Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارسا دستور داد؛ حقوق و مزایا یا دستمزد مشمول مالیات یکی از اولیای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید ۵۰ درصد معاف از مالیات می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امید علی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی آئین‌نامه اجرایی تصویب نامه هیأت وزیران در خصوص آئین‌نامه اجرایی ماده ۲۵ قانون حمایت از حقوق معلولان را ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس ماده دوم این ابلاغیه، ۵۰ درصد حقوق، مزایا و دستمزد مشمول مالیات یکی از اولیای افراد دارای معلولیت شدید یا خیلی شدید اعم از اینکه در منزل یا مراکز نگهداری یا بیمارستان نگهداری شوند، مطابق این آئین نامه از پرداخت مالیات معاف است.

ماده سوم این آئین نامه نیز می‌گوید: سازمان امور مالیاتی موظف است پس از تعیین نوع و شدت معلولیت افراد دارای معلولیت، به درخواست یکی از اولیا و حسب بررسی‌های صورت گرفته و تأیید مراتب، گواهینامه‌ای صادر و شدت معلولیت، مشخصات کارفرما و محل اشتغال و مسئولیت پرداخت هزینه‌های مترتب بر فرد دارای معلولیت توسط یکی از اولیا را تأیید کند.

بر این اساس، کارفرما مکلف است پس از صدور گواهینامه موضوع ماده (۳) این آئین نامه در زمان پرداخت حقوق، مزایا و دستمزد، با ضمیمه کردن اسناد مربوط به فهرست حقوق پرداختی، معافیت مذکور را بر اساس مقررات، در درآمد مشمول مالیات حقوق مشمولین این آئین نامه، اعمال کند.

ماده پنجم این آئین نامه تاکید کرده است: در صورت زوال شرایط معافیت اعم از کاهش یا رفع معلولیت، قطع پرداخت هزینه‌های مترتب بر معلولیت فرد یا فوت فرد معلول به اظهار اولیا یا اطلاع یافتن سازمان، اولیای مشمول معافیت موضوع این آئین نامه موظفند مراتب را به سازمان و کارفرما اعلام کنند و سازمان نیز مکلف است موضوع را جهت لغو معافیت مذکور به اداره امور مالیاتی ذی ربط اعلام کند.

لازم به ذکر است در راستای تبصره ماده ۴ این آئین نامه، کارفرمایان اشخاص ذی‌نفع می‌توانند، حسب درخواست کارکنان، پس از هماهنگی با اداره امور مالیاتی مربوط نسبت به جبران اضافه پرداختی مالیات هر سال برای هریک از حقوق بگیران خود بر اساس فهرست مالیات حقوق ماه‌های بعد تا پایان همان سال اقدام کنند.

ضمناً در مواردی که معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم قابل کسر از درآمد مشمول مالیات حقوق باشد، معافیت موضوع ماده ۲۵ قانون حمایت از حقوق معلولان پس از کسر معافیت مذکور، اعمال شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: پارسا سازمان امور مالیاتی مالیات افراد دارای معلولیت یکی از اولیای آئین نامه امور مالیاتی مشمول مالیات معافیت موضوع معافیت مذکور یکی از اولیا مالیات حقوق موضوع ماده ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۵۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  دیانی گفت : چنانچه مؤدیان مالیاتی، اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را تا بیست و دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری اصلاح، تکمیل و مسترد کنند، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم موضوع ماده (۳۷) و بند (ب) ماده (۳۶) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب دوم خردادماه ۱۴۰۰ تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی، برخوردار می‌شوند.

 

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • نرخ مالیات بر عایدی سرمایه املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • تکذیب پیوست نامه صحرایی درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ دانشگاه رای را اجرا کند
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند؟