Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:08:38 GMT

کاهش اعتراضات و بازگشایی خیابان های بغداد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۴۳۲۱

کاهش اعتراضات و بازگشایی خیابان های بغداد

گروه های تندرو موسوم به «باندهای جوکر» که زیر پوشش اعتراضات خیابانی دست به خشونت و ناآرامی می زدند و به اجبار ادارات دولتی و مدارس و خیابان ها را می بستند و در صدد ایجاد هرج و مرج بودند، چند روزی است که دیگر در فضای مسالمت آمیز اعتراضات دیده نمی شود.

در استان های معترض جنوب و مرکز عراق فراخوان های اعتصاب اجباری متوقف شده و تمامی مدارس و ادارات به طور طبیعی فعالیت خود را در طول چند روز گذشته از سرگرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بغداد نیز آرامش عمومی حاکم بر فضای اعتراضات در میدان تحریر روز چهارشنبه با گشوده شدن تعدادی از خیابان ها و میادین منتهی به محل اعتراضات رقم خورد.    

فرماندهی عملیات امنیت با هماهنگی تظاهرکنندگان در میدان تحریر از ساعات اولیه بامداد «جسر السنک»، میدان «الخلانی» و میدان «الوثبه» به علاوه خیابان مهم «الرشید» را به طور کامل به روی تردد خودروها و عابران پیاده بازگشایی کرد.

پل مهم السنک در جریان مرحله دوم اعتراضات خیابانی عراق در ۲۵ اکتبر سال گذشته (سوم آبان) به دلیل تلاش برخی از گروه های تندور اعتراضی برای عبور از آن و رسیدن به منطقه امنیتی سبز (مقر نهادهای حاکمیتی عراق و سفارتخانه های خارجی) بسته شد.

میدان الخلانی و الوثبه به علاوه خیابان الرشید به دلیل تلاش این گروه های تندرو برای کشاندن اعتراض ها به دیگر مناطق بغداد، از طرف نیروهای امنیتی عراق بسته شدند.

فرماندهی عملیات امنیت بغداد پیش از این نیز به صورت تدریجی بخشی از منطقه امنیتی سبز به علاوه پل «الاحرار» در جوار بانک مرکزی عراق و همچنین بخشی از خیابان الرشید، میدان الوثبه و بازار شورجه را بازگشایی کرده بود.

برخی گزارش ها حاکی است که برخی از معدود گروه های تندرو در میدان تحریر همچنان می کوشند تا در برابر بازگشایی این مناطق به روی مردم و تردد خودروها مقاومت نشان دهند.

دبیر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در اظهاراتی گفته است که گشایش این خیابان ها، میادین و مناطق در اطراف میدان تحریر با هماهنگی و همکاری تظاهرکنندگان صورت گرفته است.

سرلشکر ستاد «محمد البیاتی» اضافه کرد که نیروهای عراق به تدریج در حال گشایش همه خیابان ها و میادین هستند زیرا این حق شهروندان است که از این معابر و خیابان  ها برای تردد استفاده کنند.

وی اضافه کرد که فرماندهی عملیات امنیت بغداد تاکنون به طور جزیی منطقه امنیتی سبز و پل الاحرار و بخشی از خیابان الرشید را بازگشایی کرده و امروز این روند با گشودن پل السنک، خیابان الرشید و میدان الخلانی تکمیل شده است.

البیاتی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک منطقه امنیتی سبز به طور کامل به روی مردم بازگشایی شود.

اکنون از سه پل بسته شده در جریان اعتراضات تنها پل «الجمهوری» مشرف به میدان تحریر بسته باقی مانده و پل های السنک و الاحرار بازگشایی شده اند.

با گشودن شدن این مناطق به روی عموم، در عمل گستره و محدوده اعتراضات در بغداد  به میزان یک سوم کاهش یافته و فقط به میدان تحریر منحصر شده است.

لازم به یادآوری است که بعد  از انتخاب «محمد توفیق علاوی» به عنوان نخست وزیر جدید عراق، از جمعیت اعتراضی در بغداد و استان های جنوب و مرکز عراق به شدت کاسته شده امری که فضا را برای آرامش عمومی در عراق مهیا کرده است.

عراق از مهر ماه امسال شاهد برخی ناآرامی ها از سوی گروه های مورد حمایت بعضی از سفارتخانه های خارجی از جمله امریکا در بغداد است.

برخی منابع آگاه عراقی پیشتر از دخالت ۱۶ سفارتخانه خارجی در ناآرامی های اخیر در عراق خبر دادند.

برچسب‌ها میدان تحریر بغداد پروندهٔ خبری اعتراض در عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میدان تحریر بغداد میدان تحریر بغداد فرماندهی عملیات امنیت منطقه امنیتی سبز گروه های تندرو میدان تحریر خیابان الرشید خیابان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۴۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه اصابت پهپاد انتحاری به میدان گازی در سلیمانیه عراق

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • (ویدئو) لحظه اصابت پهپاد انتحاری به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم
  • فیلم| لحظۀ حملۀ پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است