Web Analytics Made Easy - Statcounter

راغب مصطفی غلوش از قاریان نامدار جهان اسلام است که در این گزارش تلاوتی کمتر شنیده شده از وی شامل آیاتی از سوره مبارکه حجرات تقدیم می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس راغب مصطفی غلوش قاری نامدار جهان اسلام متولد ۱۳۱۷ و درگذشته ۱۳۹۴ شمسی در کشور مصر است.

در این گزارش تلاوتی کمتر شنیده شده از این قاری فقید شامل آیاتی از سوره مبارکه حجرات تقدیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن مصر اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ورق نازک سرآغازی برای رشد و شکوفایی خط قلع‌اندود

تقویم رویدادهای فولاد مبارکه را که ورق بزنیم سطر به سطر آن پر است از دستاوردهایی که مانند حلقه‌های زنجیر در هم‌ تنیده شده تا زنجیره کاملی از تولید انواع محصولات فولادی تخت را در این شرکت معظم به تصویر بکشد. - اخبار بازار -

دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1382 یکی از این روزهای افتخارآمیز است که در آن ورق موردنیاز خط ورق قلع‌اندود تولید شد.

محسن زارع، مدیر محصولات پوشش‌دار و نهایی فولاد مبارکه، ضمن گرامیداشت این روز در این باره گفت: در راستای تأمین ورق موردنیاز کشور برای ساخت قوطی‌های بسته‌بندی مواد غذایی، زنجیره تولید محصول قلع‌اندود شرکت فولاد مبارکه با ظرفیت اسمی 103 هزار تن در سال به‌عنوان اولین واحد تولید ورق قلع‌اندود در کشور در سال 1382 به بهره‌برداری رسید.

به گفته زارع این زنجیره شامل خط نورد دوقفسه‌ای، خط شست‌وشوی الکترولیتی، بازپخت هیدروژنی، تمپرمیل، خط قلع‌اندود و خطوط برش قلع‌اندود است که از زمان بهره‌برداری تاکنون حدود 2 میلیون  تن ورق قلع‌اندود روانه بازار شده است.

وی با بیان اینکه ورق قلع‌اندود به‌طور عمده در ساخت قوطی‌های بسته‌بندی مواد غذایی مانند قوطی‌های روغن نباتی، رب گوجه‌فرنگی، تن ماهی، شیر خشک و... به کار می‌رود، ادامه داد: به همین علت این خط و محصولات استراتژیک آن از حساسیت‌ ویژه‌ای برخوردار است.

مدیر محصولات پوشش‌دار و نهایی فولاد مبارکه اظهار داشت: تاکنون بیش از صد شرکت داخلی تولیدکننده قوطی‌های قلع‌اندود ورق قلع‌اندود فولاد مبارکه را دریافت  نموده‌اند  و در ساخت قوطی‌های مواد غذایی یا مواد شیمیایی  به کار گرفته‌اند.

زارع تصریح کرد: فرایند تولید ورق قلع‌اندود از نوع الکترولیتی است که در آن ورق نقش کاتد و شمش‌های قلع خالص نقش آند را دارند و محلول الکترولیت از نوع اسیدی و بر پایه اسید فنل سولفونیک است. کنترل میزان پوشش قلع به‌صورت اتوماتیک و با کنترل میزان جریان برق انجام می‌گیرد و جهت بهبود استحکام  و افزایش براقیت قلع از ذوب سطحی پوشش قلع استفاده می‌شود. همچنین برای محافظت از پوشش قلع، پوشش کروم و روغن اعمال می‌گردد.

بنابر اظهارات مدیر محصولات پوشش‌دار و نهایی فولاد مبارکه، از چالش‌های مهم تولید ورق قلع‌اندود نیاز به ورق با ضخامت پایین در حدود 0.15 میلی‌متر است که جهت تولید آن نیاز به خطوط نورد و شست‌شو و آنیلینگ و تمپرمیل با مشخصات ویژه است که در این راستا فولاد مبارکه جهت ساخت زنجیره خطوط تأمین ورق موردنیاز واحد قلع‌اندود اقدام کرده است.

در همین زمینه، مصطفی ناجی، رئیس واحد قلع‌اندود نیز گفت: ازآنجاکه فولاد مبارکه همواره  به به‌روزرسانی تجهیزات و تکنولوژی تولید در خطوط تولیدی خود اهتمام دارد، در طول سالیان گذشته در راستای ارتقای کمی و کیفی محصول  قلع‌اندود اقدامات زیادی برای بهبود تجهیزات و تکنولوژی، به‌ویژه با تکیه‌بر دانش متخصصان داخلی  انجام شده است که از آن جمله می‌توان به نصب تجهیزات اندازه‌گیری جهت کنترل ضخامت و عرض ورق و دبی سیالات، بهینه‌سازی غلتک‌ها، بومی‌سازی مواد اولیه و تجهیزات، بهینه‌سازی مصرف آب، بهینه‌سازی استراکچر خط، ارتقای سیستم‌های اتوماسیون و تولید گریدهای ورق با سختی بالا نظیر گرید  T5 و DR8  اشاره کرد. مجموعه این فعالیت‌ها  منجر به بهبود در کمیت و کیفیت ورق تولیدی  شده  است؛ در‌حالی‌که به‌لحاظ کمیت، میزان تولید این خط بیش از ظرفیت اسمی آن است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در زمینه کیفیت نیز این اقدامات ارتقای رضایت مشتریان را در پی داشته است و ورق تولیدی این واحد قابلیت رقابت با ورق‌های مشابه خارجی کشورهای صاحب تکنولوژی را دارد.

ناجی عنوان کرد: فولاد مبارکه مصمم است با  پویایی و ارتقای دانش و تکنولوژی خود، در مسیر رفع نیاز کشور به محصولات مختلف گام بردارد و از پتانسیل‌های علمی و فنی کشور در این راستا بهره گیرد.

دیگر خبرها

  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • تولید ورق نازک سرآغازی برای رشد و شکوفایی خط قلع‌اندود
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد هستند
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ جریمه ها بازدارنده است
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند