Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره عدم اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه کاهش تعهدات برجامی ایران بر اساس اصل «اقدام متقابل» بوده ابراز امیداوری کرد همکاری تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه یابد. ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «ولادیمیر یرماکوف»، مدیر اداره امور عدم اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: در حال حاضر هیچگونه بحث و گفتگویی درباره گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد در جریان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اسپوتنیک، آقای یرماکوف در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال تمدید تحریم تسلیحاتی علیه تهران که مطابق با برجام قرار است در ماه اکتبر لغو شود،  مورد بحث است، گفت: «می توانم کاملا اطمینان دهم که هیچگونه  بحث رسمی درباره تجدید نظر در قطعنامه شماره  2231 در شورای امنیت سازمان ملل یا در سایر مکان ها جریان ندارد.»

این دیپلمات  توضیح داد که کلیه مفاد قطعنامه  شماره 2231 در اصل برای محدود کردن یا  زیر پاگذاشتن حقوق قانونی ایران نبوده است بلکه «هدف آن ایجاد شرایط مطلوب برای شفاف سازی در رابطه با  سؤالاتی بوده  که آژانس بین المللی انرژی اتمی در آن زمان  از تهران داشت. همه این سؤالات در اواخر دسامبر 2015 بطور نهایی رفع و از دستور کار حذف شدند که این در اسناد و تصمیمات مربوطه آژانس بین المللی انرژی اتمی منعکس شده است.»

در عین حال، یرماکوف یادآوری کرد که طرف روسی «همیشه مطالبات قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل از جمله نکات مربوط به ارسال اسلحه را  کاملاً رعایت کرده است.»

وی افزود: ایران به اجرای مفاد معامله هسته‌ای مطابق با موازنه منافع با پیروی از اصول اقدام متقابل در طول یک سال با وجود خروج واشنگتن از برجام ادامه داد.   

مقام روس افزود: همه تصمیمات طرف ایرانی در مورد توقف اجرای تعهدات داوطلبانه خارج از چارچوب پیمان ان.پی.تی و توافقنامه پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی بود و ماهیت اجباری نداشته و در پاسخ به اقدامات طرف مقابل انجام گرفته است.

لاریجانی: ایران پس از خروج آمریکا از برجام با اروپایی‌ها مدارا کرد / پاسخ قاطعی به اقدام غربی‌ها در ارتباط با ماده 36 توافق‌نامه برجام دادیمبورل: اروپا به ایران برای برخورداری از مزایای برجام اطمینان دهدروسیه: تروئیکای اروپایی از اقدامات غیرسازنده در قبال برجام دست بردارندمدیرکل آژانس: ایران اقدامی در راستای نقض برجام انجام نداده است

یرماکوف ادامه داد: علاوه بر این، در چارچوب توقف اقدامات، ایران کاملا مطابق با برجام اقدام کرد و تمام اقدامات این کشور تحت کنترل آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت گرفت و ریسک انتشار (تسلیحات هسته ای) در برنداشت. 

 رئیس اداره عدم انتشار و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما امیدواریم که در همکاری این کشور با آژانس بین المللی انرژی اتمی تحت هر شرایطی برای برجام، هیچ تغییری رخ ندهد.

انتهای پیام/

R1016169/P/S8,89,95/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" برجام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه برجام اخبار روسیه برجام آژانس بین المللی انرژی اتمی شورای امنیت سازمان ملل کنترل تسلیحات وزارت اقدام متقابل خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا

جنبش حماس امروز شنبه در بیانیه‌ای درباره تعیین هرگونه نهاد بین‌المللی برای نظارت بر فعالیت‌های آژانس آنروا هشدار داد.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز در بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره تعیین هر گونه نهاد بین‌المللی جهت نظارت بر آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) به جای سازمان ملل، از همه طرف‌های بین‌المللی که از حمایت از این آژانس امتناع می‌کنند، خواست به مسئولیت‌های خود در قبال جنگ نسل‌کشی که فلسطینی‌ها در معرض آن قرار دارند، عمل کنند.

به گزارش وب‌سایت «صدی البلد»، حماس در ادامه بیانیه خود تاکید کرد، تمام تلاش‌هایی که با هدف حذف هر یک از سرفصل‌های مساله فلسطین در قدس یا ماجرای «نکبت» و با سرزمین فلسطین انجام می‌شود، قطعا تنها به شعله‌ور شدن آتش‌های بیشتری در مقابل امنیت و صلح جهانی منجر خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد