد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: این پروژه ریلی یکی از پیچیده‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های راه‌آهن کشور به لحاظ سختی کار است و حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با فراهم کردن آن امیدواریم کار در زمانبندی مورد نظر دنبال شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اتصال راه‌آهن درود به خرم‌آباد اظهار داشت: اتصال راه‌آهن درود به خرم آباد و بعد از آن مطالعات در مسیر اندیمشک موضوع بسیار مهمی در تحقق رساندن ظرفیت جابه‌جایی بار به ۱۰۰ میلیون تن در سال است.

وی افزود: یکی از کریدورهای بار بندر امام خمینی (ره) و خرمشهر است که به دنبال اتصال آن به کشور عراق هستیم. هم اکنون ظرفیت این خط ۵۷.۷ میلیون تن است که طبیعی خواهد بود برای گسترش نیاز به ظرفیت دارد و قطعا این یکی از الزامات ترانزیتی است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی وزارت راه اتصال راه آهن به خرم آباد بازسازی خط آهن محور جنوب وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۳۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با صعود به فینال برند ایران حفظ شد/ قهرمانی نیاز فوتسال ایران است

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران در دیدار نهایی رقابت‌ها جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا روز یکشنبه ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف میزبان مسابقات، تیم ملی تایلند خواهد رفت. فوتسالیست‌های ایرانی در حالی به دیدار نهایی صعود کردند که در بازی نیمه نهایی برابر ازبکستان با مشکل مواجه شدند و پس تساوی در وقت‌های قانونی و اضافه، در ضربات پنالتی به برتری رسیدند. مسأله‌ای که موجب نگرانی بسیاری از کارشناسان و اهالی فوتسال شد.

اسماعیل تقی پور کارشناس و پیشکسوت فوتسال در گفت و گو با خبرنگار مهر به بررسی شرایط تیم ملی در این بازی‌ها پرداخت و گفت: پیش از این هم گفته بودم که ازبکستان جدی ترین رقیب ما در جام ملت‌ها خواهد بود ژاپن نمی‌تواند برای ما خطرساز باشد و در دیدار برابر ازبکستان دیدیم که ازبکستان ما را به دردسر انداخت. بازی ازبکستان در همان دقایق اول نشان داد که با برنامه به مصاف ایران آمده است و روی نفرات ما شناخت کامل داشتند و سرمربی ازبک ها هم روی تیم خودش و هم روی تیم ما اشراف کامل داشت.

با صعود به فینال برند ایران را حفظ کردیم

این پیشکسوت فوتسال گفت: تیم ملی ایران با تیم ملی ازبکستان قابل قیاس نیست و نفرات ما به مراتب برتر از آنها است و ازبکستان هیچ گاه حریف قدری برای ایران نبوده است و هیچکدام از بازیکنان این تیم در حد و اندازه‌های بازیکنان ما نیستند. اما وقتی «ژوزه اوناسیو لوپز» هدایت این تیم را برعهده گرفت طوری از بازیکنان استفاده می‌کند که می‌تواند تیم ما را به دردسر بیاندازد و در این دیدار باید بگوییم که «مردیم تا بردیم!».

وی ادامه داد: اگر این بازی را نمی‌بردیم و به فینال نمی‌رفتیم برای فوتسال ایران اتفاق خیلی بدی می‌افتاد و شاید تا ۲-۳ سال نمی‌توانستیم این تیم را بلند کنیم و این اتفاق را به سختی فراموش می‌کردیم. خدا را شکر که با این پیروزی توانستیم برند خود را حفظ کنیم.

اسماعیل تقی پور بر اهمیت بهره گیری از سرعت تاکید کرد و گفت: در هر بازی باید با سبک خاصی بازی کرد. در این دیدار برخلاف دیداری مثل کویت نمی‌توانستیم با حرکات فردی به نتیجه برسیم و باید سرعت بازی را بالا می‌بردیم و هر گاه به بازی سرعت دادیم ازبکستان را با مشکل مواجه کردیم. اما مشکلی که وجود داشت این بود که در زمان‌های کمی از بازی از تاکتیک سرعت بهره گرفتیم. نفرات تیم ما برتر از سطح آسیا هستند اما حریف ما توانست طوری بازی را ببندد که نتوانستیم از روی حرکات فردی کار خاصی انجام دهیم و باید بتونیم در دیدارهایی که به این شکل به مشکل می‌خوردیم به سرعت تغییر تاکتیک دهیم.

باید کار تایلند را در نیمه اول تمام کنیم

وی ادامه داد: تایلند هم تیم خوبی است اما در حالی که از حضور تماشاگران بهره می‌گرفتند و در زمین خود بازی می‌کردند در دیدار برابر تاجیکستان به مشکل خوردند وضعیت ما و تایلند در مرحله نیمه نهایی به یک شکل دنبال شد. اما تایلند تیمی نیست که بتواند حریف ایران باشد. بازی فینال سختی‌های خودش را دارد و طبیعی است که هر دو تیم با استرس وارد زمین شوند. باید بتوانیم در دیدار برابر تایلند بتوانیم در همان ابتدای کار نتیجه را به سود خودمان تغییر دهیم و ممکن است هرچه به لحظات پایانی بازی نزدیک شویم کار برای ما سخت‌تر شود. قهرمانی نیاز فوتسال ایران است و همه باید برای شکست تایلند همت کنند. نباید با ترس به مصاف حریف برویم و در ضربات آخر باید نهایت دقت را داشته باشیم.

او در پایان به تمجید از بازیکنان جوان تیم ملی پرداخت و گفت: بازیکنان جوانی مثل بهروز عظیمی یا اکرمی بازیکنان خیلی خوبی هستند و آینده روشنی دارند. اینکه در این بازی‌ها حضور دارند و وحید شمسایی هم به آنها بازی می‌دهد که به افزایش تجربه آنها کمک می‌کند و می‌توانند در سال‌های آینده به بازیکنانی پخته و باتجربه تجربه شوند.

کد خبر 6089917

دیگر خبرها

  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • با صعود به فینال برند ایران حفظ شد/ قهرمانی نیاز فوتسال ایران است
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت