Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به ادعای ترکیه درباره حملات ارتش سوریه در ادلب تاکید کرد که ارتش سوریه فقط تروریستها را هدف قرار می‌دهد نه غیرنظامیان را.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در نشست خبری خود در روز چهارشنبه گفت، ترکیه متعهد شده تروریست‌ها را در ادلب نابود کند اما همان تروریستها به نیروهای ارتش سوریه و همچنین سایتهای نظامی روسیه حمله می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی در پاسخ به شایعات و ادعاها درباره حملات نیروهای سوریه در ادلب تاکید کرد که ارتش سوریه تروریستها را هدف قرار می‌دهد نه غیرنظامیان را. 

سخنگوی کاخ کرملین به ادعای آنکارا در زمینه عدم تعهد مسکو به توافق سوچی نیز پاسخ داد و گفت که مسکو به توافقات سوچی درباره سوریه پایبند است. 

پسکوف همچنین اعلام کرد که فعلا برنامه‌ای برای تماس بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه درباره تحولات کنونی ادلب ندارند اما ارتشهای دو کشور با یکدیگر در تماس هستند. 

روسیه و سوریه صبح روز چهارشنبه نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که مناطق کاهش تنش در ادلب به دلیل اقدامات شبه نظامیان(مورد حمایت ترکیه) با خطر فاجعه انسانی مواجه است. 

ارتش سوریه از چهارم بهمن ماه جاری عملیاتی را در استانهای ادلب و حلب آغاز کرده و همچنان ادامه دارد. ترکیه و سایر حامیان گروه‌های تروریستی، مخالفت خود را با این عملیات اعلام کرده‌اند، ولی نیروهای سوری تأکید دارند که باید سراسر خاک این کشور از تروریستها پس گرفته شود.

ارتش ترکیه طی روزهای گذشته از گشته شدن چندین نظامی خود در ادلب خبر داده است. 

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه ترکیه بشار اسد روسیه سخنگوی کاخ کرملین ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به اینکه طرف اوکراینی در خط مقدم جبهه، به شدت وحشت زده شده است، گفت که روسیه حالا باید عملیات نظامی را به سرانجام برساند.

پسکوف تاکید کرد: در خط مقدم جبهه، طرف اوکراینی به شدت ترسیده است. اطلاعات دسته اولی که در اختیار داریم حاکی از آن است که در آن سوی میدان جنگ، ترس رو به افزایش است. نکته حائز اهمیت این است که همین روند و تحرک را حفظ کنیم. خیلی اهمیت دارد که متوقف نشویم و اهداف عملیات نظامی را محقق کنیم.

اظهارات پسکوف در حالی است که پنتاگون به‌تازگی از بسته کمک نظامی «بی‌سابقه» آمریکا به اوکراین به ارزش ۶ میلیارد دلار رونمایی کرد. علاوه بر این، بسته ۶۱ میلیارد دلاری کاخ سفید سرانجام پس از ماه‌هاست بن‌بست در کنگره آمریکا، به تصویب مجلس نمایندگان رسید. در عین حال، وزارت دفاع روسیه از افزایش شمار قربانیان ارتش اوکراین در خط مقدم جبهه خبر داده است.

کد خبر 6091076

دیگر خبرها

  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • پسکوف: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده؛ باید کار را تمام کنیم
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم