Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارها پیش آمده که مسافران بعد از خرید توهای خود از ما سوال بپرسند که در تور استانبول یا به ویژه تور اروپا چه وسایلی همراه داشته باشند تا با مشکلی برخورد نکنند. حالا بر اساس تجاربمان از سالها سفر، نکاتی را جمع آوری کردیم و پیشنهاد می کنیم پیش از حرکت به سمت مقصد آنها را در نظر داشته باشید.

شروع با یک چمدان هوشمند

این یک نکته منطقی است که اگر چمدان کوچکی بردارید، امکان این که در لحظات آخر وسایل اضافی به چمدان خود اضافه کنید را نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چند ساعت دیگر باید سفر خود را آغاز کنید و برای مثال یک تور دبی گران قیمت خریداری کرده اید و هنوز چمدان مناسب ندارید و باید با عجله چمدان بخرید، در نظر داشته باشید که سفر سبک همیشه بهتر است؛ پس چمدان یا کوله ای که فقط لوازم ضروری شما در آن جا شود را انتخاب کنید.

استفاده درست از چمدان

فرض کنید که چمدان مناسب خود را تهیه کردید و حالا نوبت به جمع کردن وسایل است. مهمترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید، استفاده درست از تمامی فضاهای چمدان یا کوله خود می باشد. حتما شما هم این موضوع را تجربه کردید که اگر لباس های خود را با فشار زیاد لوله کنید، می توانید لباس های بیشتری را در چمدان جا بدهید اما این روزها به راحتی با خرید وکیوم می توانید وسایل خود را فشرده کرده و مقدار زیادی از لباس و ملزومات سفر را در چمدان جا بدهید. اشتباه نکنید منظور ما این نیست که تا جایی که چمدان شما جای دارد وسایل را در آن جا بدهید بلکه قصد ما سوق دادن شما به مرتب بودن و استفاده بهینه از فضای چمدان است.

جداکننده های دوست داشتنی

جدا کننده ها به راحتی از پلاستیک فروشی ها قابل خرید هستند. نکته ای که جداکننده ها را دوست داشتنی می کند این است که علاوه بر کمک کردن به شما برای مرتب مانند وسایل، به صورت پیش فرض برای چگونه چیدن چمدان ها طراحی شده اند و این موضوع برای توریست های کم تجربه بسیار مفید خواهد بود.

راز عدد سه

گردشگران حرفه ای زیادی توصیه کرده اند که همیشه در حین جمع آوری وسایل به عدد سه توجه داشته باشید؛ به این معنا که برای سفرهای سه روزه یا یک ساله فقط سه دست لباس همراه داشته باشید، سه دست تیشرت، سه دست شلوار و... یک لباس را بپوش، یک لباس را بشور و یک لباس را خشک کن، این است راز عدد سه در سفر.

ترکیب و ست

هنگام جمع آوری لباس، لباس هایی را انتخاب کنید که بتوانید آنها را به صورت ترکیبی با سایر لباس ها بپوشید. برای مثال فرض کنید تور آنتالیا را خریده اید و راهی این شهر هستید، بهتر است که به جای همراه بردن چند دست لباس ساحلی، شلوار با رنگ های مختلف همراه ببرید تا بتوانید آن را با تی شرت های مختلف ست نمایید. اگر خانم هستید، سعی کنید که یک شلوارک، یک شلوار و یک دامن همراه ببرید تا حق انتخاب بیشتری داشته باشید.

لباس سنگین، هرگز

حتی اگر در زمستان به سفر می روید، از همراه بردن لباس های سنگین بپرهیزید و مطمئن باشید همیشه پوشیدن چند لایه لباس معمولی شما را گرم نگه خواهد داشت. در سفر ممکن است دچار حادثه شوید برای مثال شاید تنها لباس گرم و سنگینی که همراه بردید، خیس شود و یا به قدری کثیف گردد که نتوانید از آن استفاده نمایید و حتما می دانید که اگر این نوع لباس ها خیس شوند، هرگز شما را گرم نخواهند کرد؛ از سوی دیگر امکان دارد که هوا گرم شود و شما بمانید و چند دست لباس گرم و سنگین.

پوشش سنگین در هواپیما

اگر از پس هزینه های اضافه بار بر نمی آیید و باید لباس های زیادی با خود همراه ببرید، توصیه می شود که تا می توانید، لباس های خود را به تن کرده و سپس سوار هواپیما شوید. با این روش احتمالا وقتی به مقصد برسید، لباس های شما از عرق بدنتان کاملا خیس است به همین خاطر این روش را فقط به کسانی توصیه می کنم که هزینه اضافه بار برای آنها بسیار سنگین می باشد و در مقصد امکان شستن لباس های خود را دارند.

شما چه روش هایی برای بستن یک چمدان سبک در نظر دارید؟

2121

کد خبر 1351849

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نظر داشته باشید لباس های خود همراه ببرید یک لباس برای مثال جمع آوری جا بدهید دست لباس لباس ها سه دست عدد سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد

امتداد  -از حوالی ظهر امروز، نرخ دلار در بازر سبزه میدان و منوچهری تهران در ادامه روند نزولی روز‌های گذشته به دامنه ۵۰ هزار تومان برگشت.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد  ،   امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه بازار ارز غیررسمی تهران تحت تأثیر موج ریزشی که از اواخر هفته قبل شروع شده، کاهشی است. خبر‌های رسیده از سبزه‌میدان و خیابان منوچهری حاکی از ورود دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان است و مشاهدات میدانی از چهارراه استانبول هم این موضوع را تأیید می‌کند.

دلالانی که گفته می‌شود برخی از آن‌ها واسطه‌های برخی صرافان هستند، کانال‌های قیمتی را یکی پس از دیگری پایین آورده و نرخ‌های کمتر و کمتری روی میز قرار می‌دهند که شاید یک مشتری پیدا شود.

شروع لفظ در این بازار در ساعات ابتدایی معاملات حوالی ۶۰ هزار تومان بود، اما حالا برای آب کردن دلارهایشان، ۵۹ هزار و ۵۰۰ و حتی ۵۹ هزار را اعلام می‌کنند که همان هم خریداری ندارد.

این دلالان می‌گویند «هر کس توانست هفته گذشته دلارهایش را با نرخ ۶۲ و ۶۳ آب کند، که هیچ، وگرنه از این هفته باید با نرخ‌های دامنه ۵۰ کنار بیاییم.» آن‌ها با زبان شوخی و خنده می‌گویند «دیگر باید با “دلار شصتی” خداحافظی کنیم.»

سفته‌بازان خیابان استانبول که حالا تعدادشان از مشتری‌ها بیشتر شده، در یک دستشان موبایل است و از پشت گوشی خط می‌گیرند و همزمان نیم نگاهی به خبر‌های اقتصادی و سیاسی دارند. زمزمه آن‌ها درباره افزایش عرضه درهم در بازار دبی شنیده می‌شود و هر از گاهی از نتیجه مذاکرات ارزی در سفر فرزین به عربستان سراغ می‌گیرند.

به گفته برخی از این افراد، از زمانی که مرکز مبادله ارز‌های خدماتی را برای مصارف دانشجویی، درمانی، مسافرتی و … ارائه می‌کند، مشتریان ما هم به‌شدت کاهش یافته و تنها برخی افراد برای حفظ ارزش پول خود به سراغ بازار غیررسمی می‌آیند که آن هم با روند نزولی شکل گرفته فعلا متقاضی ندارد.

ایبنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • رشد 100 درصدی مخارج مسافران تور ترکیه در 2024
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟
  • بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • قیمت تور لوکس استانبول در تابستان ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • شرط رم برای خرید سردار آزمون
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه