Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم یکی از ملزومات رشد علمی کشور را تبدیل این علوم تولید شده به فن و محصول و برنامه افزایش استفلال کشور و رفاه مردم دانست.

دکتر محمد حیدری امروز 23 بهمن در نشست «نقش انقلاب اسلامی در توسعه فناوری‌های نوین در کشور» که به همت خبرگزاری ایسنا قم در ساختمان جهاددانشگاهی و با حضور دکتر اخوان علوی رئیس پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی دارای یک روح و فرهنگ غالب بود که علاوه بر محتوای دینی و مذهبی، روحیه خودباوری و تحریک خلاقیت های فردی و اجتماعی را نیز به با خود همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران در زمان رژیم پهلوی به یک کشور وارد کننده خدمات و فناوری و زیرساختی مبدل شده بود. با وجود استقرار برخی تجهیزات ولی روح خودباوری علمی در کشور وجود نداشت ولی پس از انقلاب و وقوع جنگ تحمیلی و هجمه دشمنان علیه کشور این روح خودباوری به جمعیت جوان و تحصیل کرده با یک رمز با عنوان رمز جهاد در راه خدا در آمیخت و حماسه عظیم جنگ را آفرید.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: جهاددانشگاهی یکی از رویش های انقلاب اسلامی بود و با هدف پرکردن خلاهای کشور در زمینه های حساس شکل گرفت. زمینه هایی که وابستگی در آنها کشور را در معرض خطر قرار می داد. امروز نیز این نهاد با برکت با همین نگاه و روش به کار خود ادامه می‌دهد.

وی گفت: در دو دهه گذشته شاهد خیزش عظیم علمی در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور بوده ایم. به نحوی که رتبه علمی کشور رابه دلیل انتشار مقالات علمی در رده بهترین کشور‌ها قرارداده است. با توجه به همین ظرفیت باید تلاش کنیم که این رشد علمی و تحقیقات کتابخانه ای و میدانی را به صحنه ای برای افزایش قدرت ملی و ارتقای سطح زندگی و رفاه مردم مبدل کنیم.

گفتنی است در این نشست، دکتر اخوان علوی رئیس پارک علم و فناوری استان قم نیز ره ارایه بحث پرداخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه قم انقلاب اسلامی علمی کشور استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴

پاویون ملی شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان در رویداد بزرگ نمایشگاهی حوزه سلامت شرق آسیا با حمایت سازمان توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در ویتنام برپا می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پاویون ملی شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان در رویداد بزرگ نمایشگاهی حوزه سلامت شرق آسیا با حمایت سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، اردیبهشت 1403 در کشور ویتنام برپا می‌شود.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی پزشکی و داروسازی ویتنام از 9 تا 12 می (مطابق با 20 تا 23 اردیبهشت ماه 1403) در محل کاخ فرهنگی ویت خو در شهر هانوی پایتخت ویتنام برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه بر روی ارائه به‌روزترین فناوری‌ها، پیشرفت‌ها و دستاوردهای برجسته این حوزه متمرکز خواهد بود، به طوری که متخصصان و فعالین حوزه سلامت و پزشکی از سراسر جهان برای تبلیغات و معرفی محصولات، تبادل تجربیات و بهره‌گیری از فرصت‌ها در سرمایه‌گذاری، تولید و گسترش کسب و کار در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران

غرفه‌داران و مخاطبین این نمایشگاه از حوزه های تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، تولیدکنندگان دارویی، تجهیزات و خدمات زیبایی، تجهیزات تشخیص و درمان بیماری‌ها، تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات توانبخشی هستند.

شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی حضور در این پاویون تا روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403 فرصت دارند در سامانه کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری به نشانی https://tesc.ir/service/8/1 ثبت‌نام کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09355242413 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فناور است
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فن‌آور است
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی