Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم یکی از ملزومات رشد علمی کشور را تبدیل این علوم تولید شده به فن و محصول و برنامه افزایش استفلال کشور و رفاه مردم دانست.  به گزارش ایکنا از قم، محمد حیدری، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم، امروز، 23 بهمن در نشست «نقش انقلاب اسلامی در توسعه فناوری‌های نوین در کشور» در ساختمان جهاددانشگاهی گفت: انقلاب اسلامی دارای یک روح و فرهنگ غالب بود که علاوه بر محتوای دینی و مذهبی، روحیه خودباوری و تحریک خلاقیت‌های فردی و اجتماعی را نیز به با خود همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران در زمان رژیم پهلوی به یک کشور وارد کننده خدمات و فناوری و زیرساختی مبدل شده بود. با وجود استقرار برخی تجهیزات ولی روح خودباوری علمی در کشور وجود نداشت ولی پس از انقلاب و وقوع جنگ تحمیلی و هجمه دشمنان علیه کشور این روح خودباوری به جمعیت جوان و تحصیل کرده با یک رمز با عنوان رمز جهاد در راه خدا در آمیخت و حماسه عظیم جنگ را آفرید. رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: جهاددانشگاهی یکی از رویش های انقلاب اسلامی بود و با هدف پرکردن خلاهای کشور در زمینه‌های حساس شکل گرفت. زمینه‌هایی که وابستگی در آنها کشور را در معرض خطر قرار می‌داد. امروز نیز این نهاد با برکت با همین نگاه و روش به کار خود ادامه می‌دهد. وی گفت: در دو دهه گذشته شاهد خیزش عظیم علمی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور بوده‌ایم. به نحوی که رتبه علمی کشور رابه دلیل انتشار مقالات علمی در رده بهترین کشورها قرارداده است. با توجه به همین ظرفیت باید تلاش کنیم که این رشد علمی و تحقیقات کتابخانه‌ای و میدانی را به صحنه‌ای برای افزایش قدرت ملی و ارتقای سطح زندگی و رفاه مردم مبدل کنیم. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۵۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه ناحیه دامغان در دیدار حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با تبریک انتصاب وی اظهار کرد: تغییرات و تحولات در زندگی ما نه‌تنها فرصت‌های جدید را به دست می‌آورند، بلکه به ما امکان رشد، یادگیری و تجربه‌ جدید را‌ می‌دهد.

وی اضافه کرد: هر تغییری می‌تواند به ما ارزش‌های جدیدی آموزش دهد و ما را به سمت بهبود و پیشرفت هدایت کند و باید آن را به‌عنوان فرصت‌هایی برای رشد و توسعه دیده و از این تجربه استفاده کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان افزود: همواره ارتباطات تنگاتنگ و مثبتی را با دانشگاه آزاد داریم و به‌عنوان یک مدرس دانشگاه از نزدیک شاهد حرکت رو به پیشرفت دانشگاه در تمامی ابعاد فرهنگی و علمی‌ هستم.

تقی‌پور بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان خود را در جنبه‌های مختلف علمی و فرهنگی ازجمله دانشکده حقوق، کشاورزی و داروسازی به‌عنوان یک نشان کشوری شاخص کرده که این دستاورد ارزشمند به همت استادان و دانشجویان به دست آمده است.

وی با اشاره به صحبت‌های کارآفرینی و اقتصادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: دانشگاه‌ها نقش محوری در تحقق اهداف اقتصادی دارند و به‌عنوان مرکزی برای تولید دانش، تحقیقات علمی، و انتقال این دانش به جامعه عمل می‌کند و این فرآیند می‌تواند به توسعه اقتصادی و تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم و اهداف مقدس نظام اسلامی کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است