Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «حدیث نخبگان» با شرح شش دهه خدمات آیت‌الله ضیاءالدین نجفی تهرانی و مشتمل بر فصول شش‌گانه، توسط انتشارات اهل بیت(ع) روانه بازار نشر شده است. این کتاب در همایش ستارگان محراب، ویژه مفاخر ائمه جماعات رونمایی شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: کتاب «حدیث نخبگان» معرفی شخصیت علمی، جایگاه اخلاقی و خدمات علمی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی  به همت موسسه فرهنگی حفظ و نشر آثار اهل بیت (ع) تدوین و چاپ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کار گردآوری و تدوین این کتاب به مدت یک سال توسط مرتضی خواجوند سریوی، فعال فرهنگی و پژوهشگر حوزه دانش روانشناسی و تاریخ پیشگامان انقلاب انجام شد که طی آن از تازه ترین روش های فیش برداری و پژوهش کتابخانه ای و میدانی و بر اساس رویکرد توصیفی استفاده شده است.

 

به گفته خواجوند سریوی برای گردآوری مطالب، حدود 400 ساعت مصاحبه با آیت الله نجفی تهرانی و 110 ساعت مصاحبه با برخی از استادان دانشگاه و حوزه و شماری از نخبگان حوزه فرهنگ، ادب و دانش کشورمان انجام شد.

 

کتاب حدیث نخبگان در شش فصل تنظیم شده که عناوین این فصل ها عبارتند از: مقام دانش و دانشمند، ولادت و تبار خانوادگی، جایگاه علمی و خدمات اجتماعی، دیدگاه بزرگان دانشگاه و حوزه از گذشته تاکنون، همایش ستارگان محراب و نجفی تهرانی به روایت تصویر.

 

این اثر می کوشد به دور از هر گونه اغراق، خدمات آیت الله نجفی تهرانی در حوزه های مختلف دانش را به تصویر بکشد و در ذکر هر مطلبی، سند و مدرک مربوطه را ارائه می کند.

 

این کتاب که در 169 صفحه تنظیم شده، کاملا رنگی است و به قیمت 60 هزار تومان توسط انتشارات اهل بیت (ع) روانه بازار نشر و در مراسم نکوداشت آیت الله نجفی تهرانی و توسط آیت الله سید هاشم بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه علمیه، رونمایی شد.

 

 

 

یادآور می شود، آیت الله ضیاء‌الدین نجفی تهرانی در سال ۱۳۲۵ شمسی در شهر مقدس نجف اشرف، دیده به جهان گشود. خاندان نجفی عموماً از فقهای نامدار شیعه و از مفاخر رجال مرجعیت و روحانیت عصر خویش بوده و طبق مدارک موجود در صده های متوالی از پرورش یافتگان بزرگانی همچون مقدس اردبیلی، شیخ بهایی، شیخ انصاری، میرزای نائینی، میرزای شیرازی، آخوند خراسانی، سید ابوالحسن اصفهانی و... بوده اند.

پدر ایشان مرحوم آیت الله محمد حسین نجفی عاملی یکی از ستارگان درخشان حوزه علمیه نجف اشرف از پرورش یافتگان درس آیات عظام: میرزای نائینی، سید ابوالحسن اصفهانی، شیخ محمد حسین کمپانی، آقا ضیاء الدین عراقی و آیت الحق سید علی قاضی و هم بحث علامه طباطبایی، علامه امینی، آیت الله خویی و یکی از شخصیت‌های بنام و مورد احترام جامعه علمی نجف بوده‌اند به طوری در عصر زعامت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی با بدرقه جمعی از مراجع معاصر خود از نجف به تهران عزیمت، و عهده دار تدریس و تربیت طلاب علوم دینی و زعامت امور اجتماعی مردم شدند. وی در تمامی این مدت مورد تکریم امام راحل، آیات عظام و رجال علمی آن روز بوده و در سال ۱۳۶۸ هجری در تهران وفات یافتند و بدن شریفش طی مراسم با شکوهی در تهران و مشهد طبق وصیت، در جوار امام هشتم در ایوان طلا، صحن انقلاب آرمیدند روانش شاد.

وی پس از گرانیدن سطوح عالیه در دروس خارج فقه و اصول مراجع آن زمان که استوانه‌های علم و تحقیق و اجتهاد بودند شرکت نمود و بیش از هفت سال از دروس خارج حضرات آیات: آیت الله گلپایگانی، آیت الله حاج میرزا هاشم آملی، آیت الله حاج مرتضی حائری یزدی استفاده علمی داشت و حاصل آن تألیف چهار جلد تقریرات درس اصول و شش جلد تقریرات درس فقه است. تا این که موفق به أخذ اجازه اجتهاد از مراجع بزرگ حوزه علمیه قم، و اجازاتی در تایید مراتب علمی تخصصی و امور روایی خود گردید و این موفقیت برای کمتر کسی در عصر حاضر امکان پذیر است. قابل ذکر است که وی از محضر حضرت آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی و آیت الله شیخ محمد علی اراکی و بعضی دیگر نیز به صورت بحث‌های کوتاه مدت، بهره داشته‌اند.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: ائمه جماعات آیت الله نجفی تهرانی نجفی تهرانی نجفی تهرانی حوزه علمیه اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۴۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعدازظهرشنبه در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه، اخلاق و فقه سه عامل تحول آفرین در علم و دانش هستند و تحقق آنها مسلتزم اهتمام به لایه‌های عملیاتی می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز متاسفانه در برخی از حوزه‌ها از جمله معماری و شهرسازی اسلامی از الگوی اسلامی علی رغم وجود افراد فرهیخته در تاریخ همچون شیخ بهایی بی بهره هستیم.

امام جمعه قم ابراز کرد: زن و خانواده را مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است ضمن اینکه انقلاب اسلامی منطق قابل اجرایی در جهان دارد.

این عضو شورای نگهبان تصریح کرد: انقلاب اسلامی الگوهایی را در موضوع زن خلق کرده و دشمنان نیز با تمرکز به این مسائل قصد کمرنگ نمودن یکسری دستاورها را دارد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: تعهد به ارزش‌ها و الگوهای مبنی بر اسلام و انقلاب منطق یک زن مسلمان می‌باشد و این الگوها باید در جامعه نهادینه شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اذعان کرد: دانش فنی و بنیه علمی باید در دانشگاه حضرت معصومه (س) و سایر دانشگاه‌ها تقویت بشود ضمن اینکه حضور موثر حوزه علمیه و دانشگاه در عرصه‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 6090460

دیگر خبرها

  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • (تصاویر) تشییع پیکر آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • حدیث روز | با اخباری که می‌شنویم چگونه برخورد کنیم؟
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است