Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی وزیر بهداشت با بیان اینکه استفاده از داروهای شیمی درمانی، کمترین اثربخشی را نسبت به سایر روشهای درمان سرطان دارد، گفت: امروزه شرکت‌های دارویی پس از شرکت‌های اسلحه‌سازی دومین قدرت اقتصادی جهان را دارند! ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر محمداسماعیل اکبری ضمن تعریف راهنمای بالینی (گایدلاین) اظهار کرد: گایدلاین روشی علمی که به استناد وضعیت اجتماعی و اقتصادی در هر کشور، بیشترین بهره را به مردم می‌رساند، بنابراین محور تدوین گایدلاین‌ها، مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد نسبت به ناکارآمد بودن برخی گایدلاین‌های تدوین شده توسط وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر گایدلاینی که برای مبتلایان به سرطان پستان استفاده می‌شود از نظر اقتصادی و درمانی موثر نیست و سود آن تنها 6 درصد است.

اکبری با ارائه مثالی ادامه داد: در تشخیص اولیه سرطان پستان، استفاده از دستگاه MRI تنها حدود 47 درصد اثربخشی دارد در حالیکه حداقل بهره‌گیری از این روش در دنیا 85 درصد است؛ در کشور کانادا مردم برای استفاده از دستگاه MRI، حداقل 6 ماه در نوبت قرار می‌گیرند، اما ما در برخی مراکز درمانی خود حتی ساعت 3 صبح بدون حضور پزشک معالج MRI انجام می‌دهیم و در گایدلاین‌هایمان نیز کادر درمان، تشویق به انجام MRI شده‌اند!

وی با بیان اینکه سرطان‌ها عموماً شامل سرطان‌های تومورال و سایر سرطان‌ها مانند خون، مغز استخوان غدد لنفاوی و... هستند، تصریح کرد: درمان سرطان‌های خون، عموماً درمان دارویی است و از جراحی‌ها برای تشخیص آنها استفاده می‌شود اما در سرطان‌هایی که غده‌ای یا تومورال هستند، از درمان ترکیبی استفاده می‌شود و درمان جراحی برای آنها حداکثر اثربخشی را دارد؛ مطالعات نشان داده‌اند که انجام عمل جراحی در این نوع سرطان‌ها، به‌تنهایی 49 درصد احتمال بهبودی را به بیماران می‌بخشد.

اکبری تاکید کرد: پس باید بسیار دقیق به فکر تجویز دارو و درمان باشیم تا حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.

مشاور عالی وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از درمان‌های جانبی برخی سرطانها، رادیوتراپی است، خاطرنشان کرد: این روش درمانی به همراه جراحی، می‌تواند تا 40 درصد به بهبود بیماران کمک کند.

وی افزود: شیمی‌درمانی تنها 11 درصد اثربخشی به همراه سایر درمان‌ها دارد اما از لحاظ اقتصادی، بیشترین بار مالی و اقتصادی در بخش شیمی‌درمانی صرف می‌شود که کمترین اثربخشی را دارد! بنابراین باید جایگاه هر یک از این درمان‌ها به خوبی مشخص شود.

محرومیت 40 درصد کشور از دسترسی به دستگاه رادیوتراپی

مشاور عالی وزیر بهداشت با بیان اینکه حدود 40 درصد از کشور ما از دسترسی به دستگاه رادیوتراپی محروم است، متذکر شد: اگرچه تقریباً در تمام مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ دستگاه رادیوتراپی داریم اما هنوز کمتر از نیمی از جامعه، دسترسی مناسبی به درمان رادیوتراپی ندارند؛ در حالیکه این حرمت در زمینه دارویی وجود ندارد که بنظر می‌رسد برخی مسائل اقتصادی، پشت‌پرده این قضیه است.

اکبری خاطرنشان کرد: انجام جراحی بستگی به فرد دارد اما دارو وابسته به شرکت‌های دارویی است که سبب شده مصرف دارو در درمان سرطان افزایش یابد؛ امروزه شرکت‌های دارویی پس از شرکت‌های اسلحه‌سازی دومین قدرت اقتصادی جهان را دارند!

وی با اشاره به اینکه نیازمند سیاستگذاری در این زمینه هستیم، تصریح کرد: برای مثال اگر این مسئله را بررسی کنیم که اگر این دارویی که به بیمار می‌دهیم، کمتر از سه ماه، عمر با کیفیت برای بیمار به ارمغان می‌آورد، حدود یک سوم میزان مصرف داروها کاهش پیدا می‌کند که از لحاظ مالی، رقمی حدود 500 میلیارد تومان در سال می‌شود.

تبلیغ اغواگرانه روغن‌های حاوی ویتامین در صدا و سیما!

رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اینکه دو مسئله "بالا رفتن سن در جامعه" و ریسک فاکتورهای محیطی مانند "دخانیات" در بروز سرطان موثر است، گفت: در تلویزیون شاهد تبلیغات دروغین برخی کالاها مانند روغن‌های دارای ویتامین D هستیم در حالیکه روغن کالری زیادی وارد بدن می‌کند و مصرف زیاد و طولانی‌مدت آن با بروز سرطان‌ها در ارتباط است.

استفاده از فرکانس‌های صوتی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی!چاق ها در برابر سرطان مقاوم ترند!«برست» شایع‌ترین سرطان در استان همدان استخطر سرطان پوست در اثر حرارت طولانی مدتکاهش سالانه 20هزار "مرگ ناشی از سرطان سینه" در زنان شیرده/ کاهش سکته قلبی و مغزی مادر با شیردادن به نوزاداینفوگرافیک| علائم سادۀ هشداردهنده سرطان

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT11 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت داروی شیمیایی مرکز تحقیقات سرطان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت داروی شیمیایی مرکز تحقیقات سرطان وزارت بهداشت داروی شیمیایی سرطان مرکز تحقیقات سرطان مشاور عالی وزیر بهداشت دومین قدرت اقتصادی جهان دستگاه رادیوتراپی شرکت های دارویی استفاده می شود گایدلاین ها درمان سرطان شیمی درمانی اسلحه سازی درمان ها سرطان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۵۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند

ایتنا - مطالعه جدیدی نشان می‌دهد افرادی که در حال طی کردن دوره درمان سرطان، در تنهایی هستند، در مقایسه با افرادی که با همنشینی همراه هستند، احتمال مرگ بیشتری دارند.
Jingxuan Zhao ، محقق و دانشمند ارشد در تحقیقات خدمات بهداشتی در انجمن سرطان آمریکا  گفت: «تنهایی و احساس منزوی شدن نگرانی رایجی در میان بازماندگان سرطان است».

به گزارش ایتنا، ژائو توضیح داد که تشخیص و درمان سرطان افراد را منزوی می‌کند و روابط اجتماعی آنها را تحت فشار قرار می‌دهد. ژائو گفت: «بیش از 18 میلیون بازمانده سرطان در ایالات متحده وجود دارد و انتظار می‌رود این تعداد تا سال 2030 به 22 میلیون نفر افزایش یابد. اکنون باید به این موضوع حیاتی بپردازیم.»

برای این مطالعه، محققان بیش از 3400 بازمانده سرطان 50 ساله و بالاتر را که به یک مطالعه با بودجه فدرال در مورد بازنشستگی و سلامت بین سال‌های 2008 تا 2018 پاسخ مثبت دادند، ارزیابی کردند. حدود 28 درصد از بازماندگان احساس تنهایی شدید و 24 درصد دیگر احساس تنهایی متوسط را گزارش کردند. محققان دریافتند افرادی که بالاترین سطح تنهایی را گزارش می‌کنند، 67 درصد بیشتر از افرادی که کمتر تنها هستند، در معرض خطر مرگ قرار دارند.

این مطالعه در 25 آوریل در مجله شبکه ملی جامع سرطان منتشر شد. ژائو در یک نشریه خبری گفت: «آنچه لازم است، اجرای برنامه‌هایی برای غربالگری تنهایی در میان بازماندگان سرطان و ارائه حمایت اجتماعی از افراد نیازمند است. این اقدامات می‌تواند مداخلاتی مانند مشاوره سلامت روان، حمایت جامعه، مشارکت در شبکه‌های اجتماعی و ادغام این برنامه‌ها در درمان سرطان باشد.»

این مطالعه جدید یک سال پس از توصیه جراح عمومی، دکتر ویوک مورتی، درباره "اپیدمی تنهایی و انزوا" که به یک بحران بهداشت عمومی کم‌توجه تبدیل شده است، انجام شد. مورتی در یک انتشار خبری گفت: « روابط ما منبعی برای درمان و بهزیستی است که پنهان می‌شود، روابطی که می‌تواند به ما کمک کند زندگی سالم‌تر، کامل‌تر و سازنده‌تری داشته باشیم. با توجه به پیامدهای سلامتی قابل توجه تنهایی و انزوا، ما باید ایجاد ارتباط اجتماعی را به همان شیوه‌ای که دیگر مسائل مهم بهداشت عمومی مانند تنباکو، چاقی و اختلالات مصرف مواد را در اولویت قرار داده‌ایم، در اولویت قرار دهیم.» 

دیگر خبرها

  • اقامتگاه مدیرعامل کارخانه مشهور اسلحه‌سازی آلمان به آتش کشیده شد!
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • مافیای اسلحه‌سازی؛ پشت‌پرده سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است