Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جشنواره فیلم فجر، درباره برخی از ابهامات پیش آمده برای اختتامیه جشنواره فیلم فجر، توضیحاتی را ارائه داد. ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، اختتامیه سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر دیشب در حالی برگزار شد که عوامل فیلم «روز صفر» که 5 سیمرغ نصیبشان شد در این مراسم حضور نیافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از اهدای اولین سیمرغ به سعید ملکان برای فیلم روز صفر در بخش نگاه نو، شهیدی فر که اجرای مراسم را برعهده داشت درباره نیامدن ملکان به مراسم گفت که ایشان هنوز در مسیرند و نرسیده‌اند. اما با اهدای سیمرغ‌های دیگر این مراسم به فیلم روز صفر و حاضرنشدن عوامل آن برای گرفتن این سیمرغ روشن شد که گویا عوامل فیلم به طور جدی بنایی برای آمدن به مراسم اختتامیه را ندارند. این گمانه زمانی تقویت شد که امیربنان تهیه‌کننده فیلم خورشید زمانی که برای گرفتن سیمرغ بهترین فیلم به روی سن آمد، به کنایه گفت که آیا هنوز آقای ملکان در مسیرند؟!

بعد از این جریانات بود که بیانیه عوامل فیلم روز صفر در فضای مجازی جهت تبیین چرایی قهر و نیامدنشان به این جشنواره منتشر شد. در متن این بیانیه آمده است که: خواستیم در کنارِ مدیران‌فرهنگی قرار نگیریم که اصرار بر جاانداختنِ مسیری دارند که شایسته‌ سینمای ایران نیست. مسیری که پر از باج‌دهی و تکریم کسانی‌ است که با پنجه کشیدن به صورت سینما باعث منفور شدن همکاران سینمایی، نزد مردم می‌شوند.

با سپاس از داوران و احترام به انتخاب‌هایشان و با آگاهی از برنده شدن در 5 رشته ترجیح دادیم در مراسمِ اختتامیه شرکت نکنیم تا برای آیندگان جوابی داشته باشیم که ما شریکِ این بی‌فرهنگی‌ها و ترویجِ رویه‌هایِ غلط نیستیم. سینما و مردم، تحریم شدنی نیستند.

حالا امروز و در ساعتی قبل ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر جشنواره فیلم فجر در توئیتی که در پاسخ به خبرنگاران منتشر کرد علت نیامدن سعید ملکان و دیگر عوامل فیلم سینمایی «روز صفر» را بیان کرد.

او در توئیت خود نوشت:

آقای ملکان به دو موضوع انتقاد داشتند و اختتامیه فیلم فجر را تحریم کردند:

١-معتقد بودند نباید افرادی که صحبت از تحریم کرده‌اند و یا افرادی که در نشست رسانه‌ای اعتراض کرده‌اند داوری و کاندید می‌شدند

٢-پذیرش فیلم خورشید علیرغم دیر رسیدن به جشنواره فجر.

با این حساب علت کنایه بنان تهیه‌کننده فیلم خورشید به ملکان نیز روشن می‌شود. گویا بنان در جریان این مطلب بوده است که ملکان به دلیل اینکه فیلم خورشید توانسته در جمع نامزدها قرار بگیرد از این موضوع ناراحت است و به مراسم نیامده است و برای همین هم او طعنه خود را به ملکان زده است.

حالا باید دید که با این جملات دبیر جشنواره فجر، حرف و حدیث‌های مطرح شده به پایان خواهد رسید یا خیر؟

فراستی در گفتگو با تسنیم: «روز صفر» شعار دفاع از مردم می دهدنگاهی به «روز صفر»| داستان فاش شده‌ای که مخاطب تا آخر تماشایش می‌کند/ جای خالی مأمور امنیتی در سینما جبران شد

انتهای پیام/

R1544/P/S4,34/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سینما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینما سینما سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر فیلم روز صفر دبیر جشنواره فیلم خورشید عوامل فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۵۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تسنیم از اختتامیه جشنواره خلیج فارس در بندرعباس‌

‌با حضور معاون رئیس جمهور و فرمانده نیروی دریایی سپاه، آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی خلیج فارس در بندرعباس برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس ظهر امروز اختتامیه چهاردمین جشنواره بین المللی خلیج فارس با حضور سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار و نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد. 

در این آیین هیئت داوران اسامی برگزیدگان را به شرح ذیل اعلام کرد.

اشکان چاووشی از کرمانشاه برترین فیلمنامه و جایزه ویژه را کسب کرد.

بهترین فیلم نامه پویانمایی به مهدی مرادی از استان قزوین تعلق گرفت.

بهترین فیلم نامه تجربی نیز به پریسا قادری از ارومیه انتخاب شد.

بهترین فیلم اقتباسی کسی انتخاب نشد.

از آرسان صفا و نیما صفا از بندرعباس برای فیلم نامه قلعه گمشده تقدیر شدند.

در بخش ویژه جشنواره بهترین فیلمنامه با موضوع خلیج فارس به میرقاسم موسوی برای فیلم نامه در دل دریا تعلق گرفت.

همچنین از مهدی مرادی برای فیلم نامه زیرآوار قدردانی شد.

در بخش بهترین فیلم نامه با موضوع محیط زیست خلیج فارس،‌لوح تقدیر به بابک علوی تنها از زنجان تعلق گرفت.

بهترین فیلم نامه در بخش مردم شناسی خلیج فارس به اشکان چاووشی از کرمانشاه تعلق گرفت.

بهترین فیلمنامه با موضوع شهدای خلیج فارس به مسعود عارفی از آبادان تعلق یافت.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • اختتامیه هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن برگزار شد
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • محدودیت؛ یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت
  • گزارش تسنیم از اختتامیه جشنواره خلیج فارس در بندرعباس‌
  • اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود