Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- «برانکارد دربستی» که اکنون به چاپ پنجم رسیده، از مجموعه هفت جلدی «دار و دسته دارعلی» نوشته اکبر صحرایی است که نویسنده سعی کرده با استفاده همزمان و مکمل از رویداد‌های طنز، گویش شیرازی و لطیفه‌های امروزی کتابی شیرین و دلچسب را تقدیم خواننده کند. تاریخ انتشار: 13:35 - 23 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۵۸۹۲

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، «برانکارد دربستی» مجموعه بیست و چهار خاطره کوتاه از دوران دفاع مقدس است که صحرایی تلاش کرده با بزرگنمایی و تکرار بخش‌های نمکین، آن‌ها را شیرین‌تر و دلچسب‌تر تقدیم خواننده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده سعی کرده هم نقاط طنز موجود در خودِ رویداد‌ها را بزرگنمایی و بازتعریف کند و هم با استفاده از دو ابزار دیگر یعنی لهجه هموطنان استان فارس و برخی لطیفه‌های امروزی، قدری به نمکشان بیافزاید و پیامی را در دل آن جای گذاری کند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفی آخرین کتاب‌های منتشر شده از سوره مهر اینجا کلیک کنید


برتری دیگر این کتاب کوچک بودن خاطره‌های روایت شده در آن است چنانچه صحرایی در صفحه ابتدایی آن هردوگروه خوانندگان کم حوصله و پُرحوصله را به خواندن کتاب دعوت می‌کند و مژده می‌دهد که هردو می‌توانند در حد حوصله و دلخواه خود از همراهی با راوی لذت ببرند.

نکته آخر اینکه تعداد زیادی از روایت‌ها در عین داشتن گوشه‌های طنزآمیز و طنزموقعیت برساخته توسط نویسنده، به پایان عبرت انگیز یا حتی متأثرکننده ختم می‌شوند، گویی خواننده با کتابی از مجموعه خاطرات دفاع مقدس مواجه است که در برخی موارد، لبخندی هم بر چهره‌اش می‌نشاند.

«- حالا بدون پا چیکار کنم آقو؟

– برادرمن، ببین بغل دستیت سر نداره و هیچی نمیگه!

نوجوان برمی‌گردد و به جنازه بدون سر کنارش زُل می‌زند. بعد نیشش تا بناگوش باز می‌شود و می‌گوید: اینکه شهید شده آقو، اما باز من رو درک نمی‌کنی.

– تو باید خداروشکر کنی که پاتو در راه اسلام دادی.

نوجوان با پشت آستین عرق صورتش را پاک می‌کند و می‌گوید: گفتم درک نمی‌کنی آقو… بدون پا تو حمله که نیستم هیچ، دیگه توی جبهه هم راهم نمیدن.»

گفتنی است مجموعه «دار و دسته دارعلی» که شامل «آمبولانس شتری»، «گردان بلدرچین»، «برانکارد دربستی»، «تویوتای خرگوشی»، «مین سوسکی»، «خمپاره‌های نقلی» و «بمب کلاغی» است همواره جزو آثار پرفروش و پرمخاطب سوره مهر است.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: استان فارس اینجا انتشارات سوره مهر معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد

کتاب بیست و هفت جمله «مجموعه بیانات شهید بهشتی درباره‌ی نماز» توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه منتشر شد.

«امیدوارم پدران و مادران به سهم خود بکوشند به بچه‌ها با همان زبانی که می‌فهمند این معانی [نماز] را در حدود فهمشان یاد دهند و امیدوارم ما نیز به‌زودی امکاناتی پیدا کنیم و در آینده نزدیک این فرصت نصیب شود که در مسجد نیز زمینه‌ای برای فهماندن این مطالب، مخصوصاً به کودکان، فراهم شود». نویسنده کتاب محسن ذوالفقاری از این جمله از شهید بهشتی تأثیر گرفته و همین جمله جرقه‌ای شده برای شروع پژوهشی جدید تا اثری ساده و ماندگار در خصوص نماز از مجموع بیانات ایشان تبدیل به کتاب شود. حال بعد از چندین سال بررسی و غور در گفتارها و نوشتارهای این شهید بزرگوار این اثر به نام «بیست و هفت جمله» در چهار فصل آماده و توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه روانه بازار نشر شده است.

فصل اول جایگاه و اهمیت نماز بیان شده؛ در فصل دوم معنا و زبان نماز ذکر شده؛ در فصل سوم به آثار نماز اشاره شده و در فصل آخر شبهات و مسائل نماز پاسخ داده شده است.

ناگفته نماند که خواندن این کتاب و هر اثری که ما را به فهم معانی نماز کمک کند بر هر مسلمانی واجب است. چرا که خود شهید بهشتی می‌فرمایند: «یاد گرفتن معانی کامل عبارات نماز بر هر مسلمانی در حدود درک و توانش واجب است، نه مستحب. البته ممکن است این فتوا با این صراحت در کلمات بعضی فقها نباشد یا اگر از بعضی از آنان بپرسید، با تردید پاسخ بگویند؛ ولی طبق مبانی اصیل فقه ما، نظری که عرض می‌کنم یک نظر مستند اسلامی است.»

کتاب بیست و هفت جمله در ۲۵۲ صفحه و قیمت ۱۴۰.۰۰۰ تومان در ۱۰۰۰ نسخه منتشر و در اختیار خوانندگان آن قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • بازگشت روماریو پس از 16 سال: برانکارد لازم شدم!
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • ورزشی‌های پنجم اردیبهشت ماه در استان سمنان