Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام مجمع اسلامی دانشجویان ایران دانشگاه آزاد ضمن تقدیر از شورای نگهبان برای بررسی دقیق صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس، گفت: از این پس نوبت مردم است که با دقت نمایندگان اصلح را انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمد مهدی سوری قائم مقام مجمع اسلامی دانشجویان ایران دانشگاه آزاد اسلامی در نشست «نقش جنبش دانشجویی در انتخابات مجلس» که در این خبرگزاری برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ورود به چهل و دومین سال پیروزی انقلاب گفت:‌ در انتخابات مجلس باید توجه کنیم که اصلح‌ها وارد مجلس شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه امسال شورای نگهبان وظیفه‌اش رو به نحو احسن انجام داد و در تایید صلاحیت ها نهایت دقت را به کار برد و از این پس نوبت مردم است که با دقت نمانیدگان اصلح را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه از این پس انتظارات هم از قوه قضاییه و هم از مجلس شورای اسلامی چندین برابر می‌شود، گفت: ۹۰ نفر از افرادی که در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی به عنوان وکلای ملت در حال فعالیت هستند تایید صلاحیت نشده اند باید به صورت جدی پیگیر این موضوع بود که دلایل تایید صلاحیت نشدن این افراد برای مردم به صورت شفاف بیان شود و اگر مفاسدی صورت گرفته با آن برخورد شود.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: چه دلیلی دارد افرادی که صلاحیت حضور در انتخابات مجلس آینده را ندارند در حال حاضر در مجلس و فعالیت داشته باشند. 

سوری یادآور شد: انتخابات امسال در یکی از حساس‌ترین برهه های تاریخ نظام جمهوری اسلامی در حال برگزاری است اینجاست که باید نشان داد ملت ایران یکپارچه و یکدست به مانند گذشته از نظام حاکم حمایت خواهد کرد و با حضور پر شور در صندوق‌های رای این موضوع به جهانیان نشان داده خواهد شد.

 قائم مقام مجمع اسلامی دانشجویان ایران دانشگاه آزاد در بخش دیگری با اشاره به پیام رهبر انقلاب به تشکل‌های دانشجویی افزود: همانگونه که مقام معظم در پیام خود تاکید کردند که بیشتر از هر زمان به عنصر مومن وحزب اللهی نیاز داریم و باید بر مبانی پافشاری کرد فعالین دانشجویی هم باید این پیام را سرلوحه کارشان قرار دهند.

وی گفت: در چنین زمانی جنبش دانشجویی باید شفاف سازی و آگاه سازی کنند، نباید عرصه را خالی کنند تا افراد غیرانقلابی روی کار بیایند.

سوری تاکید کرد: در حال حاضر بهترین زمان برای شفافیت در انتخابات است و اگر می‌خواهیم به کاندیدی رای بدهیم باید اول از او بخواهیم که در خصوص اموالش شفاف باشد چرا که شفافیت در اموال نمایندگان مجلس زمینه‌ای می‌شود برای  شفافیت کاندیداهای ریاست جمهوری.

وی گفت: شفافیت در اموال، شفافیت در عملکرد باعث شفافیت در آراء و برگزاری انتخابات نیز خواهد شد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد:‌ نباید کورکورانه تصمیم بگیریم. نباید در انتخابات بر حسب طایفه و قوم تصمیم گرفت. انتخاب ما باید فردی باشد که جامعه‌ را درک کند، شرایط را بفهمد، و در قانون گذاری نظر صحیح را بیان و یا حمایت کند. 

سوری تصریح کرد: مطمئن باشید که هر نماینده‌ای به مجلس راه پیدا کند از قلم نقد فعالان دانشجویی در امان نخواهد ماند.

وی گفت: در حال حاضر و پیش از انتخابات اتحادیه مجمع اسلامی وظیفه  آگاه سازی مردم نسبت به انتخاب ها را در پیش گرفته و از هیچ حزب و جناحی حمایت نخواهد کرد و فقط شاخص‌های یک انتخاب درست و یک فرد انقلابی را معرفی خواهد کرد اما مطمئن باشید هر انتخابی صورت بگیرد بعد از انتخابات تک‌تک فعالیت هایش بررسی و نقد خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای نگهبان دانشگاه آزاد دانشجویان مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس تایید صلاحیت شورای نگهبان حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است

بیژن نوباوه‌وطن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: هنوز یک پنجم مجلس دوازدهم تعیین نشده که این تعداد بسیار مهم و اثرگذار است.

داوطلب دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم بیان کرد: مطمئن هستم با تعهدی که مردم دارند، حتماً دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی پای صندوق‌های رأی خواهند آمد و با مشارکت خود این کار ناتمام را تمام خواهند کرد.

وی تاکید کرد: همه مطالبات ملت از طریق مجلس شورای اسلامی قابل پیگیری است و هر چقدر مجلس ما قوی‌تر و منسجم‌تر باشد، قطعاً می‌تواند در آینده کشور نقش به سزایی داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم همه مردم که در دور اول انتخابات مجلس پای صندوق‌های رأی آمدند و حتی کسانی که در دور اول نیامدند، روز جمعه این هفته پای صندوق‌های رأی بیایند و ۴۵ نماینده باقیمانده مجلس دوازدهم را با رأی بالای خود تعیین کنند.

کد خبر 6099053 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مردم از انتخاب اصلح غفلت نکنند
  • مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است
  • نماینده اصلح باید شناخت کافی از دغدغه‌های مردم داشته باشد
  • خبر مهم شورای نگهبان برای کاندیداهای دور دوم انتخابات
  • مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس به افراد اصلح رأی دهند
  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد